گروه ادب و هنر - احمد افشار: 20 شهریور، آخرین مهلت ارسال آثار به دومین جشنواره کارت‌پستال‌های شهری است

card postal festival

معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران با هدف مستندسازی، استخراج و تثبیت عناصر و نشان‌های هویتی شهر تهران اقدام به برگزاری دومین جشنواره کارت‌پستال‌های شهری کرده است. عبادالله رمضانی، مدیرکل فرهنگی این جشنواره در نشستی مطبوعاتی که دیروز برگزار شد، گفت: این جشنواره به‌دنبال این است که میراث فرهنگی و هنری شهر را به‌تصویر بکشد و از ایده‌های طراحان و هنرمندان ایرانی درباره گذشته، حال و آینده کلانشهر تهران در راستای توسعه شهری استفاده کند.

وی افزود: بنا به تدابیر دکتر محمدباقر قالیباف، شهردار تهران نگاه مدیریت نوین شهری با رویکرد کالبدی و برنامه‌ای به مسائلی چون توسعه شهری و روندهای حاکم بر نوسازی و سیمای شهر، معماری شهری و هویتی و ارزش‌های ارگونومیک شهری است تا هر فعالیت خدماتی و عمرانی در سطح شهر تهران را در یک بستر فرهنگی اجتماعی ارائه کند و در همین راستا با استفاده از مشارکت مردمی که هویت شهر را به‌وجود می‌آورد، شیوه‌های سلوک شهروندی را نهادینه کند.

وی افزود: عکس و کارت‌پستال ازجمله ابزارهای فرهنگی و هنری هستند که در راستای توسعه شهری ‌باید از آنها استفاده کنیم. در ادامه محمدثابت ایمان، دبیر جشنواره گفت: دومین جشنواره کارت‌پستال‌های شهری در 3 بخش عکس، گرافیک و کاریکاتور برپا می‌شود که شرکت همه افراد در آنها آزاد است و شرکت‌کنندگان می‌توانند آثار خود را از طریق پست یا به‌صورت حضوری به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

وی با اشاره به سطح بالای جوایز این دوره افزود: به صاحبان آثار راه‌یافته به نمایشگاه یک نسخه کتاب جشنواره و به‌ازای هر اثر پذیرفته شده مبلغ 500 هزار ریال به‌عنوان حق تألیف به‌صورت نقدی پرداخت خواهد شد. همچنین جایزه نفر اول 20 میلیون ریال، نفر دوم 15 میلیون ریال و نفر سوم 10 میلیون ریال تعیین شده است. ضمنا به 10 نفر دیگر از برگزیدگان دیپلم افتخار به‌همراه مبلغ یک میلیون ریال اهدا خواهد شد

کد خبر 112946

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز