نظامیان رژیم صهیونیستی روز گذشته در حمایت از یک گروه افراط‌گرای صهیونیستی به فلسطینی‌های ساکن در شمال سرزمین‌های اشغالی حمله کردند.

فلسطین

صدور مجوز برای تظاهرات این گروه افراطی که خواستار اخراج فلسطینی‌ها از کرانه باختری وسرزمین‌های اشغالی هستند از سوی مقام‌های رژیم صهیونیستی باعث شد تا ساکنان‌ام الفحم و گروه‌های ملی اسلامی نیز در واکنش به این مسئله اقدام به تجمع در این محل کنند.

1500 نظامی رژیم صهیونیستی به‌دنبال این مسئله در حمایت از اعضای این گروه افراطی با استفاده از نارنجک‌های صوتی، باتوم برقی، شلیک گلوله‌های پلاستیکی و پرتاب گاز اشک‌آور به فلسطینی‌ها حمله کردند.این در حالی است که گزارش‌هایی درباره تیراندازی نیروهای رژیم صهیونیستی منتشر شده است.

خبرگزاری فرانسه روز گذشته در خبری فوری از شهادت حداقل یک فلسطینی و زخمی شدن ده‌ها نفر دیگر در حمله نظامیان اسرائیلی خبر داد. گفته می‌شود نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی همچنین با بازداشت ده‌ها فلسطینی آنها را ربوده‌اند. در مارس سال 2009 هم حمایت نظامیان رژیم صهیونیستی از تظاهراتی مشابه باعث زخمی شدن ده‌ها فعال فلسطینی شده بود.

گفته می‌شود حنین زعبی، نماینده عرب ‌کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی هم در این تظاهرات مورد اصابت گلوله پلاستیکی قرار گرفته و برای مداوا به بیمارستان منتقل شده است. همچنین افو عقبریا، یکی دیگر از نمایندگان عرب هم که در جمع فلسطینی‌ها بود اعلام کرد که رژیم صهیونیستی در حال قانونی کردن مسئله اخراج فلسطینی‌ها و یهودی‌سازی‌ بیت‌المقدس است.

این گروه افراطی به خاطر مشارکت شیخ رائد صلاح، رهبر جنبش اسلامی در ناوگان آزادی حامل کمک‌های بشر دوستانه به نوار غزه خواستار اعلام انحلال و دستگیری اعضای این جنبش هستند. با وجود حمله بیش از 1500 نظامی رژیم صهیونیستی به معترضان فلسطینی روز گذشته فرمانده پلیس این منطقه از فعالیت نظامیان این رژیم برای سرکوب فلسطینی‌ها تقدیر کرد.

این در حالی است که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هم حمله سرباز‌های نیروی دریایی این رژیم را به ناوگان آزادی حامل کمک‌های بشردوستانه به مردم نوار غزه، مشروع، ضروری و مهم خواند! نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی طی دیدار از پایگاه یگان نیروهای ویژه نیروی دریایی این رژیم اظهار داشت: من به شما درود می‌فرستم! حمله‌ای که به کشتی ترکیه‌ای در ناوگان آزادی صورت گرفت عملیاتی پویا، ضروری، مهم و مشروع بود!

این در حالی است که حمله رژیم صهیونیستی به ناوگان آزادی و کشتی ترکیه‌ای مرمره به کشته شدن 9 تن از سرنشینان این کشتی منجر و در عرصه بین‌المللی به‌شدت محکوم شد.روز گذشته همچنین در شانزدهمین سالگرد سازش با رژیم صهیونیستی صدها تن از مردم خشمگین اردن و مخالفان طرح سازش با رژیم صهیونیستی در برابر سفارت این رژیم در امان تجمع کردند.

این گروه در شانزدهمین سالگرد امضای معاهده صلح بین اردن و رژیم صهیونیستی در سال 1994 خواستار بسته شدن سفارت این رژیم در اردن شدند. تجمع‌کنندگان در بیانیه‌ای کسانی را که پیمان سازش با رژیم صهیونیستی را امضا کردند و نیز افرادی را که حامی این سازش هستند شریک جرم رژیم اشغالگر قدس خواندند.

کد خبر 119327

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز