همشهری آنلاین: قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور قرآنی ضمن بیان حمایت از آثار فاخر هنری با محوریت قرآن کریم، منظومه جشنواره‌های بین‌المللی قرآن «آیات» را زمینه‌ای مناسب برای حمایت از آثار هنری قرآنی عنوان کرد

قرآن

حجت‌الاسلام و المسلمین «حمید محمدی»، قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور قرآنی و رئیس مرکز هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی کشور، در حاشیه مراسم رونمایی از منحصر به ‌فردترین قرآن چوبی جهان با عنوان مصحف زرین «بشری»، در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) در خصوص حمایت از آثار هنری با محوریت قرآن کریم ضمن اعلام این مطلب اظهار کرد: مرکز هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی کشور تلاش می‌کند با برگزاری جلسات رونمایی و معرفی آثار فاخر هنری، از پدیدآورندگان این آثار حمایت کند.

وی ادامه داد: البته وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دلیل در اختیار نداشتن موزه قرآن به صورت جداگانه، بنای خرید آثار فاخر هنری با محوریت قرآن کریم را ندارد، ولی تلاش می‌کند با برگزاری جشنواره‌های مختلف ملی در استان‌ها مانند منظومه جشنواره‌های بین‌المللی قرآن «آیات» حمایت خود را در این عرصه از این آثار و پدیدآورندگان آن اعلام دارد.

حجت‌الاسلام محمدی افزود: دادن جوایز مناسب برای این آثار از دیگر عوامل تشویقی و حمایتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این راستا است. آثار فاخر و برتر هنری ـ قرآنی در جشنواره‌‌های هنری مختلف معرفی و تقدیر می‌شوند و دوره‌های آموزشی برای این افراد برگزار می‌شود.

قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور قرآنی عنوان کرد: تکنیک‌های هنری استفاده شده در این آثار فاخر با حضور خود پدیدآورندگان آثار به علاقه‌مندان آموزش داده می‌شود و الگوسازی در این زمینه انجام و توسعه پیدا می‌کند.

وی در پایان تصریح کرد: به طور کلی خرید این آثار هنری قرآنی و نگهداری آن‌ها در وهله اول نیازمند فراهم شدن مکان و موزه‌ مناسبی خواهد بود.

کد خبر 122412
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز