یکشنبه ۲۸ آذر ۱۳۸۹ - ۱۹:۴۵
۰ نفر

اگر از برخی همسایه‌های خود در مجتمع‌مسکونی بپرسیدکه تفاوت پارکینگ منزل با کارواش چیست می‌گویند: شست‌وشوی خودرو در کارواش هزینه دارد ولی شست‌وشوی آن در پارکینگ مجانی است.

شستن خودرو

این کج‌فهمی از آن روست که چنین افرادی تصور می‌کنند از آنجا که استفاده از شیرآب داخل پارکینگ برای تمام ساکنان ساختمان مجاز است بنابراین تبدیل کردن پارکینگ به کارواش خودرو هیچ اشکالی ندارد؛ حال آنکه در قوانین آپارتمان‌نشینی این حرکت یکی از نباید‌هایی است که گاه به آن توجه نمی‌شود.

برخی دیگر نیز تصور می‌کنند برای رعایت این حق همسایگی برای شست‌وشوی رایگان خودرو باید راهی خیابان‌هایی شوند که آب جوی آنها تمیزتر از سایر نقاط است. این در حالی است که در این محدوده‌ها نیز تابلو‌های هشداردهنده در مورد ممنوعیت این حرکت نصب شده است. بنابراین بهترین راه برای این منظور شست‌وشوی خودرو با 2‌سطل آب آن هم در محدوده‌های مجاز است.

پارک مقابل پنجره

شاید از این پس علاوه بر تابلو‌های راهنمایی و رانندگی باید نسبت به دست‌نوشته‌های برخی شهروندان نیز دقت کرد زیرا جریمه بی‌توجهی به آن می‌تواند پنچر شدن لاستیک‌ باشد. ماجرا از این قرار است که برخی شهروندان تصور می‌کنند علاوه بر فضای جلوی در‌های پارکینگ هر نقطه دیگری نیز در اطراف منزل آنها فضای اختصاصی‌شان محسوب می‌شود و برای نمونه مثلا فضای زیر پنجره منزل خود را چنانچه در محدوده توقف ممنوع نیز نباشد برای دیگران، پارک ممنوع کنند.

حال آنکه این رفتار‌ هیچ نسبتی با قوانین ندارد و راننده‌ها می‌توانند به این هشدار‌ها بی‌توجهی کنند. البته حفظ آرامش ساکنان محل وظیفه اخلاقی و قانونی هر شهروندی است به این معنی که به بهانه قانونی بودن پارک در چنین محدوده‌هایی نمی‌توان با ایجاد سروصدا ( برای نمونه سروصدای ضبط خودرو ) موجبات سلب آسایش افراد را فراهم آورد.

خیره به دوردست‌ها

اگر کابل‌های منزل شما نیز مانند شاخه‌های درخت مو به نرده‌ها پیچیده و بالا رفته است در دست‌زدن به نرده‌ها به‌ویژه در روز‌ها بارانی تجدید نظر کنید زیرا بسیار پیش آمده که فردی که چنین دقتی را به خرج نداده هنگام دست‌زدن به نرد‌ه‌ها که رسانای الکتریکی خوبی نیز هستند دیگر از جایش تکان نخورده و فقط به دوردست‌ها خیره مانده است.

به‌هر حال اعتماد کردن به روکش پلاستیکی کابل‌ها در حالی که احتمال خرابی آنها هست کار عاقلانه‌ای نیست. بنابراین چنانچه کابل‌های منزل شما نیز در مجاورت اشیای فلزی قابل دسترسی هستند هرچه زودتر آنها را از این محل جدا کنید. در این مورد نیز لازم نیست خودتان دست‌به‌کار شوید و می‌توانید برای این نوع تعمیرات از یک برقکار کمک‌ بخواهید.

عوض سطل مکانیزه

اینکه چهارچرخ‌های مکانیزه بخواهند خودشان را مانند آنچه در تصویر می‌بینید استتار کنند قسمت طنز ماجراست ولی اینکه این سطل‌ها برای پاکیزگی شهر بسیار مفید هستند و برخی از آنها را اینچنین مخفی می‌کنند قسمت تلخ ماجرا را تشکیل می‌دهد. به‌‌راستی اگر بخواهیم سطل‌زباله این تصویر را از میان همه شاخ و برگ‌ها پیدا کنیم کار سختی است.

حال در نظر بگیرید که اگر شهروندی سر ساعت مقرر برای خالی‌کردن زباله سر برسد اما با چنین صحنه‌ای مواجه شود، باید چه کند. کارگران شهرداری هم جدا از سر ریز شدن سطل با مانع بزرگ خودرو پارک‌شده مواجه هستند. به‌هرحال از قدیم گفته‌اند «چیزی که عوض‌داره، گله نداره». به‌عبارتی کسانی که با این سطل‌ها اینگونه رفتار می‌کنند، اگر صبح مشاهده کردند که زباله همسایه جلوی در خانه‌شان است، نباید گلایه بکنند بلکه باید در میزان مسئولیت‌پذیری خود تجدید‌نظر کنند.

کد خبر 123547

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز