گروه شهری: شهردار تهران کاهش تصدی انسان‌ها در سیستم را لازمه اصلاح امور دانست و گفت: در شهرداری با همه وجود در این راستا قدم برداشتیم و به‌دلیل اینکه90 درصد نارضایتی مردم از شهرداری در حوزه شهرسازی بود، در این حوزه متمرکز شدیم و تلاش داریم دخالت انسان‌ها در این بخش را به حداقل برسانیم.

دکتر محمدباقر قالیباف در همایش همت مضاعف، کار مضاعف و ارتقای سلامت نظام اداری، ضمن تسلیت فرارسیدن ایام محرم و تشکر از سازمان بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات در برگزاری چنین همایشی، گفت: روزانه هزاران بار تلفن‌های شهرداری توسط مردم به صدا در می‌آید و مردم با شهرداری مستقیما سر و کار دارند و من امروز این افتخار را دارم که بگویم حداقل توانسته‌ایم توجه نسبی مردم را در شهر تهران نسبت به شهرداری جلب کنیم.

دکتر قالیباف با بیان اینکه باید نقش نیروهای انسانی در تصمیم‌گیری‌ها و تاثیرگذاری‌ها به حداقل برسد، افزود: از این‌رو از 20 روز پیش به شهرداری ابلاغ کردیم که صدور پروانه دستی در شهرداری غیرقانونی است و حتما از این پس اگر کسی حداقل دخالت را نیز انجام دهد حتما قابل پیگیری است و قانون برای همه یکسان خواهد بود.

وی ادامه داد: در طرح جامع تهران نیز بافت فرسوده و واحد فرسوده در سیستم مشخص شد که از سال گذشته از پرداخت عوارض معاف شدند و با آنکه تا امروز بیش از ده‌ها هزار پروانه در این زمینه صادر شده است، حتی 10 تخلف هم صورت نگرفته، درصورتی که اگر این کار از طریق سیستمی انجام نمی‌شد ممکن بود زدوبندهایی صورت بگیرد.

شهردار تهران با بیان اینکه نظارت مردم بر خود را حق آنان می‌دانیم، افزود: مرکز 1888 در این زمینه راه‌اندازی شده است. براساس این گزارش، حجت‌الاسلام پورمحمدی نیز در این نشست، ضمن تشکر از زحمات شهرداری تهران گفت: براساس گزارش‌های دریافت شده، شهرداری تهران جزء 5 سازمان برتری انتخاب شده است که در ارتقای سلامت نظام اداری گام برداشته و همچنین غرفه شهرداری نیز جزء غرفه‌های فعال انتخاب شده که اقدامات خوبی را در غرفه‌ها به نمایش گذاشته است.

کد خبر 122830

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز