یکشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۸۹ - ۰۵:۱۲
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: در شرایطی که فقدان استانداردهای لازم در ساختمان سازی شهر با هدر رفت انرژی همراه شده است، کمیته آلودگی هوا و بهینه سازی مصرف انرژی با تدوین و تهیه الگوی نمونه اجرای عایقکاری حرارتی در ساختمان به دنبال کاهش اتلاف انرژی در ساختمان های شهر است.

تابلو آلودگی هوا

به گزارش ایسنا این سیاستگذاری در حالی از سوی شهرداری تهران دنبال می‌شود که با توجه به نزدیک شدن اجرای طرح هدفمند شدن یارانه‌ها لزوم برنامه‌ریزی در این حوزه بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود.

کمیته آلودگی هوا و بهینه‌سازی مصرف انرژی همچنین در ادامه برنامه های خود در سال اصلاح الگوی مصرف، بررسی مشکلات مناطق 22 گانه در راستای اجرای مبحث 19، برگزاری همایش، نمایشگاه و کارگاه مبحث 19 ، صرفه جویی انرژی در ساختمان و همچنین تجهیز موتورخانه ساختمان‌های شهرداری تهران به سیستم کنترل هوشمند را در برنامه‌های خود گنجانده است.

این نهاد همچنین در نظر دارد تا با تجهیز دفاتر الکترونیک شهر به نرم‏افزار کنترلی مبحث 19 مقررات ملی ساختمان، امکان سنجی کاربرد IT در کاهش آلودگی هوا، بررسی و ارزیابی وضعیت مراجعات به مراکز معاینه فنی به صورت فصلی، ارزیابی اقتصادی و زیست محیطی گازسوز کردن اتوبوس‌ها و ارزیابی جنبه‌های اقتصادی و زیست محیطی گازسوز کردن ناوگان شهرداری شهر تهران در جهت تحقق برنامه‌های زیست محیطی این کلانشهر اقدام کند.

کد خبر 112735
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز