شنبه ۲۷ آذر ۱۳۸۹ - ۱۸:۱۱
۰ نفر

گروه حوادث: وسوسه‌های بچه‌محل باعث شد مرد جوان در دام کراک بیفتد اما وقتی نتوانست پول مواد را جور کند سرقت‌های خشن خود را آغاز کرد.

متهم

شامگاه هفدهم آذرماه، ماموران کلانتری 115 رازی هنگام گشتزنی در خیابان قزوین، متوجه درگیری شدید چند نفر با جوان موتورسواری شدند که مدعی بودند وی با تهدید چاقو قصد زورگیری از آنان را داشته است. با تشکیل پرونده و با دستور قاضی زکی‌پور، بازپرس شعبه سوم دادسرای ناحیه 11 تهران، پرونده در اختیار کارآگاهان پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و کارآگاهان به بازجویی از شاکی پرونده پرداختند.

این مرد در توضیح ماجرا به کارآگاهان گفت: هفدهم آذر به همراه همسرم برای خرید به خیابان قزوین رفته بودیم که ناگهان جوان موتورسوار سعی کرد با کشیدن کیفم آن را سرقت کند اما وقتی که مقاومت کردم او چند متر جلوتر توقف کرد و به سرعت به سمت ما برگشت و با چاقویی که داشت چند ضربه به بازویم زد اما من مقاومت کردم و با او درگیر شدم که در این زمان چند رهگذر که با داد و فریادهای همسرم متوجه ماجرا شده بودند به کمکم آمدند و بعد از دستگیر کردن جوان سارق، او را تحویل پلیس دادیم.

کراک، بیچاره‌ام کرد

با آغاز بازجویی از سارق 22ساله به نام امیر وی به کارآگاهان گفت: از مدت‌ها قبل، از طریق یکی از بچه‌محل‌هایمان با کراک آشنا شدم. اوایل او با گفتن اینکه ما با هم رفیق هستیم، موادم را مجانی تأمین می‌کرد و با هم کراک مصرف می‌کردیم اما وقتی که معتاد شدم و او دید که مجبور به مصرف مواد هستم یکباره رفتارش عوض شد و گفت که دوران مصرف مفت تمام شده و باید برای مصرف کراک پول بدهی. آن روز دچار درد شدیدی شدم که امانم را بریده بود؛ باید هرطوری که بود پول تهیه می‌کردم.

این بار هم همان بچه‌محلمان به سراغم آمد و گفت در چنین مواقعی وقتی که بچه‌ها نمی‌توانند پول تهیه کنند دست به خفت‌گیری و اخاذی می‌زنند که من هم با راهنمایی او برای تهیه پول کراک، سراغ سرقت رفتم اما خیلی زود دستگیر شدم.

سرهنگ حسین خان‌بابایی، رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعتراف صریح متهم، بازپرس پرونده دستور انتشار تصویر بدون پوشش وی را صادر کرده و شهروندانی که وی را به‌عنوان سارق اموالشان شناسایی کرده‌اند می‌توانند برای مطرح کردن یا پیگیری شکایت خود به پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ در میدان حر، خیابان 12 فروردین یا شعبه سوم بازپرسی دادسرای ناحیه 11 تهران مراجعه کنند.

وی افزود: همچنین از کسانی که از اقدامات مجرمانه متهم اطلاعاتی دارند درخواست می‌شود تا اطلاعات خود را از طریق شماره تماس‌های 21866046 و 66469851 در اختیار کارآگاهان پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند.

کد خبر 123421

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز