سه‌شنبه ۲ آذر ۱۳۸۹ - ۱۶:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: حملات توپخانه‌ای متقابل بین کره شمالی و کره جنوبی با واکنش جهانی مواجه شد.

تبادل آتش بین دو کره

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه از لندن، 'ویلیام هیگ' وزیرخارجه انگلیس  سه شنبه حمله توپخانه‌ای کره شمالی به کره جنوبی را محکوم و اعلام کرد این اقدام به تنش‌های بیشتر دراین شبه جزیره منجر خواهد شد.

هیگ طی بیانیه‌ای اعلام کرد: انگلیس این حمله بی‌دلیل کره شمالی به جزیره 'یون پیون' کره جنوبی را محکوم کرد. اینگونه حملات فقط به تنش‌های بیشتر دراین جزیره منجر می‌شود.

گزارش دیگر خبرگزاری فرانسه از مینسک حاکی است 'سرگئی لاوروف'، وزیرخارجه روسیه آتشباری توپخانه کره شمالی به جزیره کره جنوبی را محکوم کرده و خواستار پایان دادن به هرگونه خصومتی شد.

تبادل آتش بین دو کره

این خبرگزاری از برلین گزارش داد 'گیدو وستروله' ، وزیرخارجه آلمان روز سه شنبه با ابراز نگرانی شدید از آتشباری توپخانه کره شمالی گفت این اقدام تهدیدی برای صلح در منطقه است.

هونگ لی ' سخنگوی وزارت خارجه چین روز نیز سه شنبه در پی بروز تنش بین دو کره خواستار از سرگیری مذاکرات شش جانبه هسته ای شبه جزیره کره شد.

این سخنگو در مصاحبه مطبوعاتی هفتگی در پاسخ به سوالات خبرنگاران گفت : چین از طرف ها برای از سرگیری سریعتر این گفت و گوها دعوت می کند.

وی از سرگیری مذاکرات شش جانبه را برای حل مساله هسته ای کره شمالی بسیار مهم دانست.

بخش انگلیسی شبکه خبری الجزیره به نقل از شواهد عینی گزارش داد: بر اثر حمله توپخانه ای روز سه شنبه کره شمالی و اصابت حدود 200 گلوله توپ به یکی از جزایر کره جنوبی و مناطق ساحلی این کشور، دستکم یک سرباز کره جنوبی کشته شده است.  کره جنوبی نیز به این حملا  پاسخ‌گفته است.

کد خبر 121466
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز