گروه اجتماعی: رئیس پلیس مبارزه با مواد‌مخدر با اعلام اینکه برای برخورد با شبکه‌های اصلی و خرده فروشان مواد‌مخدر با مشکل کمبود جا در زندان‌ها مواجهیم، گفت: پلیس مواد‌مخدر آمادگی دارد30 تا 40 هزار نفر از مواد فروشان خرد را به اردوگاه‌های کار اجباری بفرستد.

معتادن

سردار حمید رضا حسین‌آبادی در همایش پلیس‌های پیشگیری سراسر کشور گفت: در حال حاضر در کشورهای حوزه خلیج‌فارس و عربی دو نوع مواد‌مخدر صنعتی وارد شده که یک نوع آن مواد‌مخدر اکستازی به نام کنتاگون است که از اروپا وارد می‌شود.

سردار حسین‌آبادی تصریح کرد: فعلاً مصرف‌کنندگان این مواد‌مخدر صنعتی در کشور دیده نشده‌اند اما ممکن است همان‌گونه که تا 3سال پیش عنوان می‌شد هیچ مصرف‌کننده شیشه‌ای در کشور وجود ندارد، ولی امروز شیشه یک نوع تهدید به شمار می‌رود، در آینده نیز شاهد مصرف کنتاگون در کشور باشیم.

وی با اشاره به قانون جدید مبارزه با مواد‌مخدر گفت: با تصویب این قانون برخوردهای جدی‌تری با قاچاقچیان مواد‌مخدر انجام می‌شود به‌نحوی که یکی از موضوعات مطرح شده در قانون جدید کنترل محموله‌ها برای مبارزه بین‌المللی با مواد‌مخدر است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد‌مخدر با اشاره به برخورد با شبکه‌های اصلی و خرده فروشان مواد مخدر گفت: برخورد با این افراد از جمله برنامه‌های اصلی پلیس است ولی یکی از مشکلات اساسی در برخورد با این افراد کمبود جا در زندان‌هاست به‌طوری که سازمان زندان‌ها اعلام کرده ظرفیت زندان‌های کشور 204هزار نفر است.

سردار حسین‌آبادی گفت: درخواست‌های مردمی برای جمع‌آوری خرده‌فروشان مواد‌مخدر بسیار زیاد است اما پلیس برای نگهداری این افراد پس از دستگیری با مشکل مواجه است. بر همین اساس جلسه‌ای با ستاد مواد‌مخدر، سازمان زندان‌ها و دستگاه‌های قضایی برگزار شده تا اردوگاه‌هایی را در کلانشهرها برای نگهداری این افراد ایجاد کنیم.

رئیس پلیس مبارزه با مواد‌مخدر افزود: پلیس مواد‌مخدر اعلام آمادگی کرده که 30 تا 40 هزار نفر از موادفروشان خرده دستگیر شده را به اردوگاه‌های کار اجباری بفرستد که این موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفته است.وی گفت: پلیس معتادانی را که مزاحمتی برای خانواده‌ها ایجاد کنند، با اخذ حکم قضایی و کسب اجازه از خانواده به اردوگاه‌های کار اعزام می‌کند.

مفاسد اجتماعی

رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی نیز در این همایش اعلام کرد: تهران در زمینه مفاسد اجتماعی مقام اول را در کشور دارد.
سردار بهرام نوروزی گفت: طی سال‌جاری61 تن مواد‌مخدر توسط پلیس پیشگیری کشف شده. این در حالی است که در 6ماه اول سال 88 پلیس پیشگیری توانسته بود 111 تن مواد‌مخدر کشف کند.

سردار نوروزی گفت: در 6 ماه اول امسال 382 هزار نفر در موضوع سرقت دستگیر شده‌اند و در بحث افزایش کشف سرقت نیز 8 درصد رشد را شاهد هستیم.رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی گفت: ایستگاه‌های ایست و بازرسی پلیس پیشگیری موفق به کشف 20تن مواد‌مخدر شده‌اند.

رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی افزود: تهران در بین 32 استان کشور حرف اول را در مفاسد اجتماعی می‌زند و پس از آن اصفهان و مازندران در رتبه‌های بعدی هستند.این مقام نیروی انتظامی تصریح کرد که باید برای مبارزه با مفاسد اجتماعی روی این استان‌ها تمرکز کنیم.سردار نوروزی گفت: در ترور نیز استان‌های سیستان و بلوچستان، کردستان و آذربایجان غربی حرف اول را می‌زنند.

رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی گفت: در پرونده قتل نیز استان‌های اصفهان، تهران بزرگ، خوزستان و سیستان و بلوچستان حرف اول را می‌زنند. این مقام نیروی انتظامی خواستار تشکیل یگان حفاظت در قوه قضاییه شد و افزود: آموزش‌های قضایی در استان‌ها اقدام بسیار ارزنده‌ای بود که به اجرا درآمد.

کد خبر 119240

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز