یکشنبه ۱۶ آبان ۱۳۸۹ - ۱۷:۴۰
۰ نفر

گروه حوادث: تبهکار خشن که دارای 15 سابقه دستگیری است آخرین بار وقتی که از زندان آزاد شد باندی را تشکیل داد که هدف آن کیف قاپی و زورگیری‌های خشن بود.

متهمان

اعضای این باند، سوار بر موتور‌های تندروی خود، به زنان تنها و افراد مسن حمله‌ور می‌شدندو کسانی را که برای جلوگیری از سرقت‌ها مداخله می‌کردند به‌شدت مورد ضرب و شتم قرار می‌دادند. از اواخر پارسال، کارآگاهان پلیس در جریان فعالیت اعضای یک باند تبهکار قرار گرفتند که بعد از حمله به زنان تنها و افراد مسن، کیف‌های پول آنها را به سرقت می‌بردند. نکته جالب توجه درباره اعضای این بانداین بود که آنها در 4 مورد از سرقت‌هایشان، بعد از آنکه توسط مردم محاصره شده بودند، موتورهای خود را برجای گذاشته و از ترس فرار کرده بودند.

با گزارش این سرقت‌ها، با دستور قاضی سلیمانی فرد، دادیار شعبه ششم دادسرای جنایی تهران، تیم ویژه‌ای از کارآگاهان مبارزه با زورگیری و کیف قاپی پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران، تحقیقات خود را برای شناسایی و دستگیری سارقان آغاز کردند.
در بازجویی از تعدادی از مجروحان سرقت‌ها ؛ کارآگاهان به سرنخ‌هایی رسیدند که نشان می‌داد سردسته باند، یک تبهکار سابقه دار به نام « عباس - د » است که با آنکه تنها 25 سال سن دارد اما 15 فقره سابقه دستگیری به اتهام کیف قاپی، زورگیری، شرارت، سرقت منزل و مواد‌مخدر را در پرونده خود دارد.

بررسی‌ها نشان می‌داد که این متهم هر‌بار بعد از آنکه با ده‌ها فقره سرقت دستگیر می‌شود، بعد از رد مال مالباختگان و تحمل حبس از زندان آزاد شده و جرایم خود را از‌سر می‌گیرد که آخرین بار در سال 87 به اتهام سرقت منزل دستگیر شده اما سال گذشته بار دیگر آزاد شده بود.

درحالی‌که عباس به خاطر برجا ماندن موتورسیکلتش در محل وقوع سرقت، می‌دانست که پلیس در تعقیب اوست، به سرعت محل سکونت خود را ترک کرد اما کارآگاهان پایگاه هفتم برای دستگیری این متهم، به‌مدت یک ماه تمامی پاتوق‌های او را تحت کنترل قرار دادند و سرانجام سی‌ام شهریورماه گذشته وی را در خیابان شهید هرندی در جریان یک عملیات تعقیب و گریز دستگیر کردند.

مرد جوان درهمان بازجویی‌های اولیه، به ده‌ها فقره کیف قاپی، زورگیری و گردنبند‌قاپی با همدستی تعدادی از سارقان سابقه دار اعتراف کرد که در بازرسی از چندین مخفیگاه متعلق به وی و اعضای باندش، ده‌ها کیف زنانه، چک پول مسروقه، گوشی تلفن همراه و مدارک هویتی مالباختگان کشف و ضبط شد.

با اطلاعاتی که جوان تبهکار در اختیار کارآگاهان قرار داد، اعضای دیگر باند نیز یکی پس از دیگری به محاصره درآمدند و دستگیر شدند که آنها نیز در بازجویی‌ها با لو دادن همدستانشان به سرقت از خودروها در پشت چراغ قرمز، کیف‌قاپی‌های خشن ودرگیری‌های شدید و ضرب وشتم مالباخته‌ها اعتراف کردند.

سرهنگ عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: دستور انتشار تصویر بدون پوشش چهره متهمان از سوی بازپرس پرونده صادر شده و از شهروندانی که در سال‌جاری این افراد از آنها سرقت کرده‌اند دعوت می‌شود برای پیگیری یا طرح شکایت به پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان 15‌خرداد، میدان ارگ یا شعبه ششم دادیاری دادسرای جنایی تهران مراجعه نمایند.

کد خبر 120189

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز