شنبه ۱۳ آذر ۱۳۸۹ - ۱۵:۴۷
۰ نفر

همین چند هفته پیش بود که تصویر گربه‌ای را در این ستون چاپ کردیم که نزدیک تنور نانوایی نشسته بود. امروز هم میثم‌کامکار تصویر این گربه را که داخل یخچال قصاب محل نشسته برای ما ارسال کرده است.

کرکره مغازه

باید به این نکته نیز توجه کرد که با اینکه از قدیم‌گفته‌اند: «در دیزی بازه حیای گربه کجا رفته» اما باز ماندن در دیزی و در قصابی تقصیر گربه‌ها نیست؛ مقصر کسبه‌ای هستند که با وجود باید‌ها و نباید‌های بهداشتی در مورد ضرورت بسته‌شدن در‌های محل فروش مواد‌غذایی، دقت کافی را ندارند و از وسایلی که برای این منظور وجود دارد استفاده نمی‌کنند.

همچنین در نبود توری‌های ویژه جلوگیری از ورود انواع و اقسام حشرات به این محیط‌ها، حتی در روز‌های سرد سال نیز شاهد پرواز حشرات و نشستن آنها روی مواد‌غذایی مانند گوشت و... هستیم. البته خود شهروندان می‌توانند وجود چنین تخلفاتی را به وسیله تماس تلفنی به گوش مسئولان برسانند.

سطل ‌‌شعبده‌بازی

گویا شهروندانی که چندی پیش در مراسم عروسی دوست و آشنا شاهد اجرای برنامه شعبده‌بازی و ناپدید‌کردن اشیا در جعبه یا کلاه شعبده‌باز بوده‌اند تصور می‌کنند داخل سطل مکانیزه زباله نیز می‌‌توان هر شیئی را ناپدید کرد. اگر تصور نگارنده در مورد ذهنیت چنین شهروندانی اشتباه است پس باید به این سؤال پاسخ داد که یخچال اسقاطی، کمد زهوار در رفته و گاهی نخاله‌های ساختمانی یک مجتمع‌ 5‌طبقه را چرا کنار سطل‌ یادشده می‌‌گذارند.

به‌هر حال باید به این نکته توجه بیشتری شود که سطل‌زباله مکانیزه، مخصوص زباله‌های خانگی در اندازه‌های کوچک است نه برای اشیایی که حمل آنها فقط از وانت‌بار‌ها و کامیون‌ها بر می‌آید. در صورت مشاهده تخلیه نخاله‌های ساختمانی و... در محل غیر مجاز می‌توانید مراتب را به اطلاع سامانه137‌برسانید.

جریمه سنگین

با اینکه از اجرای طرح زوج یا فرد خودروها در سراسر تهران چند روزی می‌گذرد اما هنوز هم دیده می‌شود که برخی از راننده‌ها با خودروهای شماره فرد خود در روزهای زوج هفته یا بالعکس در حال تردد هستند. گویا از بین همین راننده‌های متخلف برخی فکر می‌کنند که با دریافت برگه‌جریمه دیگر ترددشان در سطح شهر مشکلی برای آلودگی ندارد و برای اینکه دیگر بر جریمه‌شان اضافه نشود برگه جریمه دریافتی از پلیس را جلوی شیشه خودرو قرار می‌دهند.

این در حالی است که آنها حداکثر یک‌ساعت پس از دریافت نخستین جریمه وقت دارند تا خودروی خود را از محدوده اجرای طرح خارج کنند و مشمول جریمه‌های سنگین‌تر نشوند. علاوه بر این گروه، عده‌ای دیگر مانند آنچه در تصویر مشاهده می‌کنید فکر می‌کنند اگر به‌ هر وسیله‌ای پلاک خود را از دید ماموران کمی‌دورتر قرار دهند می‌توانند از زیر بار جریمه فرار کنند. این در حالی است که پوشاندن پلاک خودرو با سپر، خود نوعی تخلف محسوب می‌شود و می‌تواند راننده‌ را با جریمه سنگین‌تری روبه‌رو کند.

بار موتورسیکلت

به‌‌درستی که از قدیم گفته‌اند «گوسفند به فکر جونه، قصاب به فکر دنبه». نمونه‌ای از همین ضرب‌المثل را گاهی در خیابان‌های شهر مشاهده می‌کنیم. آن دسته از موتورسوارانی که هرچیز را بار موتورسیکلت می‌کنند گاهی هم گوسفند و بز بار آن کرده و به هر جایی می‌برند.

البته این موضوع فقط شامل حال گوسفند و بز نمی‌شود و برخی از افراد سایر حیوانات را هم به‌هر شکل و با هر وسیله‌ای جابه‌جا می‌کنند. علاوه بر آسیبی که ممکن است به حیوان در حمل با موتورسیکلت وارد شود نکته دیگر این است که با هر تکان آن، احتمال از دست‌دادن تعادل موتورسوار نیز وجود دارد.

کد خبر 122280

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز