یکشنبه ۲۱ آذر ۱۳۸۹ - ۱۸:۳۳
۰ نفر

کسانی‌که در مقابل کاروان شکست حصر غزه بایستند، بویی از انسانیت و حقوق بشر نبرده‌اند.

کاروان  آزادی غزه

شهردار تهران با بیان اینکه امروز کمک به مظلومان و کسانی‌که در چنبره ظلم و فشار قرار گرفته‌اند وظیفه همه انسان‌ها و مسلمانان جامعه بشری است، گفت: کسانی‌که در مقابله با کاروان شکست حصر غزه بایستند بدون شک بویی از انسانیت و حقوق بشر نبرده‌اند و جزو ظالمان هستند.

به گزارش همشهری دکتر محمد باقر قالیباف در مراسم استقبال از کاروان آسیایی شکست حصرغزه که عصر دیروز در بهشت زهرا(س) برگزار شد با بیان این مطلب و با اشاره به تقارن زمانی حرکت کاروان شکست حصر غزه با ماه محرم، اظهار کرد: ماه محرم که نخستین ماه قمری است توأم شده است با حادثه‌ای که در حدود 1300 سال پیش برای کاروانی که به منظور آزادی خواهی و مبارزه با ظلم و گسترش اسلام، در صحرای کربلا اردوگاه زده بودند رخ داد و آن واقعه عظیم ، درس آزادگی و مبارزه با ظلم و آزادی خواهی را برای جامعه مسلمانان و تمام تاریخ بشریت به ارمغان گذاشته است.

وی افزود: امروز از جهت مکانی نیز در مکانی هستیم که بیش از ده‌ها هزار شهید مبارزه، با ظلم و دفاع از کشور و مبارزه با صهیونیست‌ها استکبار جهانی در کنار ما آرمیده اند. محلی که امروز در آن حضور پیدا کرده‌اید آرامگاه مردی است که به تبعیت از انقلاب عظیم امام حسین(ع)، در این کشور انقلاب کرد و با آمریکا، صهیونیسم و رژیم شاهنشاهی مبارزه کرد و او کسی نبود جز امام خمینی‌(ره).

شهردار تهران با بیان اینکه شما امروز وارد شهری شده‌اید که من به‌عنوان شهردار و رزمنده دوران دفاع مقدس آن افتخار میزبانی شما را دارم، ادامه داد: من در شهری مشغول به خدمت هستم که رهبر معظم انقلاب که رهبری جهان اسلام را به‌عهده دارد، این مسئولیت را به همراه این امت مسلمان پیش می‌برد؛ شما امشب میهمان چنین شهری هستید.

قالیباف با اشاره به اینکه شما شهروندان افتخاری شهر بزرگی هستید که قلب رهبر معظم انقلاب و خانواده‌های شهدا و مردم این شهر برای همه مظلومان دنیا بالاخص مردم مسلمان فلسطین و غزه می‌تپد گفت: همه ما براین باوریم که همه ادیان الهی و انسان‌های پاک، محبت، مهربانی و آزادی خواهی را در فطرت خودشان دارند اما امروز شاهدیم که برخی از حکومت‌ها، دولت‌ها و گروه‌ها، خلاف رفتار انسانی عمل کرده و به بهانه‌های مختلف بر بخشی از جامعه انسانی، ظلم و ستم می‌کنند.

وی خاطرنشان ساخت: تجربه بشری در گذرگاه انسانیت به همه نشان داده که هر گروه و حکومتی که از روحیه ملکوتی و انسانی فاصله بگیرد بدون شک محکوم به شکست و نابودی است و کسانی‌که از آن روحیه ملکوتی و انسانی فاصله می‌گیرند همان‌هایی هستند که دستور ترور، محاصره و ظلم به مردم غزه را صادر می‌کنند.

شهردار پایتخت با بیان اینکه امروز این کاروان، یک کاروان احسان، نیکوکاری و کمک به مظلومان است، تاکید کرد: هر گروه و کشوری که در مقابله با این کاروان که نمادی از پاکی و انسانیت است بایستد، بدون شک جزو ظالمان است.

شهردار تهران با اشاره به کلام امام حسین(ع) در واقعه عاشورا که فرمودند آزاده باشید اظهار کرد: جمعی که امروز در خدمتشان هستیم چه مسلمان و چه دیندار به ادیان دیگر، مصداق آزادگی هستند که در آن روز امام حسین(ع) به آن اشاره کردند.
قالیباف تاکید کرد: امیدواریم نتیجه این حرکت نمادین زیبا و انسان دوستانه به‌گونه‌ای باشد که هرچه زودتر و سریع‌تر چهره کریه ظالمان و در راس آنها آمریکا و رژیم صهیونیستی را برای مردم نمایان کند.

قالیباف اظهار کرد: مطمئن باشید قلب مردم ما برای همه شما عزیزان که در این راه گام برمی‌دارید می‌تپد و همه ما پشتیبان همیشگی شما خواهیم بود. امیدوارم با خاطره‌ای خوش این شهر و کشور را ترک کنید و برای شما آرزوی موفقیت توأم با نشاط و عاقبت به خیری دارم.

کد خبر 123063

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز