دوشنبه ۱۷ آبان ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس مجلس نمایندگان بحرین در دیدار با سفیر ایران در منامه از "علی لاریجانی" رئیس مجلس شورای اسلامی برای سفر به این کشور دعوت به عمل آورد.

به گزارش خبرگزاری مهر، "خلیفه بن احمد الظهرانی"در دیدار صبح روز یکشنبه با مهدی آقاجعفری سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در منامه همچنین در خصوص توسعه مناسبات و همکاریهای پارلمانی دو کشور گفتگو کرد.

الظهرانی در این دیدار گفت: جمهوری اسلامی ایران کشور برادر و همسایه ماست و روابط فیمابین دوکشور برمبنای اصول حسن همجواری واحترام متقابل است. مجلس نمایندگان بحرین آماده گسترش و توسعه همکاری ها با مجلس ایران است.
رئیس مجلس نمایندگان بحرین با تجدید دعوت از دکتر لاریجانی برای سفر به بحرین اظهار امیدواری نمود که تبادل دیدارهای پارلمانی در سطوح مختلف وهمچنین تشکیل جلسات کمیته دوستی پارلمانی دوکشور در دوره جدید مجلس نمایندگان نیز صورت فعال ادامه یابد.

مهدی آقاجعفری سفیر ایران نیز در این دیدار با تبریک برگزاری انتخابات پارلمانی بحرین و آرزوی موفقیت برای مجلس جدید این کشور، آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای گسترش روابط و همکاری های پارلمانی دو کشور اعلام کرد.

آقاجعفری ضمن اشاره به مواضع مثبت و سازنده پارلمان بحرین در توسعه مناسبات دوکشور برتداوم همکاری های پارلمانی در عرصه های منطقه ای و بین المللی تاکید کرد. طرفین در این دیدار همچنین سایر تحولات منطقه ای و بین المللی را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

لازم به یادآوری است بنابه گفته روزنامه های بحرین، با توافق فراکسیونهای مختلف مجلس جدید الظهرانی در دوره جدید مجلس نیز ریاست مجلس نمایندگان را برعهده خواهد داشت.

 

کد خبر 120260
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز