گروه شهری: معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با تشریح برنامه‌های ویژه عید سعید غدیر خم، برگزاری جشن‌های این عید را بزرگداشت عدالت و صدای انسانیت نامید.

ali as

سید محمدهادی ایازی در مورد برنامه‌های شهرداری در هفته ولایت و روز عید غدیر گفت: برنامه‌های جشن عید غدیر با هدف بسط، تعمیق و تقویت مبانی والای فرهنگ اسلامی، تاکید بر روح ولایت و تأثیر آن در زندگی اجتماعی شهروندان و ارتقای سطح نشاط اجتماعی شهروندان طراحی شده است.

از ویژگی‌های این برنامه‌ها دسترسی آسان شهروندان به محل برگزاری، هماهنگی و انسجام برنامه‌ها و مشارکت و تعامل در اجرا با مساجد، شورایاری‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد برای افزایش نشاط اجتماعی با رعایت حدود شرعی و قانونی است.

وی در ادامه در مورد عنوان برنامه‌ها گفت: آذین بندی شهر با چراغانی و آذین میادین مهم، تبلیغ و تغییر سیمای بصری شهر، برگزاری جشن ویژه سادات با 1100 مورد اجرای این جشن در مساجد شهر تهران، برگزاری یک جشن متمرکز با حضور شهرداران مناطق تحت عنوان جشن ایمان و ولایت، برگزاری صبحگاه ولایی در 110 مدرسه شهر، برپایی نمایشگاه فرهنگی در مراکز فرهنگی مناطق 22 گانه و برپایی ایستگاه‌های صلواتی و فرهنگی با پذیرایی از بازدیدکنندگان در مناطق 22گانه از جمله این فعالیت‌ها خواهد بود که امیدواریم شهروندان عزیز با استقبال از این آیین‌ها و مراسم بر غنا و شور و نشاط آنها بیفزایند.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی با مهم خواندن کارهای فرهنگی محتوایی و معرفتی برای شهروندان گفت: در راستای افزایش دانش شهروندان و همشهریان عزیز با خطبه غدیر، این خطبه به‌طور کامل توسط مؤسسه همشهری چاپ شده است و شهروندان می‌توانند در مسابقه‌ای که بر اساس این خطبه طراحی شده است، شرکت کنند.

ایازی همچنین در مورد برگزاری فعالیت‌های ورزشی به مناسبت عید غدیر افزود: برگزاری مسابقات ورزشی در رشته‌های مختلف ویژه خواهران و برادران با توجه به امکانات ورزشی مناطق با عنوان جام غدیر در همه مناطق برگزار می‌شود.

علاوه بر سازمان ورزش تمام سازمان‌ها و شرکت‌های شهرداری نیز در این جشن بزرگ مشارکت دارند و به‌عنوان نمونه سازمان زیباسازی در آذین‌بندی شهر، طراحی و چاپ و نصب پرچم در میادین، طراحی و پرواز 110بالن ولایت در آسمان شهر و نقاشی دیواری در 3 نقطه هر منطقه با موضوع ولایت و غدیرخم در این جشن‌ها مشارکت دارد.

مؤسسه همشهری نیز همان‌طور که اشاره شد با چاپ و انتشار متن کامل خطبه غدیر برای مسابقه سراسری غدیر، طراحی 3ویژه‌نامه از مجلات گروه همشهری با موضوع ولایت و غدیر در این برنامه‌ها فعالیت‌ خواهد داشت.

کد خبر 121398

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز