چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۳۸۹ - ۱۹:۴۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: کمیسیون اروپا خواستار ممنوعیت داروی احتمالا مرگبار "مفدرون" - یک داروی پارتی پرطرفدار مشابه اکستازی با نام "میو میو" - شد که بر روی اینترنت فروخته می‌شود و در 12 کشور اتحادیه اروپا نیز در دسترس است.

'meow meow'

به گزارش خبرگزاری فرانسه سخنگوی کمیسیون اروپا، ماتیو نیومن، در یک کنفرانس خبری گفت مفدرون، که پیش از این در 15 کشور عضو اتحادیه اروپا ممنوع شده است، تنها با در انگلیس و ایرلند با 37 مرگ مربوط شده است و به نظر می‌رسد علت قطعی دو مرگ دیگر در کشورهای اتحادیه اروپا باشد.

او گفت: "ما باید به سرعت واکنش نشان دهیم."

این دارو که شکل پودر، کپسول یا قرص بوسیله فروشندگان خیابانی یا بر روی اینترنت به عنوان نمک حمام یا کود گیاهی فروخته می‌شود، دارای اثراتی مشابه اکستازی یا کوکائین است،‌ اما قیمت آن 10 تا 15 یورو در گرم است.

وزیر دادگستری اتحادیه اروپا، ویوین ردینگ در این باره گفت: "مفدورن داروی خطرناکی است. من از دولت‌ها می‌خواهم به سرعت برای کنترل و غیرقانونی کردن آن اقدام کنند."

مفدرون که "بابل" یا "نئو- دوو" هم خوانده می‌شود در اتریش، بلژیک، انگلیس، دانمارک، استونی، فرانسه، آلمان، ایرلند، ایتالیا، لاتویا، لوکزامبورگ، مالتا، لهستان، رومانی وسوئد ممنوع شده است.

کد خبر 118852

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز