شنبه ۱۳ آذر ۱۳۸۹ - ۰۸:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: تحقیقات مشخص کرده است که ویتامین C هم می‌تواند میزان ابتلا به بیماری‌ها را کاهش دهد و هم در صورت ابتلا به بیماری، مدت زمان لازم برای بهبودی را کوتاه‌تر کند.

پرتقال

مریم مراداف در گفت‌و‌گو با فارس، افزود: ویتامین C از جمله ویتامین‌های آنتی اکسیدانی و تقویت کننده سیستم ایمنی بدن است و موجب کاهش ابتلا به بیماری‌ها از جمله سرماخوردگی می‌شود.

این متخصص تغذیه گفت: این ویتامین می‌تواند موجب افزایش جذب عناصری مانند آهن و کلسیم شود. در نتیجه می‌توان منابع غنی از آهن و کلسیم یا حتی مکمل‌های آهن و کلسیم خود را همراه با مقدار مناسبی از آب پرتقال یا خود میوه کامل مصرف شود که این مسئله موجب افزایش بهره‌وری در مصرف آن ماده غنی از آهن و کلسیم می‌شود.

مراداف گفت: پرتقال حاوی انواع دیگری از آنتی اکسیدان‌های مربوط به ویتامین A است. در این میوه مقادیر بالایی از آلفا و بتا کاروتن و بتا گزانتین موجود است که در بدن قادر به ایفای نقش آنتی اکسیدانی هستند که قابلیت افزایش قدرت سیستم ایمنی را دارا است.

وی اضافه کرد: پرتقال به عنوان یک ماده ضد سرفه، خلط آور و کمک کننده به هضم غذا است و از آن به عنوان میوه تقویت کننده لثه هم استفاده می‌شود.

کد خبر 121962
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز