گروه سیاسی: آیت‌الله العظمی‌عبدالله جوادی‌آملی تاکید کرد: اگر جمعیتی جنایات اسرائیل را ببینند و فریاد بر نیاورند معلوم می‌شود که اهل غیرت نیستند.

عالم دین

این فیلسوف و مفسر قرآن کریم، دیروز پیش از آنکه کاروان آسیایی همبستگی برای آزادی غزه، راهی تهران شود، در جمع اعضای این کاروان گفت: 2 مطلب را در اینجا بیان می‌کنم که یکی مهم است و دیگری اهم. مطلب مهم نجات برادران مسلمان فلسطین در غزه است که از چنگال اسرائیل آزاد شوند و مطلب اهم هدیه‌ای است که جمهوری اسلامی ایران به میهمانان غیرمسلمان عطا می‌کند.

براساس گزارش مهر، این مرجع تقلید ادامه داد: آقایانی که مسلمان نیستند اول اسرائیل درون خود را اصلاح کنند و بعد به اصلاح اسرائیل بیرون بپردازند. او با اشاره به اعتقاد شیعه درباره زندگی پس از مرگ گفت: مسلمان معتقد است وقتی می‌میرد مرگ را می‌میراند نه خود بمیرد. از پوست به در می‌آید نه اینکه بپوسد. انسان وقتی می‌میرد از قفس دنیا آزاد می‌شود و برای ابد می‌ماند.

آیت‌الله العظمی جوادی‌آملی تاکید کرد: این کوششی که از هند شروع شد و ان‌شاءالله به غزه ختم می‌شود و مایه آزادی مسلمانان فلسطین است یک ره توشه ابدی است که برای بعد از مرگ نافع است.او ادامه داد: اگر کسی بعد از مرگ نابود شود و هیچ کیفر و پاداشی نداشته باشد زشتی و زیبایی عمل او در دنیا برای بعد از مرگ بی‌اثر است.

بنابراین در این نکته به همین مقدار بسنده می‌کنیم و از همه عزیزان مسئلت می‌کنیم که هر قدمی بر می‌دارند برای رضای خدا باشد و هم اجر ابدی داشته باشد و هم کارشان پرثمر باشد و اسرائیل غاصب را سر جایش بنشانند.آیت‌الله العظمی جوادی‌آملی با تاکید بر پوشش تبلیغاتی فعالیت‌های کاروان همبستگی اظهار داشت: گرچه رسانه‌های رسمی ایران و غیرایران موظفند قدم به قدم کار شما را جهانی و رسانه‌ای کنند و به گوش مردم دنیا برسانند ولی شما به اینها اکتفا نکنید و فقط برای رضای خدا این اقدام بشردوستانه را انجام دهید.

آثار مثبت محاصره

همچنین در دیداری جداگانه آیت‌الله‌العظمی ناصر مکارم‌شیرازی در دیدار با کاروان آزادی غزه گفت: محاصره غزه از سوی رژیم اشغالگر قدس بسیار احمقانه است، البته آثار مثبتی نیز برای دنیای بشریت داشته است، به‌طوری که سبب شد رژیم صهیونیستی در تمام دنیا رسوا و سرافکنده شود.

این مرجع تقلید در این دیدار که ایسنا خبر آن را منتشر کرد، با بیان اینکه هدف شما بسیار عالی و انسانی است، از دیدار با اعضای این کاروان که با هدفی انسان دوستانه عازم غزه هستند، ابراز خوشحالی و خرسندی کرد و گفت: این حرکت شما در تاریخ برای همیشه ثبت و ضبط خواهد شد و بدانید این حرکت صددرصد انسانی برای نجات یک جمعیت مظلوم در دنیا منعکس خواهد شد.

آیت‌الله‌العظمی مکارم‌شیرازی تاکید کرد: این حرکت شما یک حرکت اسلامی، عقلانی، مذهبی، عاطفی، منطقی و از همه جهت مثبت است و من آرزو می‌کردم می‌توانستم به سوی مقصدی که حرکت می‌کنید در جمع شما حضور داشته باشم. او ادامه داد: هرچند از لحاظ فیزیکی در جمع شما حضور ندارم اما قلب من در این سفر با شما همراه است.

کد خبر 123065

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز