دوشنبه ۲۹ آذر ۱۳۸۹ - ۱۹:۳۴
۰ نفر

گاهی اوقات مسافرانی که به‌هر دلیل برای رسیدن به مقصد عجله دارند، علاوه بر گیر‌‌کردن پشت ترافیک سنگین به مشکلات دیگری نیز بر می‌خورند که به‌هیچ وجه انتظار آن‌را ندارند.

تاکسی مسافر زدن

برای نمونه، گاهی راننده‌ خودرومسافربر هوس می‌کند وسط راه بنزین بزند. جالب اینجاست که با اینکه راننده‌ مورد اشاره یک عذرخواهی خشک و خالی هم نمی‌کند اما مسافران فقط همدیگر را نگاه می‌کنند. به این توقف اجباری یا توفیق اجباری باید نان گرفتن، خرید از بقالی و هزار مورد دیگر را هم اضافه کرد. البته اگر هم به راننده حرفی به نشانه اعتراض بزنید با پاسخ «عجله کار شیطونه» روبه‌رو می‌شوید.

در مقابل، وای به روزی که مسافر در ارائه کرایه کمی تاخیر کند. راننده که انگار هزار کنایه و متلک در آستین دارد یک به یک آنها را به سمت مسافر شلیک می‌کند. به‌‌هر حال از آنجا که تعداد این راننده‌ها انگشت‌شمار است بهتر است با یک تذکر ساده، آنها را از اشتباه بودن رفتارشان آگاه کنیم.

بی‌خبری سواره از پیاده

این همه اندر حکایت بی‌خبری سوار‌ه از پیاده نقل شده اما باز هم برخی از ما هنگامی که رانندگی می‌کنیم به رهگذران بی‌توجه هستیم. حالا اینکه می‌خواهیم با وجود این همه آلودگی هوا باز هم به صورت تک‌سرنشین در خیابان‌های شهر تردد کنیم و کسی را سوار نکنیم به کنار اما دست‌کم از روی چاله‌های آب با سرعت کمتری عبور کنیم تا کسی گل‌آلود راهی خانه و محل کار نشود. البته چنانچه در محله شما چاله‌هایی وجود دارد که به محض بارش باران و برف تبدیل به گودال آب می‌شود مراتب را هرچه‌ سریع‌تر به سامانه‌137‌اطلاع دهید تا دیگر شهروندان مانند آنچه در تصویر مشاهده می‌کنید مجبور نشوند برای تردد در آن محدوده پرش سه‌گام کار کنند.

از گلدان تا مانع پارک

این روز‌ها به نظر می‌رسد گلدان‌ها نیز مانند برخی افراد به دو‌شغله بودن رو آورده و همزمان چندکار را با هم انجام می‌دهند. برای نمونه گلدان‌هایی که در تصویر مشاهده می‌کنید علاوه بر وظیفه حفظ و نگهداری از گیاهان داخل خود، از محدوده پارک خودرو نیز حفاظت و نگهداری می‌کنند و به نوعی مانع پارک نیز محسوب می‌شوند به‌طوری که هیچ راننده‌ غریبه‌‌ای نمی‌تواند وارد این محدوده شود.

جابه‌جا کردن گلدان‌ها نیز علاوه بر دل شیر نیاز به یک قهرمان وزنه‌برداری دارد چرا که وزن هر یک از آنها گاه از 150 کیلو نیز تجاوز می‌کند. به‌هر حال برای اینکه فضای جلوی منزل اختصاصی شود و کسی توانایی پارک در آن را نداشته باشد هر کسی به استفاده از وسیله‌ای روی می‌آورد. برای نمونه برخی شهروندان نیز برای جلوگیری از این حق طبیعی افراد، میله‌های آهنی را جلوی منزل نصب می‌کنند و کلید قفل آن فقط دست خودشان است. شهروندان می‌‌توانند چنین تخلفاتی را نیز ضمن تماس با سامانه 137‌برطرف کنند.

جای خالی کتاب

گویا بحث بالابردن میزان مطالعه در طول روز باعث‌شده این روزها شاهد خالی بودن جاکتابی‌های اتوبوس‌های شهری باشیم. شاید برخی دوست‌ندارند خوانده‌هایشان هنگام پیاده‌شدن از اتوبوس نیمه‌کاره بماند و برای همین کتاب را همراه خود از اتوبوس خارج می‌کنند.

البته ماجرا فقط به‌همین‌جا ختم نمی‌شود و گاهی جای خالی کتاب محلی می‌شود برای ریختن زباله افراد بی‌‌ملاحظه. به‌نظر می‌رسد در کنار بالابردن میزان زمان مطالعه در روز، باید فرهنگ صحیح مطالعه نیز افزایش یابد تا دیگر شاهد جاگذاری زباله به‌جای کتاب درون اتوبوس یا جاماندن ورق‌های مچاله‌شده روزنامه‌ها روی صندلی پارک‌ نباشیم.

کد خبر 123664

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز