دوشنبه ۶ دی ۱۳۸۹ - ۱۴:۱۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: میانگین غلظت آلاینده‌ ذرات معلق کمتر از 2/5میکرون فراتر از حد مجاز بوده و شاخص کیفیت هوا هم اکنون در شرایط ناسالم است و به رغم آغاز زمستان؛ تعداد روزهای ناسالم امسال نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

آلودگی هوا

به گزارس ایلنا، بنابراعلام مرکز هماهنگی اطلاع رسانی آلودگی هوا، براساس اطلاعات رسیده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر تهران بر میزان غلظت همه آلاینده‌ها نسبت به روز گذشته ( یکشنبه 5 دب) در ساعت مشابه افزوده شده است.

به این ترتیب میانگین غلظت آلاینده‌ ذرات معلق کمتر از 2/5 میکرون فراتر از حد مجاز بوده و شاخص کیفیت هوا هم اکنون در شرایط ناسالم است.

درعین حال یوسف رشیدی، مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوا، درمورد تعداد روزهای ناسالم هوا به گفت: باوجود آغاز زمستان تعداد روزهای ناسالم امسال نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

اثرات خطرناک ذرات معلق

اثرات بهداشتی آلاینده ذرات معلق کمتر از 2/5میکرون در شرایط ناسالم عبارت است از: افزایش تشدید بیماری‌های قلبی و ریوی، مرگ و میر زودرس در افراد مبتلا به بیماری قلبی و افراد مسن و افزایش تعداد تنفس در عموم افراد.

مهار توصیه می‌کند ‏‌افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی و ریوی، سالمندان و کودکان از فعالیت‌های طولانی مدت و سنگین در فضای باز اجتناب کرده و بقیه افراد باید فعالیت‌های طولانی و سنگین خود را در فضای باز کاهش دهند.

کد خبر 124201
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز