همشهری آنلاین: معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه در مراسم افتتاحیه پانزدهمین دوره مسابقات سراسری مدیحه‌سرایی، اذان، ابتهال و هم‌خوانی قرآن، اظهار کرد: سازمان اوقاف در طول سال 480 مسابقه قرآنی را در رشته‌ها و سطوح مختلف به طور رسمی برگزار می‌کند.

قرآن

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا) ، حجت‌الاسلام و المسلمین «احمد شرفخانی»، معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه، در مراسم افتتاحیه پانزدهمین دوره مسابقات سراسری مدیحه‌سرایی و هم‌خوانی قرآن کریم، سومین دوره مسابقات اذان و دومین دوره مسابقات ابتهال که امروز، ششم آذر‌ماه، در سالن فدک شهر اردبیل برگزار ‌شد، گفت: خداوند متعال را سپاس‌گزاریم که این دوره از مسابقات را در استان دارالارشاد اردبیل برگزار می‌کنیم.

وی در ادامه افزود: سازمان اوقاف و امور خیریه وظیفه برگزاری مسابقات قرآن کریم را بر عهده دارد و این سازمان در سال 480 مسابقه قرآنی را در رشته‌های قرائت، حفظ، مفاهیم، تفسیر، هم‌خوانی قرآن، مدیحه‌سرایی، ابتهال و اذان در بخش‌های شکوفه‌ها، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در سطح کشور به طور رسمی برگزار می‌کند.

رشد کمی به میزان 304 درصد در رشته هم‌خوانی قرآن

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار کرد: در این مسابقات از بین 267 گروه هم‌خوانی قرآن، 37 گروه حائز رتبه برتر شده‌اند و به این مسابقات راه پیدا کرده‌اند، خوشبختانه در سال همت مضاعف و کار مضاعف، رشد کمّی به میزان 304 درصد را در این مسابقات داشته‌ایم، همچنین در بخش بانوان 426 گروه در مرحله مقدماتی شرکت کرده‌اند.

حجت‌الاسلام شرفخانی تصریح کرد: در بخش اذان این مسابقات 30 نفر و از هر استان یک نفر به عنوان نفر برتر شرکت کرده است و این تعداد از میان 2731 نفر انتخاب شده‌اند، همچنین مسابقات قرآن در بخش شکوفه‌ها در تاریخ دیگری برگزار می‌شود.

42 محفل انس با قرآن در استان اردبیل برگزار می‌شود

وی گفت: در این مسابقات در رشته ابتهال در بخش آقایان 371 نفر و در بخش بانوان 194 نفر شرکت کرده‌اند و این تعداد نسبت به سال گذشته افزایش 32 درصدی دارد، همچنین در کنار برگزاری این مسابقات 42 محفل انس با قرآن کریم با حضور قاریان بین‌المللی و متسابقین در استان اردبیل برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه عنوان کرد: برگزاری این مسابقات بهانه‌ای است تا با زیبای‌های قرآن کریم آشنا شویم و این مهم پس از پیروزی انقلاب اسلامی صورت گرفته است و مردم به این وسیله با مفاهیم قرآن کریم بهتر و بیشتر آشنا شده‌اند.

حجت‌الاسلام شرفخانی بیان کرد: با عمل به قرآن کریم می‌توانیم به سوی سعادت گام برداریم و زندگی قرآنی زمینه را برای ظهور ولیعصر(عج) فراهم می‌کند.

وی گفت: مقام معظم رهبری در دو دهه اخیر تذکرات مهمی را در عرصه فرهنگ و تهاجم فرهنگی داده‌اند و هدف از این تهاجمات خود قرآن کریم و اسلام است و به همین خاطر به قرآن کریم اهانت کردند؛ لذا ما باید با پیروی از دستورهای قرآن کریم در مقابل تهاجم بی امان آنان بایستیم.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه در پایان افزود: اگر جامعه اسلامی داشته باشیم، می‌‌توانیم در مقابل جنگ نرم دشمن ایستادگی کنیم و این مهم با حمایت از ولایت فقیه صورت می‌گیرد، همچنین باید با جذابیت‌های قرآن کریم کشور را قرآنی کنیم. 

کد خبر 121757
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز