چهارشنبه ۱ دی ۱۳۸۹ - ۱۶:۳۷
۰ نفر

گروه حوادث: 2 سارق حرفه‌ای بعد از سرقت از مالباخته‌ها با آنها تماس می‌گرفتند و در ازای پس دادن مدارکشان، مژدگانی دریافت می‌کردند.

متهمان

بعدازظهر 11 آذرماه امسال، ماموران کلانتری 140 تهران مشغول گشتزنی در خیابان ستارخان بودند که چشمشان به‌خودروی پرایدی افتاد که در خیابان ویراژ می‌داد. ماموران شماره پلاک این خودرو را به مرکز مخابره کردند و جوابی که شنیدند این بود: خودروی پراید 3 روز قبل از یکی از کوچه‌های ستارخان سرقت شده است.

با مشخص شدن این موضوع، عملیات تعقیب شروع شد و وقتی راننده پراید دستور ایست پلیس را شنید، پایش را روی ترمز گذاشت و توقف کرد. با کشف تعداد زیادی شناسنامه و مدارک شناسایی در داشبورد خودرو، هردو سرنشین پراید به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران انتقال یافتند و تحت بازجویی قرار گرفتند.

درحالی‌که متهمان ادعای بی‌گناهی می‌کردند، ماموران به شناسایی افرادی پرداختند که مدارکشان در خودروی پراید کشف شده بود و آنها را به اداره آگاهی دعوت کردند.با حضور این افراد در اداره پلیس، راز سرقت‌های دزدان مژدگانی‌بگیر فاش شد و ماموران پی به نقشه مردان جوان برای فریب طعمه‌هایشان بردند.

یکی از مالباختگان که مرد میانسالی بود به افسر پرونده گفت: من همیشه مدارکم را داخل داشبورد ماشین می‌گذاشتم و تصور می‌کردم که هیچ بلایی سر آنها نمی‌آید. یک روز ماشینم را کنار خیابان پارک کرده بودم تا به کارهایم برسم اما وقتی برگشتم دیدم دزدان به ماشینم دستبرد زده‌اند و علاوه بر1.5  میلیون تومان پول و یک رشته زنجیر گرانقیمت طلا، مدارکم را هم به سرقت برده‌اند.

چند ساعت بعد از سرقت بود که فرد ناشناسی با من تماس گرفت و گفت که مدارکم را در خیابان پیدا کرده و حاضر است در ازای دریافت 500 هزار تومان مژدگانی، آنها را پس دهد. من هم با وی قرار گذاشتم و بعد از پرداخت مبلغ مورد نظر، مدارکم را گرفتم.
یکی دیگر از مالباخته‌ها نیز مدعی شد که دزدان با دستبرد به خودرواش، علاوه بر پول و مدارک، سی‌دی مراسم عقد او را هم دزدیده بودند و وی مجبور شد برای حفظ آبروی خانوادگی‌اش و به هم نخوردن عروسی، مبلغ هنگفتی به آنها پرداخت کند تا این سی‌دی را پس بگیرد.

با اظهارات مرد میانسال و 7 مالباخته دیگر که مدارکشان در خودروی مسروقه پیدا شده بود، بازجویی از متهمان شروع شد و آنها با اعتراف به سرقت‌‌های سریالی گفتند: در طول روز با خودرو یا موتور‌سیکلت در خیابان‌های غرب و شمال غرب تهران می‌گشتیم و چون می‌دانستیم مردم معمولا مدارک و پول‌هایشان را در صندوق عقب یا داخل داشبورد خودرو می‌گذارند، دست به سرقت از خودروهای پارک شده در کنار خیابان می‌زدیم. بعد از هر سرقت، پول‌های نقد را برمی‌داشتیم و اگر شماره تلفن مالباخته را بین مدارکش پیدا می‌کردیم، با او تماس می‌گرفتیم.

سپس مدعی می‌شدیم که مدارک وی را در خیابان پیدا کرده‌ایم و حاضریم در ازای دریافت مژدگانی، آنها را پس دهیم. مالباخته‌ها هم برای گرفتن مدارکشان به خواسته ما تن می‌دادند و با این روش مبالغی از 200 هزار تا یک میلیون تومان از آنها کلاهبرداری می‌کردیم.

سرهنگ یگانه، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران، با بیان این خبر گفت: متهمان تا‌کنون به ده‌ها فقره سرقت در نقاط مختلف غرب و شمال غرب تهران اعتراف کرده‌ و مدعی شده‌‌اند که سرقت‌‌هایشان را از ابتدای امسال شروع کرده‌اند. وی ادامه داد: شهروندانی که از ابتدای امسال با این شگرد هدف سرقت قرار گرفته‌اند می‌توانند برای شکایت از متهمان به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران یا شعبه پنجم دادیاری در دادسرای جنایی مراجعه کنند.

کد خبر 123854

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز