اعضای باند سارقان مسلح که به 7 طلافروشی در شهرهای مختلف کشور دستبرد زده بودند، به‌زودی پای میز محاکمه قرار می‌گیرند.

سرقت -طلا

محاکمه 6 عضو این باند در حالی برگزار می‌شود که دادستان اصفهان برای آنها درخواست صدور حکم اعدام کرده است.
اعضای این باند 11 نفره که به طلافروشی‌های چند شهر دستبرد زده بودند، پس از دستگیری به ۷ سرقت مسلحانه و سرقت حدود 30 کیلو طلا اعتراف کردند.

اعضای این باند جنجالی‌ترین سرقت خود را اواخر زمستان سال گذشته در کرج رقم زدند. 16 اسفندماه بود که بعد از توقف 2 خودروی مدل‌بالا در مقابل یک مجتمع تجاری در فلکه دوم فردیس کرج، 4 مرد نقابدار از آنها پیاده شدند و به طرف مجتمع به راه افتادند.

آنها پس از شلیک ده‌ها تیرهوایی و تهدید صاحب مغازه طلافروشی، حدود ۱۴ کیلو طلا را به سرقت بردند و سپس سوار بر خودروی ماکسیما پا به فرار گذاشتند. این سرقت که در کمتر از 3 دقیقه رخ داد با انتشار فیلمی که شاهدان با گوشی تلفن همراه خود از صحنه سرقت تهیه کرده بودند، جنجال زیادی در رسانه‌ها به پا کرد و به‌دنبال آن، پلیس تحقیقات گسترده‌ای را برای شناسایی و دستگیری سارقان شروع کرد.

بررسی‌ها نشان می‌داد سرقت از طلافروشی فردیس کرج، تنها سرقتی نبوده که اعضای این باند مرتکب شده بودند و آنها پیش‌از آن به طلافروشی‌های اصفهان و شهرستان ازنا نیز با این روش دستبرد زده و مقدار زیادی طلا از‌ آنجا به سرقت برده اند.

با مشخص شدن ارتباطی که بین سرقت‌های مسلحانه طلافروشی در کرج، اصفهان و ازنا وجود داشت، بررسی‌ها برای به دام انداختن سارقان ادامه یافت و کارآگاهان پلیس آگاهی استان اصفهان که با عملیات اطلاعاتی ردپای دزدان را به‌دست آورده بودند، پنجم فروردین امسال راهی مخفیگاه اعضای این شبکه در شهرهای چالوس و نوشهر شدند و در 2 عملیات جداگانه توانستند اعضای این باند را دستگیر کنند.

از اعضای این شبکه 6 قبضه سلاح، 2 دستگاه خودرو، 2 عدد بی‌سیم و تعدادی تلفن همراه کشف شد و 2 نفر از خریداران اموال مسروقه هم دستگیر شدند. اعضای این باند بعد از دستگیری به 7 سرقت مسلحانه از طلافروشی‌های شهرهای مختلف کشور و سرقت حدود 30 کیلو طلا اعتراف کردند و در ادامه تحقیقات به بازسازی صحنه‌ سرقت‌هایی که مرتکب شده بودند، پرداختند.

حبیبی، دادستان اصفهان، با بیان این خبر به پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس گفت: با تکمیل تحقیقات درخصوص این پرونده، به‌زودی دادگاه 6 نفر از اعضای این باند که در استان اصفهان نیز مرتکب چندین فقره سرقت مسلحانه شد‌ه‌اند، برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به حکم جدید ریاست قوه قضاییه مبنی بر اعدام سارقان مسلح، ما به‌عنوان مدعی العموم تقاضای صدور حکم اعدام برای متهمان این پرونده را کرده‌ایم و انتظار داریم که این حکم درخصوص این 6 نفر اجرا شود.
این مقام مسئول عنوان داشت: البته اعضای این باند 11 نفر بودند که بقیه آنها براساس جرمی که مرتکب شده بودند به مجازات‌های دیگری محکوم شدند.

کد خبر 124027

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز