جمعه ۱۹ آذر ۱۳۸۹ - ۱۷:۲۹
۰ نفر

کمبود فرهنگ ترافیک، جای پارک، توجه به حقوق دیگران و بالاخره جریمه‌های موثر باعث شده تا برخی راننده‌ها تصور کنند فقط توقف جلوی در‌های پارکینگ منازل و شرکت‌ها، تخلف محسوب می‌شود.

پل محل عبور

این درحالی است که تصویری را که فرشید‌هماوند برای ما ارسال کرده به‌خوبی نشان می‌دهد که صعب‌العبور کردن مسیر شهروندان سواره و پیاده‌ در هر نقطه‌ای از شهر اتفاق می‌افتد. به‌هر حال چنانچه کمی از وجدان و حافظه خود استفاده کنیم لحظه‌هایی را به یاد‌ می‌آوریم که فرد کهنسالی می‌خواهد از جوی پهنی عبور کند اما همان‌طور که مشاهده می‌کنید خودرو‌ها جلوی پل را گرفته و بنابراین عبور از این محدوده برای وی غیرممکن می‌شود.

شاید وظیفه شهروندی برای افرادی که از کنار راننده‌های اینچنینی عبور می‌کنند نیز ایجاب کند که این مورد را به آنها یادآوری کنند. البته پلیس نیز به محض مشاهده چنین تخلف‌هایی با یک برگه جریمه با راننده متخلف برخورد می‌کند.

تلویزیون شهری

اگر شما نیز با تلویزیونی در سطح پیاده‌رو برخورد داشتید به هیچ‌وجه تصور نکنید که از این پس تلویزیون‌های شهری قرار است به این شکل و در این اندازه داخل پیاده‌رو‌ها نصب شود. بلکه این تلویزیون‌ها متعلق به مغازه‌دار‌های سطح شهر است که هرگاه فضای مغازه اجازه نداد یا به بهانه‌های دیگر آن‌را داخل پیاده‌رو می‌گذارند.

شاید چنین تخلف‌هایی در وهله‌نخست به نسبت مشکلاتی که در شهر مشاهده می‌شود ناچیز و قابل گذشت به‌نظر برسد. با وجود این هدف از نگارش این ستون‌ها اشاره به رفتار‌های نادرست خرد و مواردی است که مورد بی‌توجهی قرار می‌گیرند. در‌نهایت چنین رفتار‌ها و بی‌توجهی‌هایی به دیگر شئون زندگی جمعی سرایت کرده و زمینه بروز مشکلات بزرگ‌‌تر را فراهم می‌آورد.

برنج دودی

اگر در طی چند روز اخیر غذایی را از خانه یا محل کار سفارش دادید و هنگام میل آن متوجه شدید که طعم آن به‌سمت غذاهای دودی نزدیک است، خیال نکنید که سرآشپز رستوران سرخود انواع دودی موادغذایی مانند برنج‌دودی، کوکتل‌دودی یا ... را در طبخ به‌کار برده است.

با اینکه این روزها خدمات پیک‌ رستوران‌ها باعث‌شده تا شهروندان به‌راحتی بتوانند در هرجا غذای خود را به‌وسیله یک تماس تلفنی سفارش بدهند اما گاهی برخی از پیک‌های غذا در جابه‌جایی آن دقت نکرده و باعث می‌شوند تا از کیفیت‌غذایی که به آنها سپرده شده کاسته شود. برای‌نمونه، پوشش جعبه‌‌ پیک‌های موتوری یا روکش و بسته‌بندی غذاها وضیعت مناسبی ندارد و راه برای رسیدن دود و سرما باز می‌شود. گاهی نیز به‌نظر می‌رسد پیک‌های موتوری قصد دارند هضم غذا را برای سفارش‌دهنده‌ها راحت‌تر کنند.

به همین منظور کار مخلوط‌کردن غذا‌ها را پیش از رسیدن به دستگاه هاضمه آنها شروع می‌کنند. مطابق این روش نادرست، سس‌ها با ساندویچ‌ها و دیگر مواد‌غذایی در همان جعبه حمل آنها قاطی می‌شود.

شیشه‌شوی یا عابرشوی؟

این روزها کمتر خودرویی دیده می‌شود که روی شیشه و بدنه آن کلی دوده و گرد و خاک ننشسته باشد. آلودگی هوا باعث شده تا راننده‌ها پیش از اینکه بخواهند خودروی خود را روشن کنند باید پیش از آن فکری به حا‌ل شیشه غبارگرفته خود بکنند. گاهی همین انگیزه راننده‌ها باعث شاکی شدن رهگذران می‌شود.

به این معنی که غفلت برخی از راننده‌ها در بررسی نوک‌سوزنی شیشه‌شوی باعث می‌شود تا آب یا آب‌وکف شیشه‌شوی به‌جای اینکه روی شیشه جاری شود، به خارج از بدنه خودرو و گاهی روی رهگذران پاشیده شود. به‌هرحال بهتر است راننده‌ها بررسی و سالم‌سازی تجهیزات فنی خودروها را در همه موارد در نظر بگیرند.

کد خبر 122819

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز