یکشنبه ۱۴ آذر ۱۳۸۹ - ۱۷:۰۹
۰ نفر

اگر برای رسیدن به محله سعادت، در کوچه‌های پر پیچ و خم منتهی به آن سرگیجه گرفتید و پشت چندین و چند چراغ قرمز حسابی معطل شدید به‌هیچ وجه ناامید نشوید.

تابلو

حتی چنانچه سرِ پیچی پردست‌انداز به بن‌بست طلاق رسیدید، تصور نکنید که اینجا آخر خط است و باید تمام مسیر آمده را دنده‌عقب بگیرید. شاید همین‌جا مقصد مورد نظر باشد و فقط یک سوءتفاهم کوچک موجب گمراه شدن شما شده باشد. برای نمونه مانند تصویری‌که کیوان حبیب‌زاده برای ما ارسال کرده، ممکن است بن‌بست طلاق فقط برچسبی باشد که کارت‌پخش‌کن‌ها روی نام واقعی کوچه چسبانده باشند.

ممکن است این کوچه با نام واقعی‌اش در همان محله‌ سعادتی باشد که شما به‌دنبال آن هستید. بهتر است زود تصمیم نگیرید و برای رفع سوءتفاهم‌های این‌چنینی هرچه‌سریع‌تر مراتب را با کارشناسان این حوزه (البته در این مورد خاص با سامانه 137) در میان بگذارید.

رعد و برق

دیدن وانت‌باری که تصویرش را رضا‌طهماسبی برای ما ارسال کرده است می‌تواند اتفاقاتی را به یاد بیننده بیاورد که هیچ خاطره‌خوشی از آنها ندارد؛ بارگیری‌ پرسروصدای برخی از شاغلان این صنف که خواب راحت را از ساکنان محل می‌رباید. شب هنگام و در ساعات غیرمجاز، چنانچه یکی از این وانت‌بار‌ها یا کامیون‌ها بخواهد بار آهن بگیرد یا تخلیه کند حتی در آسمان صاف نیز صدا‌ی رعد‌و‌برق طوری در فضای محل می‌پیچد که تحمل آن به‌راستی کار هرکسی نیست.

نکته دیگر نیز نحوه نقل‌و انتقال چنین بار‌هایی در خیابان‌های شهر است. از آنجا که دستمزد وانت‌بار‌ها کمتر از کامیون‌های بزرگ‌تر است بار‌های حجیم نیز به وسیله وانت‌ها جابه‌جا می‌شود. این در حالی است که چنین صرفه‌جویی‌هایی می‌تواند به قیمت تصادف و مرگ و جرح شهروندان تمام شود. به‌هر حال بهتر است در کنار سختگیری به متخلفان رانندگی، بر چنین نقل و انتقال‌هایی نیز نظارت بیشتری صورت گیرد.

فرهنگ مراقبت از اسکناس

اگر روی اسکناس‌ها خطوط جدید و ناآشنایی را مشاهده کردید تصور نکنید که خطوط و شکل‌های محوی که برای تشخیص اسکناس‌های تقلبی به کار می‌رود، افزایش پیدا کرده است. با این خطوط به‌جای اسکناس‌های تقلبی فقط می‌توان شهروندان بی‌توجه به حفظ اموال عمومی را تشخیص داد.

البته فقط نویسنده روی اسکناس مقصر است و کسی که آن را رد و بدل می‌کند به طور حتم تقصیری ندارد. اما در اطراف هر یک از ما ممکن است چنین افرادی مشاهده شوند. بنابراین با یادآوری ساده ارزش اسکناس‌ها به فرد خاطی می‌توانیم وظیفه خود را انجام دهیم. ‌به‌هرحال چنانچه هرکسی بخواهد نظرات و پیشنهاد‌های خود را روی اسکناس‌ها درج کند بسیاری از این اسکناس‌ها نقش‌ و نگار‌های نازیبایی به خود می‌گیرند. همچنین فرهنگ محافظت از این سرمایه نیز کمرنگ می‌شود.

تبلیغات نازیبا

این روزها اغلب ما هنگام خارج‌شدن از خانه با تعدادی تراکت‌‌ تبلیغاتی روبه‌رو می‌شویم؛ تبلیغاتی که شاید بسیاری از آنها تا ساعت‌ها همانجا بمانند و دست‌آخر رفتگر محله آنها را جمع کند. گاهی به‌نظر می رسد که شخص کارت‌پخش‌کن، برای راحتی کارش دسته‌ای از آنها را یکجا به داخل یک‌خانه می‌اندازد.

این درحالی است که طی سال‌‌های گذشته تابلوهایی در جای‌جای شهر مانند بوستان‌ها نصب شده است که شرکت‌ها و فروشگاه‌ها می‌توانند از آنها برای چسباندن کاغذهای تبلیغاتی البته به‌صورت رایگان استفاده کنند. به‌هرحال تبلیغات خانه به خانه، هم نمای شهر را نازیبا می‌کند و هم باعث هدر رفتن کاغذ می‌شود. بهتر است در صورت مشاهده چنین تخلف‌هایی به افراد خاطی در مورد غیرقانونی بودن این حرکت تذکر دهیم.

کد خبر 122403

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز