دوشنبه ۲۲ آذر ۱۳۸۹ - ۱۹:۴۱
۰ نفر

برخی شهروندان تصور می‌کنند فقط سخن گفتن می‌تواند بی‌پایه و اساس باشد و شاید به همین خاطر به تابلو‌های هشدار دهنده‌ای که بی‌پایه و اساس بودن پل‌عابر در حال تعمیر را هشدار می‌دهد توجهی نکرده و از روی آن عبور می‌کنند.

پل عابر

این در حالی است که تصویر این ستون به خوبی نشان‌دهنده جدی بودن هشدار‌های مندرج در چنین تابلوهایی است. بسیاری از پل‌های در حال احداث یا تعمیر موانع و تابلوهایی برای جلوگیری از تردد افراد دارند اما در کنار افرادی که به قول معروف سالی یکبار از چنین پل‌هایی استفاده می‌کنند افرادی نیز وجود دارند که به‌دلایل گوناگون از خیر یک پل در حال تعمیر نیز نمی‌گذرند. به‌هر حال تجربه نشان داده است تردد از روی خط عابرپیاده به‌مراتب خطر کمتری از استفاده از معابر در حال تعمیر دارد. البته این موارد را باید جلوی آسانسور نیز رعایت کرد زیرا استفاده از این دستگاه نیز در شرایط غیرعادی می‌تواند به یک سقوط آزاد بدون چتر نجات بینجامد.

چراغ بی‌جریمه

با اینکه پلیس در برخی کشور‌ها با عابرانی هم که قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت نکنند برخورد می‌کند اما در کشور ما هنوز تمهیداتی برای برخورد با این نوع تخلف‌ها اندیشیده نشده است. شاید همین موضوع باعث‌شده تا چراغ عابران به‌قول معروف کلاهش پشم نداشته باشد و کسی آن‌را جدی نگیرد. البته این موضوع در مورد شهروندان قانونمند صدق نمی‌کند.

آنها قوانین زندگی اجتماعی را در ذهن خود دارند و در چهار‌راه بدون چراغ نیز با توجه به در نظر گرفتن حق‌تقدم می‌توانند تردد کنند. به‌هر حال از آنجا که تصویری که مهدی‌فلاح برای ما ارسال کرده با مشاهدات هر روزه خود ما نیز انطباق دارد بهتر است برای پایمال نشدن حق راننده‌ها و کاهش ترافیک شهر هم که شده از این پس به این چراغ‌های بی‌جریمه توجه بیشتری کنیم.

نصب جعبه پست

روز گذشته هوای پایتخت و بسیاری از نقاط کشور بارانی و حتی در ارتفاعات، برفی شد اما گویا برای برخی، تغییرات آب‌وهوایی حتی در این زمان از سال پیش‌بینی‌شده نبود و آنها طبق روال چند روز پیش، کار خود را ادامه دادند و برای نمونه به‌‌توزیع بسته‌های پستی و قبض‌های مختلف آب و برق پرداختند.

البته اگر این کار با توجه به شرایط آب و هوایی انجام می‌شد برخی شهروندان هنگامی که قصد بیرون‌رفتن از خانه را داشتند با قبض‌هایی که زیر در منزل با آب باران، خیس و حتی مچاله شده بودند روبه‌رو نمی‌شدند. از بین‌رفتن قبض‌های مصرفی شهروندان می‌تواند آنها را چه برای پرداخت‌شان و چه برای حساب‌وکتاب‌های شارژ‌های ماهانه مجتمعی که در آن زندگی می‌کنند با مشکل روبه‌رو کند.

البته شاید هم گاهی قبض یک‌مشترک به‌واسطه آنکه در جای درستی قرار نگرفته است، با یک‌باد یا حتی توسط کودک بازیگوشی گم شود. بنابراین ساکنان می‌توانند برای جلوگیری از چنین مشکلی اقدام به نصب یک جعبه‌پست‌خانگی در ورودی ساختمان کنند و پستچی‌های زحمتکش هم حتما تمام نامه‌ها و قبوض را داخل این صندوق‌ها خواهند انداخت.

تیشه‌ فرهاد‌ کوه‌کن

گویا این اواخر فرهادکوه‌کن نیز عاشق‌پیشگی را کنار گذاشته و به پیشه موتور‌سواری در پیاده‌رو‌های بدون ترافیک شهر روی آورده است. با وجود این به جای کوه، این بار به جان موانع موجود در پیاده‌رو افتاده و آنها را حسابی تیشه‌کاری می‌کند. این در حالی است که از بین بردن موانع تردد موتورسواران در پیاده‌رو نه تنها برای رهگذران مشکل‌آفرین است بلکه همان‌طور که در تصویر مشاهده می‌کنید گاهی خطر سقوط تیر‌های برق را نیز قوت می‌بخشد. بنابراین علاوه بر تذکر به متخلفان، چنانچه مراتب را هرچه سریع‌تر به سامانه‌ 137‌‌شهرداری اطلاع دهید ماموران می‌توانند به موقع این موانع را دوباره نصب و از خطرات احتمالی جلوگیری کنند.

کد خبر 123188

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز