گروه بین‌الملل:‌ شهرک‌نشین‌های صهیونیست بار دیگر در بی‌احترامی آشکار به مقدسات اسلامی مسجدی را در کرانه‌باختری به آتش کشیدند.

آتش سوزی

گزارش‌ها نشان می‌دهد که در ساعات اولیه صبح روز گذشته گروهی از شهرک نشین‌های صهیونیست با حمله به مسجد‌الانبیاء در روستای بیت فجار واقع در جنوب بیت‌لحم فرش‌های این مسجد به همراه 12 جلد قرآن کریم را به آتش کشیدند که این مسئله با حضور شهروندان فلسطینی به درگیری کشیده شد.

به گفته اهالی این روستا، بخش‌های زیادی از مسجد‌الانبیاء در این آتش سوزی خسارت دید و علاوه بر این، شهرک‌نشینان صهیونیست شعارهای توهین‌آمیزی را به زبان عبری علیه مسلمانان روی دیوارهای داخل مسجد نوشتند. مقام‌های رژیم صهیونیستی با پیش‌بینی خشم شدید فلسطینی‌ها اعلام کرده‌اند که تحقیقات لازم در این رابطه را برای بررسی موضوع انجام خواهند داد!

این در حالی است که به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، شهرک‌نشین‌های صهیونیست پیش از این هم بارها مساجد واقع در کرانه باختری را به آتش کشیده و حرمت آنها را زیر پا گذاشته‌اند اما این مسئله هیچگاه با واکنش نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی مواجه نشده است. گروه‌های حقوق بشر در گزارش‌های مختلف اعلام کرده‌اند که رژیم صهیونیستی هیچگاه اقدامی جدی برای مقابله با اقدامات شهرک‌نشین‌ها انجام نداده است.

روز گذشته همچنین نظامیان رژیم صهیونیستی با شلیک مستقیم خود یک فلسطینی را در کرانه باختری به شهادت رساندند. جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) روز گذشته در بیانیه‌ای حمله شهرک‌نشین‌های صهیونیست به این مسجد را محکوم کرده و این تجاوز خطرناک را اقدامی در راستای سیاست و خط‌مشی نژادپرستانه علیه ملت و مقدسات فلسطین و دین مبین اسلام قلمداد کرد.

حماس در بیانیه خود اعلام کرد: این اقدام کوششی شکست خورده برای از بین بردن اراده ملت فلسطین به حساب می‌آید. ما از گروه اسلو می‌خواهیم که مذاکرات مستقیم را به‌صورت نهایی متوقف کند و هر نوع هماهنگی امنیتی با اشغالگران صهیونیست را متوقف و گزینه وحدت ملی فلسطین را انتخاب کند. این جنبش همچنین از ملت فلسطین خواست در رویارویی با طرح‌های ارتش رژیم صهیونیستی و اقدامات شهرک‌نشینان در کنار یکدیگر بایستند.

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و جنبش فتح هم روز گذشته به‌طور جداگانه حمله به این مسجد را محکوم کردند. بی‌حرمتی به مقدسات اسلامی از سوی شهرک‌نشین‌های صهیونیست در حالی ادامه دارد که رژیم صهیونیستی با وجود مخالفت‌های جهانی همچنان بر ادامه شهرک‌سازی‌های غیرقانونی خود پافشاری می‌کند.

محمود عباس با عدم‌تمدید توقف موقت شهرک‌سازی‌ها از سوی رژیم صهیونیستی اذعان کرده است که مذاکرات مستقیم با رژیم صهیونیستی به بن بست رسیده است. این در حالی است که گروه‌های مقاومت پیش از این بارها هشدار داده بودند که مذاکره با مقام‌های این رژیم یک تلاش بی‌فایده و از پیش شکست خورده خواهد بود.

محمود الزهار، عضو دفتر سیاسی جنبش حماس روز گذشته اعلام کرد: جنبش فتح هیچ گزینه‌ای جز بازگشت به سمت مردم فلسطین ندارد و این مسئله باید پیش‌تر مورد توجه قرار می‌گرفت و نباید به نتایج مذاکرات مستقیم اعتماد می‌شد.

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان روز یکشنبه در دیدار با پادشاه اردن، بر ضرورت توقف شهرک‌سازی‌‌ها برای ادامه یافتن مذاکرات تاکید کرد. وی گفت: شهرک‌سازی‌‌ها باید متوقف شود و بعد ما مذاکرات مستقیم را آغاز می‌کنیم. این در حالی است که دولت آمریکا در تلاش است برای جلوگیری از شکست کامل این مذاکرات با دادن امتیازهای مختلف رژیم صهیونیستی را برای توقف 2 ماهه شهرک‌سازی‌ها قانع کند.

گفته می‌شود کابینه رژیم صهیونیستی قرار است به‌زودی درباره تمدید توقف شهرک‌سازی‌ها تنها برای 2 ماه دیگر در مقابل فهرستی از امتیازهای‌ ارائه شده از سوی آمریکا تصمیم‌گیری کند. این در حالی است که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز گذشته در جلسه کابینه این رژیم اعلام کرد: اکنون هیچ تصمیمی برای تمدید توقف شهرک‌سازی‌ها و نیز هیچ پیش‌نویسی برای ارائه به کابینه امنیتی وجود ندارد، زیرا مصلحت در حفظ شهرک‌سازی‌‌ها و حفظ مذاکرات با تشکیلات خودگردان فلسطین است.

روز گذشته همچنین خودروهای نظامی ارتش صهیونیستی به همراه 2 تانک و یک نفربر اقدام به پیشروی محدود در اراضی شرق اردوگاه البریج واقع در مرکز نوار غزه کردند و دست به تیراندازی‌های پراکنده و تخریب کشتزارهای شهروندان فلسطینی در این منطقه زدند.

کد خبر 117547

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز