سه‌شنبه ۹ آذر ۱۳۸۹ - ۱۷:۴۴
۰ نفر

این اواخر راننده‌ها نیز از دست مسافران زباله‌انداز کلافه شده‌اند و چون تذکر‌های شفاهی جواب نداده حالا به درخواست کتبی روی آورده‌اند.

اتوبوس لطفا زباله نریز

با اینکه میزان زباله‌انداختن مسافران نسبت به سال‌های پیش کمتر شده است اما پاکیزگی و مجهز بودن برخی اتوبوس‌های جدید باعث بالا رفتن توقع از این وسیله نقلیه‌عمومی شده است. بنابراین مسؤلان، راننده‌ها و حتی شهروندان سعی می‌کنند به‌هر قیمتی شده جلوی نازیبا شدن این وسیله را بگیرند. با وجود این، تعداد اندکی از مسافران دست از عادت آلوده‌کردن محیط برنداشته‌اند.

البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که در تصویری که مهدی‌فلاح برای ما ارسال کرده فقط تلاش راننده برای پاکیزه نگاه‌داشتن اتوبوس نیست که مورد توجه قرار می‌گیرد بلکه شیوه نادرست وی برای این درخواست نیز خودنمایی می‌کند زیرا چنانچه هر کسی بخواهد برای بیان نظرات خود از نمای خودرو یا در و دیوار استفاده کند دیگر جایی برای زیبایی شهر باقی نمی‌ماند.

میانبر زدن

هر چند که همواره به تحمل برخی سختی‌ها توصیه شده است اما بازهم برخی اصرار دارند فقط راه‌های میانبر را طی کنند. عضویت در شرکت‌های هرمی غیرمجاز، خرید سؤال‌های کنکور از مدعیان فروش آن، دور‌زدن علائم راهنمایی و رانندگی و هزار میانبر دیگری که اخلاق، قانون یا وجدان انسان با آن مخالف است از نمونه‌های این دیدگاه هلو برو تو گلویی است.

شاید همین طرز تفکر باعث شده برخی تصور کنند استاندارد‌های مربوط به استفاده از کمربند ایمنی را بهتر از تولید‌کنندگان آن می‌دانند و به‌دنبال آن سعی می‌کنند مانند آنچه در تصویری که پرهام‌پارسی برای ما ارسال کرده می‌بینند حتی با گیره هم که شده توامان از زیر بار جریمه و سنگینی فشار کمربند ایمنی به قفسه‌سینه فرار کنند. فقط اگر محاسبات ایمنی کمربند به هم خورد و هنگام تصادف، کمربند بعد از اصابت سر به شیشه یا فرمان قفل شد، بدانید که از راه‌های میانبر انتظار بیش از این نمی‌توان داشت.

گیاه در خودرو

گویا بسیاری از افراد با خواندن مطلب ستون بازار روز دوشنبه همین هفته با‌عنوان «گیاهان خانگی فصل زمستان» به خرید و نگهداری گیاهان آپارتمانی ترغیب شده‌اند. اما به‌نظر می‌رسد که عده‌ای از این افراد توصیه‌های نگهداری از گیاهان را در همان ستون، خوب مطالعه نکرده یا از فروشنده نپرسیده‌اند.

همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید برخی از رانندگان با آوردن گیاه به داخل خودرو سعی دارند با آلودگی هوا مقابله کنند. این در حالی است که از نام این گیاهان (یعنی گیاهان آپارتمانی)پیداست که آنها را باید در فضای آپارتمان و البته با شرایط ویژه‌ای نگهداری کرد. این راننده‌ها با آوردن گیاه به‌داخل خودرو علاوه بر خطرات احتمالی باعث می‌شوند تا عمر گیاه خیلی زودتر از آنچه که باید باشد، به‌پایان برسد.

خطوط تلفن در دسترس

اگر در‌حال صحبت با تلفن ثابت خود بودید و ناگهان مشکل خط‌رو‌خط پیش آمد این احتمال را هم بدهید که فرد مردم‌آزاری به‌راحتی به سیم‌های تلفن دسترسی پیدا کرده و برای سرگرمی هم که شده آنها را جابه‌جا کرده است. در تصویر، جعبه تقسیم تلفنی را در یکی از مناطق شمال‌شهر می‌بینید که بیشتر از یک‌هفته است به‌همین وضع رها شده است.

جالب‌بودن قضیه در این است که ارتفاع این جعبه از سطح زمین کم بوده و امکان دسترسی آن برای هر کودک بازیگوشی نیز مهیاست. به‌هر حال برای اینکه خط تلفن‌تان به‌را‌حتی با خطوط دیگر خط‌رو‌خط نشده یا حتی قطع نشود هرچه سریع‌تر با امور مشترکین تلفن‌ثابت تماس بگیرید. در غیر‌این‌صورت ممکن است ماموران مربوط، دیر از موضوع آگاه شوند و مشکلات دیگری نیز به وجود آید.

کد خبر 122022

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز