یکشنبه ۲۳ آبان ۱۳۸۹ - ۱۷:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر از کشف بیش از 240 تن مواد مخدر و 22 آشپزخانه ساخت این مواد در هفت ماه نخست سال جاری در کشور خبر داد.

حسین آبادی رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر

 به گزارش ایسنا، سردار حمید رضا حسین‌آبادی در نشست مطبوعاتی اظهار کرد: مواد مخدر مکشوفه شامل 14 تن هروئین، دو تن مورفین، 185 تن تریاک، 28 تن حشیش و 11 تن سایر مواد مخدر می‌شود.

دستگیری 130 هزار قاچاقچی طی 7 ماه

 وی ادامه داد: در هفت ماه امسال، 941 باند قاچاق در کشور متلاشی و 130هزار قاچاقچی نیز دستگیر شده‌اند.

 رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر کشف 617 کیلوگرم شیشه در هفت ماه گذشته سال جاری را بیانگر افزایش 17 درصدی کشف این نوع مواد مخدر دانست و افزود: در این مدت سه میلیون قرص اکستازی در کشور کشف شده که بیانگر افزایش 100 درصدی کشف این نوع مواد مخدر است.

 حسین آبادی با اشاره به میزان کشفیات مواد مخدر در آذربایجان غربی، اظهار کرد: در هفت ماه نخست سال جاری بیش از هفت تن و327 کیلوگرم مواد مخدر در آذربایجان غربی کشف شده است.

 رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: در این کشفیات بیش از 20 هزار و913 نفر دستگیر و 72 باند اصلی مواد مخدر نیز در این استان متلاشی شده‌اند.

 وی گفت: آذربایجان غربی بیشترین اموال توقیفی از قاچاقچیان مواد مخدر در کشور را به خود اختصاص داده است.

 رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه آذربایجان غربی یکی از مسیر های اصلی ترانزیت مواد مخدر به خارج و داخل کشور است، گفت: در بحث مبارزه با مواد مخدر باید هماهنگی وهمکاری‌های خوبی با کشورهای همسایه این استان صورت گیرد.

 وی با اشاره به همکاری‌های پلیس ایران و ترکیه، اظهار کرد: گزارش‌ها و گفتگوهای روزانه رد و بدل شده بین دو کشور همسایه موجب کشفیات قابل ملاحظه مواد مخدر در هر دو کشور شده است.

کشف 22 آشپزخانه ساخت مواد مخدر صنعتی  

 حسین آبادی ورود پیش سازهای مواد مخدر صنعتی را به کشور از دیگر معضلات در مبارزه با موادمخدر دانست و اظهار کرد: 22 آشپزخانه ساخت مواد مخدر صنعتی در کشور در سال جاری کشف شده است.

 وی مواد مخدر صنعتی را موضوع روز کشور عنوان کرد و افزود: تمامی تلاش خود را برای مبارزه به این نوع مواد مخدر بکار خواهیم برد.

 رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر کشور همچنین با اشاره به تولید مواد مخدر سنتی در افغانستان، گفت: 12 هزار تن تریاک موجود در انبارهای افغانستان، مصرف دو سال مواد مخدر کل دنیا را تامین می‌کند.

 وی با بیان اینکه افغانستان به عنوان بزرگترین تولید کننده حشیش نیز نام خود را به ثبت جهانی رسانده است، اظهار کرد: نیروهای امنیتی افغانستان هیچ برخوردی در رابطه با کشف حشیش در افغانستان انجام نمی‌دهند که این خود باعث افزایش استقبال افغانی‌ها در کشت حشیش می‌شود.

 رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر در بخش دیگری از سخنان خود از ساخت اردوگاه های کار اجباری در کشور خبر داد و تصریح کرد: این اردوگاه‌ها در مرحله اول در پنج استان تهران، خراسان، فارس، اصفهان و سیستان وبلوچستان احداث می‌شوند که در این اردوگاه‌ها توزیع کنندگان مواد مخدر جمع‌آوری و مشغول به فعالیت‌های درآمدزا خواهند شد.

 حسین آبادی با اشاره به ارائه کارت هوشمند به معتادان، گفت: تلاش دو ساله ما مبنی بر تهیه کارت هوشمند برای معتادان و هویت‌دار کردن آنان با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان به پایان رسیده و آماده بهره‌برداری است.

 رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: با اجرای این طرح میزان داروی مصرف در کشور قابل کنترل و آمار معتادان نیز دقیق خواهد شد.

 وی با اشاره به ارائه شربت تریاک به معتادان دارای کارت هوشمند، اظهار کرد: ارائه این شربت مبارزه خاصی را با خرده فروشان آغاز خواهد کرد.

  معتادان بیش از 40 درصد زندانی‌ها را تشکیل می‌دهند

 رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه زندانهای ما ظرفیت معتادان موجود در کشور را ندارند، اظهار کرد: بیش از 40 درصد زندانی‌ها را معتادان تشکیل می‌دهند.

 حسین آبادی با اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوی رئیس قوه قضاییه در لغو مرخصی زندانی‌ها گفت: در ارائه مرخصی به زندانیان، فقط زندانیان حرفه‌ای از این امتیاز با استفاده از وکلای خود بهره‌مند می‌شدند که با اجرای این قانون هیچ‌گونه مرخصی به زندانیان داده نخواهد شد که این خود بازدارنده‌ای قوی در رابطه با قاچاق مواد مخدر بشمار می‌رود.

کد خبر 120698
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز