گروه حوادث: تصاویر به دست آمده از دوربین مداربسته مترو، 2 جیب‌بر حرفه‌ای را که با حضور در ایستگاه‌های شلوغ دست به سرقت از طعمه‌هایشان می‌زدند به دام پلیس انداخت.

متهمان

از چند ماه پیش شکایت‌های مختلفی در اختیار پلیس تهران قرار گرفت که از سرقت اموال مسافران در متروی تهران حکایت داشت. شاکیان مدعی بودند در حال سوارشدن به قطارمترو، در ازدحام جمعیت افراد ناشناسی محتویات جیب یا کیف آنها را به سرقت برده و متواری شده‌اند.

با افرایش شکایت‌ها، رسیدگی به موضوع در دستور کار تیمی از ماموران اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت و تحقیقات برای دستگیری سارقان جیب‌بر شروع شد. یکی از مالباخته‌ها به پلیس گفته بود: زمانی که در ایستگاه صادقیه قصد سوار شدن به قطار مترو را داشتم، متوجه مرد جوانی شدم که پشت سرم ایستاده بود و به‌نظر مشکوک می‌رسید.

او به همراه من سوار قطار شد و درست پشت سرم ایستاد و مطمئنم که وی همان کسی بود که جیب مرا خالی کرده بود. ماموران در حضور شاکی به بررسی فیلم‌های ضبط شده توسط این دوربین‌ها پرداختند. تمامی فیلم‌های روز سرقت مورد بازبینی قرار گرفت تا اینکه شاکی توانست در یکی از فیلم‌ها، فردی را که قبل از سوار شدن به قطار پشت سرش ایستاده بود به ماموران نشان دهد.

با به دست آمدن تصویر جوان مرموز معلوم شد که وی یک سارق سابقه‌دار به نام علی است که پیش از این هم به اتهام سرقت و جیب‌بری دستگیر و راهی زندان شده است. تصویر ثبت شده از علی در دوربین‌های مداربسته نیز در اختیار تمامی ماموران پلیس مستقر در ایستگاه‌های مترو قرار گرفت و جست‌وجو برای به دام انداختن متهم شروع شد.

در حالی که تحقیقات ادامه داشت ماموران متوجه شدند که علی در جریان جیب‌بری‌های سریالی‌اش یک همدست نیز دارد. با این اطلاعات، حلقه محاصره پلیس تنگ‌تر و تنگ‌تر شد تا اینکه چند روز قبل هر دو متهم به‌صورت جداگانه در 2‌ایستگاه مختلف مترو دستگیر شدند. علی و همدستش بعد از انتقال به اداره آگاهی به سرقت و جیب‌بری از مسافران در ایستگاه‌های مترو اعتراف کردند. سرهنگ حمیدرضا یاراحمدی، جانشین رئیس پلیس آگاهی تهران گفت: شاکیان احتمالی برای شکایت به اداره هفدهم پلیس آگاهی مراجعه کنند.

کد خبر 123928

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز