همشهری آنلاین: دولت مصر به برخی از اعضای کاروان آسیا، متشکل از ملیت‌های مختلف کشورهای آسیایی که با کمک‌های انسان دوستانه عازم غزه بودند، اجازه ورود نداد.

کاروان آزادی

واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری آلمان گزارش داد،‌ از یکصد و شصت فعال اعضای کاروان آسیایی، فقط یکصد و بیست تن روادید ورود به مصر را دریافت کردند و چهل نفر باقیمانده، که از ملیت‌های هیجده کشور بودند، از جمله هفت عضو مجلس ایران، از ورود به مصر برای سفر به غزه بازماندند.

عبور از گذرگاه مرزی رفح برای ورود به نوار غزه، مستلزم موافقت مصر است.

این کاروان، که حرکت خود را از هند آغاز و از ایران، ترکیه و سوریه عبور کرد، قرار است روز یکشنبه ده ژنراتور اهدایی ایرانی‌ها را به همراه مقادیری مواد غذایی و دارو به ساکنان نوار غزه تحویل دهد. سازمان ملل متحد اعلام کرده است اگر به بیش از هشتاد درصد از یک میلیون و پانصد هزار نفر ساکنان نوار غزه کمک نشود زندگی و جان آنها در خطر کامل میگیرد.

در جنگ 22 روزه که با جنایت صهیونیست‌ها در حمله به غزه آغاز شد دولت مصر علاوه بر سکوت در برابر کشتار زنان و کودکان فلسطینی و مخالفت با درخواست‌های مکرر کشورها و نهادهای مردمی آزادیخواه برای ارسال کمک‌های انسان دوستانه به مردم غزه، عملا با جنایت صهیوینست‌ها در فاجعه غزه همراه شد.

همزمان با جنگ 22 روزه غزه پایگاه خبری النهرین  فاش کرد: مصر از رژیم صهیونیستی خواسته بود با حمله به نوار غزه، جنبش حماس را به تغییر در موضع سیاسی‌اش و همچنین تغییر در وضع سیاسی غزه به نفع تشکیلات خودگردان وادار کند.

همزمان روزنامه القدس‌العربی هم با اشاره به سفر زیپی لیونی  وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به مصر و اطلاع این کشور از حمله نظامی رژیم صهیونیستی به نوار غزه به نقل از منابع دیپلماتیک غربی نوشت که سرتیپ عمر سلیمان  رئیس سازمان اطلاعات مصر به دولت‌های عربی ابلاغ کرده بود که اسرائیل حمله محدودی به نوار غزه انجام خواهد داد.

سلیمان علت این حمله را برای فشار به حماس در پذیرش آتش‌بس بدون پیش‌شرط با اسرائیل خوانده بود.

کد خبر 124471
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز