مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۳ تیر ۱۳۸۹ - ۱۷:۴۹
۰ نفر

گروه شهری: همزمان با ولادت امام سجاد (ع) 499 طرح عمرانی، اجتماعی، فرهنگی، خدماتی و ترافیکی در قالب 114 پروژه در منطقه 14 به بهره‌برداری می‌رسد

شنبه آینده در مراسم افتتاحیه این طرح‌ها محمدباقر قالیباف شهردار تهران شرکت خواهد داشت.به گزارش همشهری هزینه افتتاح این طرح‌ها 800 میلیارد ریال برآورد شده است.
به گفته علی محمد نژاد شهردار منطقه 14 رفع سریع عقب‌ماندگی‌های منطقه 14 به‌عنوان یکی از مناطق محروم و جنوبی شهر تهران در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد.

وی دیروز با برپایی یک نشست خبری با اصحاب رسانه به تشریح اقدامات عمرانی انجام شده در منطقه 14 پرداخت که از جمله آنها کاشت 803 هکتار فضای سبز در سطح منطقه و حریم آن است که موجب شده سرانه فضای سبز از حدود 17به بیش از 18 متر برسد که این امر به گفته محمد نژاد نه تنها سرانه فضای سبز منطقه‌14 را یک متر افزایش داد بلکه موجب شد رتبه این منطقه به لحاظ میزان فضای سبز 18 رتبه افزایش یافته و در سطح شهر تهران به دومین منطقه به لحاظ برخورداری از فضای سبز تبدیل شود.

از جمله طرح‌های منحصر به فردی که قرار است در منطقه 14 به بهره‌برداری برسد، ساخت یک مجموعه وسیع تحت عنوان شهر بانواست که در آن انواع خدمات تفریحی، فرهنگی، ورزشی، کافی‌شاپ، آرایشی، مهارت آموزی، عکاسی و... به‌طور اختصاصی برای بانوان ارائه می‌شود.

به گفته شهردار منطقه 14 همچنین یک مرکز فرامنطقه‌ای با کاربری فرهنگی و اجتماعی ویژه کودکان و نوجوانان شهر تهران احداث شده است. این مرکز بر رویکرد احترام متمرکز بوده و قرار است با انواع تمهیدات،  احترام به طبیعت، خانواده،  همسر و... را به شکلی جذاب آموزش دهد.

محمد نژاد در تعریف تعدادی دیگر از طرح‌هایی که قرار است روز شنبه آینده با حضور شهردار تهران به بهره‌برداری برسد به تعریض خیابان شهید رحیمی و رفع گره ترافیکی این خیابان بعد از 20 سال اشاره کرد و گفت: در طرح تعریض خیابان شهید رحیمی موفق شدیم عرض این خیابان را از 6 به 35 متر افزایش دهیم.

علاوه براین احداث 4 سرای‌محله، مرکز مهارت‌آموزی کوثر ویژه زنان سرپرست خانوار، مجموعه ورزشی پورزند،  برخوردار از انواع ورزش‌های آبی و سالن بدنسازی و خانه کشتی، نصب 4 پل مکانیزه عابر پیاده،  ایمن‌سازی‌ پیاده‌روها و هوشمند‌سازی‌ تقاطع‌ها ازجمله این طرح‌هاست.

شهردار منطقه 14 همچنین در پاسخ به سؤال همشهری در باره میزان پیشرفت بزرگراه امام علی(ع) در این منطقه گفت: 4 کیلومتر از بزرگراه امام علی(ع) در منطقه 14 واقع شده که قرار است به‌صورت 2 طبقه به اجرا درآید.

وی با بی‌نظیر خواندن این طرح در سطح کشور خبر داد: بزرگراه امام علی از تقاطع خیابان پیروزی تا خاوران به‌صورت 2 طبقه خواهد بود و تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید. وی در توضیح دیگر طرح‌های فرا منطقه‌ای منطقه 14 به زیرگذر امیرکبیر اشاره کرد که از سه‌راه امین حضور به‌صورت تونل به بزرگراه امام علی(ع) متصل شده، دسترسی شرق به مرکز تهران را به راحتی میسر خواهد ساخت.

علاوه براین ساخت بزرگراه شهید شوشتری با عرض 76متر نیز آغاز شده که به گفته محمدنژاد جنوب شرق تهران از گردنه تنباکویی در منطقه 15 را به بزرگراه رسالت وصل خواهد کرد.

کد خبر 111639

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز