دوشنبه ۸ آذر ۱۳۸۹ - ۱۷:۱۹
۰ نفر

اگر در حال گذر از منطقه‌ای در شهر بودید و با باجه‌ای که نوشته‌هایی همچون همدلی، همفکری و همکاری روی آن نقش بسته بود برخورد کردید،بدانید که به جایی رسیده‌اید که می‌توانید درخواست‌‌ها و ایده‌های خلاقانه‌تان را به‌اجرا در بیاورید. همه ما دوست داریم در فعالیت‌ها و پروژه‌هایی که انجام می‌شود نقش موثری داشته باشیم.

مشارکت اجتماعی

خُب،سازمان زیبا‌سازی شهر تهران از یکسو با پخش بروشورهای حاوی فعالیت‌های این سازمان و از سوی دیگر با جمع‌آوری نظرات و درخواست‌های مردم فضایی مناسب را برای مشارکت هرچه بیشتر شهروندان در جهت زیباسازی شهر برقرار کرده است؛

مشارکت در جهت هماهنگی (هارمونی) بهتر عناصر گوناگون موجود در شهر، مشارکت برای جلوگیری از اقدامات خودسرانه‌ای که برخی شهروندان حتی با پرداخت هزینه انجام می‌دهند و هماهنگی را از بین می‌برند و ... در واقع مشارکت همگانی باعث می‌شود تا از بین هزاران ایده گوناگون چندین ایده مناسب بیرون آمده و شهری زیباتر داشته باشیم.

6‌گل آلوده

شنیده بودیم که از قدیم گفته‌اند «هیچ گنجی بی‌رنج به‌دست نمی‌آید و هیچ گلی بی‌خار نمیشه» اما گویا این روزها شهروندان تهرانی باید گاهی گل بی‌خار را آلوده تحویل بگیرند. برخی از فروشگاه‌های تجهیزات کوهنوردی یا وسایل باغبانی در کنار تمام کالاهای خود گاهی محصولات گیاهی کمیابی را که به قول خودشان با رنج به‌دست آورده‌اند نیز عرضه می‌کنند.

به‌طور نمونه همان‌گونه که در تصویر مشاهده می‌کنید یکی از این فروشگاه‌ها محصولات گیاهی مثل 6گل را برای فروش در بیرون مغازه نگهداری می‌کند و ضدآلرژی و ضدآسم بودن را تبلیغش قرار داده است. اما به‌واقع معلوم نیست در این آلودگی هوا خوردن جوشانده این گیاه خودش عاملی برای مریضی و آلرژی شود یا نه؟ به هر حال به‌نظر می‌رسد فروشگاه‌ها در این روزها برای نگهداری بهتر مواد غذایی خود باید بیشتر دقت کنند. از طرف دیگر این روزها همه ما همان‌گونه که باید مراقب خود باشیم باید به دقت از گل و گلدان‌های قرار گرفته در بالکن و لبه پنچره و پرندگان خانگی مراقبت کنیم.

قیمت داغ گوجه‌فرنگی

شاید بسیاری از شهروندان در طی 2هفته گذشته با دیدن نرخ گوجه‌فرنگی حسابی جا خورده باشند. اما آنچه هنوز برخی از شهروندان را متعجب می‌کند، قیمت این محصول در برخی از فروشگاه‌های شهر است. با وجود اینکه در این هفته سرازیرشدن زیاد گوجه‌فرنگی به بازار قیمت این محصول را کاهش داده است اما در برخی از فروشگاه‌ها گوجه‌فرنگی هنوز با همان قیمت پیشین مثل 1800تومان برای هرکیلو عرضه می‌‌شود.

این در حالی است که نمونه گلخانه‌ای این محصول در میادین میوه‌وتره‌بار قیمت 900تومان دارد. بنابراین به‌نظر می‌رسد که باید روی نرخ‌گذاری فروشگاه‌ها نظارت بیشتری صورت بگیرد تا مشتریان اینگونه متضرر نشوند. به هر حال بسیاری از خانواده‌ها به‌خوردن گوجه‌فرنگی حتی در فصل سرد سال عادت کرده‌اند و گرانی این محصول برای آنها گران تمام می‌شود.

حرکت یک‌لامپی

این روزها بحث آلودگی هوای تهران بسیار داغ شده است. در این بین راننده‌ها علاوه بر اینکه باید به وضعیت فنی موتور خودروی خود رسیدگی کنند نباید وضعیت رسیدگی به سایر تجهیزات را نیز از یاد ببرند. به‌طور نمونه چراغ‌های خودرو از جمله این موارد است که گاهی دیده می‌شود سلامت لازم را ندارند. برخی از راننده‌ها با اتکا به توانایی خود در رانندگی با چراغ خراب خودرو هم رانندگی می‌کنند.

این در حالی است که حتی یک‌لامپ خاموش هم می‌تواند سایر راننده‌ها را در شب گمراه کند که با یک‌موتورسیکلت روبه‌رو هستند. همچنین بسیاری از راننده‌ها در هوای آلوده تهران به‌خصوص شب‌هنگام فکر کنند که در هوای مه‌آلود در حال رانندگی هستند. این در حالی است که هوای آلوده باعث کاهش روشنایی چراغ‌ها و قدرت دید شده است. بنابراین بهتر است راننده‌ها نه‌تنها در این هوای آلوده بلکه همیشه پس از اطمینان از سلامت فنی خودرو با آن رانندگی کنند.

کد خبر 121934

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز