یکشنبه ۵ دی ۱۳۸۹ - ۱۷:۲۵
۰ نفر

به‌دنبال افزایش تهدیدات رژیم صهیونیستی به شعله ور کردن جنگی جدید در نوار غزه، نیروهای این رژیم در آخرین ساعات شنبه‌شب به جنوب شرق نوار غزه نفوذ کردند که با مقاومت مبارزان فلسطینی مواجه شدند.

حملات هوایی

به گزارش شبکه خبری الجزیره، در جریان این نفوذ که از شرق شهر خان یونس در جنوب نوار غزه صورت گرفت، 2 مبارز فلسطینی به شهادت رسیدند.نیروهای صهیونیستی حمایت‌شده با بالگردهای جنگی و تانک‌ها، به‌دنبال مواجه شدن با مبارزان فلسطینی به سوی آنان آتش گشودند.

در همین حال، جنبش جهاد اسلامی اعلام کرد که2 نفر از اعضایش در حال جاسازی یک بمب در مسیر یک خودروی زره‌پوش صهیونیستی به شهادت رسیدند.این در حالی است که رئیس کمیته عالی اورژانس و شرایط اضطراری با اعلام به شهادت رسیدن 2 مبارز فلسطینی به نام مصعب عیسی ابو روک و محمود یوسف النجار، تاکید کرد که ساکنان شهرک خزاعه در شهر خان‌یونس با وجود آتش نیروهای صهیونیستی، پیکر این دو شهید را به سوی بیمارستان منتقل کردند.

ادهم ابو سلیمه همچنین تاکید کرد که با به شهادت رسیدن این دو مبارز فلسطینی، شمار فلسطینیان شهید و زخمی شده در ماه جاری میلادی به 17 شهید و 33 زخمی افزایش یافت.این رویدادها تنها ساعاتی پس از تاکید گردان‌های عزالدین قسام (شاخه نظامی جنبش حماس) بر اینکه پایبندی به آرامش در حال حاضر منوط به اقدامات نیروهای اشغالگر است، صورت می‌پذیرد.
از سوی دیگر، رئیس جدید سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) قرار است به‌علت سوءاستفاده جاسوسان این سازمان از گذرنامه‌های جعلی عذرخواهی کند.

به نوشته روزنامه دیلی تلگراف، تامیر پاردو قصد دارد به‌علت سوءاستفاده جاسوسان رژیم صهیونیستی از گذرنامه‌های انگلیسی، عذرخواهی کند.جاسوسان موساد در عملیات ماه ژانویه 2010 خود در امارت دوبی در امارات عربی متحده که طی آن محمود المبحوح از اعضای کادر رهبری حماس به شهادت رسید، از گذرنامه‌های کشورهای اروپایی و استرالیا سوءاستفاده کرده بودند.
پاردو همچنین قول خواهد داد که رژیم صهیونیستی دیگر هرگز از گذرنامه‌های انگلیسی در عملیات‌های خود در دیگر کشورها استفاده نکند.

عذرخواهی رئیس جدید سازمان جاسوسی موساد نوعی اعتراف به ترور محمود المبحوح تلقی می‌شود؛ با این حال، رژیم صهیونیستی تاکنون به‌طور علنی مسئولیت به شهادت رساندن المبحوح را به‌عهده نگرفته است.

کد خبر 124113

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز