سه‌شنبه ۱۶ آذر ۱۳۸۹ - ۱۸:۱۴
۰ نفر

با اینکه اغلب مربیان آموزشگاه‌های رانندگی با وجود سختی‌های این کار، امر آموزش را به‌بهترین نحو انجام می‌دهند اما مانند تمام اصناف دیگر، این صنف نیز از وجود شاغلان بی‌‌دقت، خالی نیست.

آموزش رانندگی

برای نمونه برخی از مربیان، آموزش در شهر را با آموزش در بزرگراه اشتباه گرفته‌اند و فرد را با این بهانه که استهلاک خودرو کاهش یابد فقط در محدوده بزرگراه‌ها آموزش می‌دهند. برخی نیز مانند آنچه در تصویری که علیرضا‌اسماعیلی برای ما ارسال کرده مشاهده می‌کنید، آینه را وسیله‌ای تزئینی می‌دانند که فقط پیش از رفتن به مهمانی و غیره، نگاهی به آن می‌اندازند.

نتیجه نیز به‌طور کامل قابل پیش‌بینی است. برای نمونه، برخی راننده‌ها هنگامی که از فرعی به اصلی می‌پیچند و با بوق راننده‌های دیگر مواجه می‌شوند تعجب می‌کنند یا هنگامی‌که بدون استفاده از راهنما و نگاه‌کردن در آینه‌بغل، اقدام به سبقت گرفتن یا انحراف‌ به چپ و راست می‌کنند باز هم از چراغ‌زدن و بوق‌زدن رانندگان خودرو‌های دیگر تعجب می‌کنند.

تمام اینها به ناآگاهی از قوانین راهنمایی و رانندگی باز می‌گردد که در برخی موارد مسئولیت آموزش آن با مربیان انگشت‌شماری است که بی‌دقتی آنها نقد شد. البته این نکته را نیز نباید از یاد برد که بوق‌ وسیله‌ای برای آموزش رانندگی به بقیه راننده‌ها نیست و فقط در مواردی که احتمال تصادف وجود دارد می‌توان از آن استفاده کرد.

توپ در زمین حریف

گویا فقط در زمین فوتبال نیست که افراد برای رهایی از خطر توپ، آ‌ن‌را به زمین حریف می‌فرستند. این تاکتیک با عنوان فرستادن توپ به زمین حریف در بسیاری از زمینه‌ها به‌قول معروف باب شده است. برای نمونه، برخی اهالی منطقه توانیر، بلوار دوستان، کوچه دیدار مدعی‌اند که ساکنان کوچه بالایی آنها از این ترفند استفاده کرده‌اند و البته به جای توپ، فاضلاب را با لوله‌ای که در تصویر مشاهده می‌کنید به وسط کوچه پایینی هدایت کرده‌اند. در این مورد خاص، تایید صحت و سقم این ادعا با کارشناسان است اما از آنجا که این روز‌ها موارد به‌کارگیری این ترفند کم نیست، بهتر است به جای به‌دردسر انداختن دیگران، مشکل را به شکل بهتری حل کنیم.

یکی‌بخر، دوتا ببر

این روزها تعداد فست‌فود‌ها آنقدر زیاد شده است که هر زمان اراده کنیم، یکی از آنها را در نزدیکی‌ خودمان می‌بینیم. همین موضوع عاملی شده است تا رقابت بین شاغلان این صنف زیاد شود. با وجود اینکه تعدادی از این مغازه‌ها سعی دارند با عرضه غذای باکیفیت و حتی مواد‌غذایی گیاهی خریداران را به‌سمت خود جذب کنند اما گاهی دیده می‌شود که برخی از فست‌فودها، راه افزایش خریدار را در کاهش قیمت و البته کاهش کیفیت پیدا کرده‌اند. برای نمونه برخی از آنها به‌ازای خرید یک‌پیتزای خانواده یک‌پیتزای دیگر به خریدار جایزه می‌دهند.

اما تعدادی از همین فروشگاه‌ها برای اینکه سود حاصل از فروش‌شان با این ترفند کم‌ نشود پیتزایی بی‌کیفیت که انگار فقط سایشی با فرآورده‌های گوشتی، قارچ و سایر سبزیجات و پنیر داشته است را تحویل خریدار می‌دهند بنابراین بهتر است این فروشندگان انگشت‌شمار راه‌های بهتر جذب خریدار را از شاغلان باانصاف این صنف فرا بگیرند.

درخت پینوکیو

باور کنید اگر ماجرای کارتون پینوکیو که با کاشتن ‌ هرچیزی در خاک مانند سکه طلا، درختی با شاخه‌هایی پر از همان چیز از خاک بیرون می‌آمد، در شهر ما هم اتفاق می‌افتاد معلوم نبود الان شهرمان چه جلوه‌ای پیدا می‌کرد. برای نمونه از آنجا که بسیاری زباله‌ها را در باغچه‌ها می‌گذارند شاید صبح که از خواب بیدار می‌شدیم با ‌درختی دارای شاخه‌های پراز زباله روبه‌رو می‌شدیم. با اینکه این روزها بر حفاظت از درختان شهر تاکید بیشتری می‌شود اما هنوز هم دیده می‌شود که تعدادی از شهروندان درختان شهر را با سطل‌های مکانیزه، تابلوهای تبلیغاتی، دفترچه یادداشت یا دفتر خاطرات اشتباه می‌گیرند. به هر حال بهتر است در حفاظت از درختان شهر بیشتر دقت کنیم.

کد خبر 122620

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز