جمعه ۱۹ آذر ۱۳۸۹ - ۱۶:۱۱
۰ نفر

گروه حوادث: فیلمی که مرد جوان از صحنه یک سرقت تهیه کرده بود، دست سارق حرفه‌ای را رو کرد.

متهم

جوان سارق وقتی این فیلم را دید، لب به اعتراف گشود و همدستش را که یک جوان تحصیل‌کرده بود، لو داد. چند ماه پیش مرد جوانی نزد ماموران پلیس پایتخت رفت و از سرقت کیف‌ و لوازم داخل خودرواش از سوی دزدان ناشناس خبر داد. این مرد به ماموران گفت: دیروز برای انجام کاری خودروی پرایدم را در مقابل ایستگاه مترو پارک کردم اما وقتی به محل پارک ماشینم برگشتم دیدم در آن باز است و از کیف و لوازم داخل ماشینم خبری نیست.

در همان لحظه، مرد جوانی به من نزدیک شد و گفت که دزد لوازم داخل ماشینم را دیده است. او مدعی شد ساعتی قبل مرد جوانی را دیده که در حال باز کردن در ماشینم بوده و چون احتمال می‌داده که وی سارق باشد، با گوشی تلفن همراهش از او فیلمبرداری کرده است.

من هم فیلم سرقت را از طریق بلوتوث از او گرفتم و به اداره پلیس آمدم تا از دزد جوان شکایت کنم.بعد از اظهارات مرد جوان، ماموران به بررسی فیلم سرقت پرداختند و به محض مشاهده چهره دزد جوان، او را شناختند. این مرد کسی نبود جز یک دزد حرفه‌ای به نام سجاد که پیش از این هم به اتهام سرقت لوازم داخل خودرو دستگیر و راهی زندان شده بود.

با ارسال این پرونده به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران، تحقیقات برای شناسایی و دستگیری سجاد شروع شد. ماموران بلافاصله راهی محل سکونت او شدند اما وی بعد از آزادی از زندان از آنجا نقل مکان کرده و کسی از نشانی جدید او خبری نداشت.
درحالی‌که جست‌وجو برای پیدا کردن ردی از جوان سارق ادامه داشت، ماموران 20 آبان‌ماه امسال در جریان دستگیری یک سارق لوازم خودرو در منطقه آریا شهر قرار گرفتند و راهی محل حادثه شدند.

آنها با دیدن مرد جوانی که هنگام سرقت لوازم خودرو از سوی مالباخته و مردم دستگیر شده بود، بلافاصله او را شناختند و متوجه شدند وی همان دزد تحت تعقیب به نام سجاد است. مرد جوان بعد از انتقال به اداره پلیس مدعی شد بیگناه است و مردم او را اشتباهی دستگیر کرده‌اند اما وقتی ماموران، فیلم سرقت را برای او پخش کردند و وی چهره خود را هنگام دستبرد به‌خودروی سواری دید، لب به اعتراف گشود و به ده‌ها فقره سرقت از داخل خودرو اعتراف کرد.

او گفت:‌ سرقت‌ها را با همدستی فردی به نام شهرام انجام می‌دادم. من و شهرام در جریان خرید مواد‌مخدر با هم آشنا شده بودیم و یک روز وقتی دیدم وی برای خرید مواد با مشکل روبه‌رو شده، به او پیشنهاد سرقت دادم. ما هر روز سوار خودروی او می‌شدیم و در خیابان‌های غرب و شمال غرب تهران می‌گشتیم و هر جا خودرویی می‌دیدیم که داخل آن لوازم باارزشی قرار داشت، نقشه سرقت را عملی می‌کردیم. ما در بیشتر سرقت‌ها، شیشه ماشین را می‌شکستیم و بعد از سرقت لوازم داخل آن، پا به فرار می‌گذاشتیم.

سرهنگ یگانه، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران، با بیان این خبر گفت: بعد از اعترافات سجاد، همدست او نیز دستگیر شد و در بازجویی‌ها به سرقت‌های سریالی اعتراف کرد. وی افزود: این مرد دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد بوده که به‌علت تخلفات صنفی پروانه کاری‌اش موقتا معلق شده و به‌خاطر اعتیاد، به سرقت روی آورده بود.

سرهنگ یگانه ادامه داد: هر دو متهم اعتیاد شدیدی به مواد‌مخدر دارند و علت اصلی سرقت‌های خود را تامین هزینه مواد‌مخدر اعلام کرده‌اند. وی از شهروندانی که از ابتدای سال‌جاری در محدوده غرب و شمال غرب تهران از داخل خودروی آنان سرقت شده است خواست برای پیگیری شکایتشان به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.

کد خبر 122805

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز