گروه شهری: شهردار تهران با بیان اینکه عاشورا هدیه‌ای است به تمام انسان‌ها که در طول تاریخ بشر باقی خواهد ماند، گفت: فرهنگ عاشورا به ما این درس را می‌دهد که کسانی در دنیا می‌توانند خوب زندگی کنند که بتوانند خوب بمیرند.

  مراسم چهلمین شب خاکسپاری شهدای گمنام با حضور شهردار تهران در بوستان نهج‌البلاغه برگزار شد.

دکتر محمدباقر قالیباف در مراسم چهلم شهدای گمنامی که در بوستان نهج‌البلاغه به خاک سپرده شده‌اند، اظهار کرد: این توفیق بزرگی است که در شب اول ماه محرم در مراسم شب چهلم 3شهید گمنام و در جوار مرقد این بزرگمردان هستیم. وی ادامه داد: عاشورا هدیه‌ای است برای تمام بشریت؛ چه آنهایی که به اسلام اعتقاد دارند و چه تمامی انسان‌های آزاده دنیا.

حرکت امام حسین(ع) راه و رسم زندگی را به همه انسان‌ها می‌آموزد. شهردار تهران با بیان اینکه فرهنگ عاشورا چنان تاثیری بر زندگی ما داشته که حتی دشمنان ما به آن توجه دارند، گفت: در میان دشمنان ما نظریه‌پردازی بود که در سال62 هنگام جنگ تحمیلی وضعیت ایران و عراق را قیاس می‌کرد و می‌گفت که عراقی‌ها از نظر تجهیزات جنگی، حمایت‌های نظامی، مالی و... نسبت به ایران برتری دارند چون تمام دشمنان ما با آنها متحد بودند، حتی در آن زمان آمریکا و شوروی 2قدرت اصلی جهان تنها در مورد جنگ با ایران با هم اتفاق نظر و توافق داشتند اما تنها یک عامل سبب شده که ایرانی‌ها موفق‌تر باشند و آن این است که آنها از مرگ هراس ندارند و تا روحیه شهادت‌طلبی بین ایرانی‌ها باشد، پیروزی برای عراق امکان‌پذیر نیست.

وی در پایان گفت: انقلاب اسلامی و پیروزی در دفاع مقدس به ما نشان داد اگر در این مسیر گام برداریم عزت و سربلندی و پیروزی ما تضمین شده است. در این مراسم شهردار تهران همراه با خانواده شهدا و جانبازان به زیارت قبور 3شهید گمنام در بوستان نهج‌البلاغه رفت .

کد خبر 122634

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز