چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۳۸۹ - ۱۵:۵۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: نخست‌وزیر دولت فلسطین تاکید کرد که دروازه‌های آشتی ملی به رغم عقب نشینی جنبش فتح از توافقات به عمل آمده در جریان نشست اخیرش با حماس همچنان باز است.

اسماعیل هنیه

 به گزارش ایسنا، اسماعیل هنیه نخست وزیر دولت حماس، در جریان ایراد خطبه عید قربان در مقابل خیل عظیم نمازگزاران در استادیوم فلسطین واقع در مرکز شهر غزه، بر پایبندی حماس به آشتی ملی مبتنی بر حراست از اصول آرمان ملی و مقابله با اسرائیل تاکید کرد.

 وی افزود: حج تصویرگر واقعی ماهیت تاریخی امت‌های عربی و اسلامی است و یک مساله ساختگی در بستر تاریخ به شمار نمی‌رود و امت‌های عربی و اسلامی همواره به دنبال جایگاه واقعی خود هستند، چرا که آنها با پیامبران و ادیان آسمانی پیوند خورده‌اند و پشتوانه راهبردی ملت فلسطین به شمار می‌روند.

 وی یادآور شد: امکان دارد که یک سری اختلافات سیاسی ریشه دار وجود داشته باشد، ولی دشمن مشترک همه ما رژیم صهیونیستی است و به رغم عقب نشینی جنبش فتح و تکیه این جنبش بر آمریکا، ما هم‌چنان مشتاق ترمیم شکاف داخلی و تحقق آشتی ملی هستیم.

 براساس گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این مقام بلند پایه فلسطین ضمن تمجید از طرح جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) موسوم به "مهرورزی و رابطه متقابل"، گفت که تاکنون متولیان این طرح از بیش از 280 هزار خانه فلسطینی ساکن نوار غزه بازدید کرده‌اند.

 وی همچنین ضمن قدردانی از فلسطینیان به خاطر استقبال‌شان از متولیان این طرح و جوانان این جنبش، خواستار تقویت پیوندهای مهر و محبت و ارتباط میان فرزندان ملت فلسطین شد.

 هنیه ضمن تاکید بر حمایت دولت مردمی فلسطین از مساله نمایندگان پارلمانی بیت المقدس، تصریح کرد که با وزیر سابق امور قدس و تعدادی از نمایندگان مذکور تماس برقرار کرده است.

 نخست وزیر فلسطین ضمن تبریک و تهنیت به امت‌های عربی و اسلامی به ویژه ملت فلسطین به مناسبت فرا رسیدن عید سعید قربان، تاکید کرد که ملت فلسطین بسان دژی مستحکم در مقابل ظلم و ستم دشمن صهیونیستی ایستاده و هرگز در مقابل این دشمن سر تسلیم فرود نخواهد آورد.

 وی یاد آور شد: محاصره تحمیل شده بر نوار غزه هرگز ادامه نخواهد یافت و سد این محاصره در مقابل پایداری و رشادت‌ها و ایثارگری‌های ملت ما شکسته خواهد شد، همان طوری که بسیاری از توطئه‌های شوم در زمینه به زانو درآوردن این ملت به شکست انجامید.

 هنیه خواست تا این عید به فرصتی برای زدودن کدورت‌ها و کینه‌ها از دل‌ها و تحکیم و تقویت وحدت ملی مبدل شود.

کد خبر 120934
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز