همشهری آنلاین: رییس‌جمهور در مراسم افتتاح رسمی آزادراده خرم‌آباد - پل زال که در فضای پاییزی و بارانی لرستان صورت گرفت، اظهار کرد: ما می‌توانیم تمام معادلات ظالمانه جهان را با ساختن ایران و ایستادگی به نفع ملت‌ها و حقیقت و پاکی و یگانه‌پرستی تغییر دهیم.

به گزارش ایسنا، دکتر محمود احمدی‌نژاد در ابتدای سخنان خود با بیان این‌که خدا را سپاسگذارم که در زیر بارش رحمت الهی و در استان سرافراز لرستان شاهد بهره‌برداری از یک خدمت بزرگ و پروژه عظیم هستیم، گفت: دلبستگی ملت ایران به مردم لرستان و مردم لرستان به ایران فرهنگ، آرمان و اعتقادات الهی ملت ایران یک دلبستگی عمیق و عاشقانه است.

رییس‌جمهور با اشاره به شجاعت‌ها و دلاوری‌های مردم لرستان در طول تاریخ و دفاع از انقلاب اظهار کرد: ایران عزیز و سرافراز باید به سرعت به الگوی آرمانی ملت‌ها تبدیل شود و امروز ملت‌های خسته و دل‌بریده از نظام سلطه و اندیشه مادی و بداخلاقی‌ها به سرعت به سمت ملت ایران، رفتار ملت ایران، اعتقادات و فرهنگ ملت ایران، ‌همت و اراده ملت ایران توجه می‌کنند. امروز ساختن ایران در واقع نه تنها خدمت به ملت ایران نیست بلکه باز کردن راه برای نجات همه بشریت است. ساختن ایران فقط کار عمرانی و اقتصادی نیست بالاترین کار فرهنگی و سیاسی ساختن ایران است.

رییس‌جمهور ادامه داد: مستکبران و سلطه‌گران بیش از صد سال با پیچیده‌ترین ابزارها و روش‌های تبلیغی سعی کردند که این ذهنیت را ایجاد کنند که پیشرفت، رفاه و عزت جز از مسیر تبعیت از مستکبران امکان ندارد و در واقع آن‌ها می‌خواستند این تصور را ایجاد کنند که حرکت منطقی، آزاد و فتح قله‌ها از سوی ملت‌ها خارج از ساز و کاری که مستکبران طراحی کردند محال است اما امروز ملت ایران این سلطه و باور شیطانی را در هم شکسته است الگوی ایران که الگوی فرهنگ اسلام ناب است و در جای جای ایران و در اعماق دل و اندیشه ملت ایران نهادینه شده است به عنوان یک الگوی متعالی و راه نجات برای ملت‌ها مطرح است.

رییس‌جمهور با بیان این‌که تمام ایران را بسازیم، گفت: ساختن ایران فقط و فقط با عشق، محبت، ایمان و فداکاری ممکن است و محال است که یک ملت بدون این‌که در بین مردم خودش همدلی، محبت و مهر برقرار کند بتواند قله‌های عزت، پیشرفت و رفاه و سعادت را فتح کند.

رییس‌جمهور گفت: ما باید همدیگر را دوست داشته باشیم به یکدیگر احترام بگذاریم و شادی و سعادت خود را در شادی و سعادت دیگران جستجو کنیم.

وی با بیان این‌که ما می‌توانیم تمام معادلات ظالمانه جهان را با ساختن ایران و ایستادگی به نفع ملت‌ها و حقیقت و پاکی و یگانه‌پرستی تغییر دهیم، گفت: یقین دارم وقتی دست به دست هم بدهیم دل‌ها را به هم گره بزنیم و با عشق حرکت کنیم می‌توانیم قله‌های پیشرفت را طی کنیم و کارهای نشدنی معجزه‌گونه انجام می‌شود.

وی ادامه داد: همین پروژه را نگاه کنیم همان روز اولی که متخصصان و طراحان راه به نقشه‌ها و شرایط محیطی نگاه کردند شاید در ذهن‌شان نسبت به تحقق کامل این پروژه تردید پیدا کردند و روز اول فکر کردند که این پروژه را با این ظرافت و پیچیدگی نمی‌توان ظرف چهار سال و چند ماه به بهره‌برداری رساند به دلیل سوابق تاریخی که در ذهن‌شان بود و فکر می‌کردند که این امر شدنی نیست. ولی می‌بینیم که امروز این پروژه به سرانجام رسیده است و شما توانسته‌اید که این کار را انجام دهید. وقتی در صحبت‌های آقای هاشم‌زاده (یکی از مجریان این طرح) و آقای بهبهانی دقت می‌کنیم می‌بینیم که در عمق کلام آن‌ها یک عشق سوزان و یک ایمان محکم و امید برای ساختن موج می‌زند، ما باید این عشق را حفظ کنیم و در تمام کارها به کار بگیریم. وقتی انسان عاشق می‌شود از خودش عبور می‌کند، اگر خدایی نکرده یک ملت یا بخشی از ملت فقط به فکر خودش باشد آن ملت نمی‌تواند قله‌ها را فتح کند.

رییس‌جمهور گفت: وقتی قله‌ها فتح می‌شود همه سود می‌برند، امروز این آزادراه افتتاح شده است و همه از افتتاح این آزادراه سود می‌برند و در وهله اول سود آن نصیب مردم لرستان می‌شود.

رییس‌جمهور گفت: پایه شکوفایی یک منطقه ارتباطات و حمل و نقل است، وقتی آزادراهی ایجاد می‌شود زمینه برای آبادانی و پیشرفت نیز فراهم می‌شود و در واقع پایه آبادانی فراهم می‌شود.

وی با اشاره به آثار بیرونی این امر نیز گفت: در بعد بیرونی نیز عزت ایران و الگو بودن ملت ایران روز به روز شفاف‌تر و درخشان‌تر در برابر همه ملت‌ها قرار می‌گیرد.

رییس‌جمهور گفت: برخی از مقامات که به ایران سفر می‌کنند به صراحت به ما می‌گویند که ما امروز به ایران افتخار می‌کنیم ایران به عنوان الگو برای ما مطرح است اخبار و تحولات ایران را روز به روز رصد می‌کنیم و وقتی که به ایران نگاه می‌کنیم که در برابر زورگویان ایستاده است احساس اقتدار و شجاعت می‌کنیم.

احمدی‌نژاد خطاب به حضار گفت: راه همین است، ما باید همه باید دست به دست هم بدهیم و همه جای ایران و سرزمین ایران را آباد کنیم به خصوص مناطقی که در طول تاریخ فداکارانه‌تر و مردانه‌تر در دفاع از ایران ایستاده‌اند که یکی از این مناطق استان سرافراز لرستان است.

رییس‌جمهور ادامه داد: ان‌شاءالله به فضل الهی سفر سوم هیات دولت به استان لرستان در همین امسال انجام می‌شود و دولت تمام توان خود را بسیج می‌کند.

رییس‌جمهور ادامه داد: در این جلسه پیشنهاد دادند که با توجه به افتتاح این پروژه تا عید غدیر به عنوان عیدی به مردم اجازه داده شود تا رایگان از این آزادراه استفاده کنند که البته در مورد این پیشنهاد آقای بهبهانی، ‌آقای هاشم‌زاده باید تصمیم گیری کنند. پیشنهاد دوم این بود که در مورد این پروژه اسم‌گذاری شود و من فکر می‌کنم و به نظر من یکی از اسم‌هایی که می‌شود برای این آزادراه گذاشت آزادراه خرم‌زال است.

که این پیشنهاد مورد استقبال حضار قرار گرفت.

پیش از صحبت‌های رییس‌جمهور هاشم‌زاده یکی از مجریان این طرح و همچنین بهبهانی وزیر راه، بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی سیاست خارجی و نماینده مجلس و همچنین آقایی رییس کمیسیون عمران مجلس و ... سخنرانی کردند.

در این مراسم از طرف رییس‌جمهور و همچنین بهبهانی وزیر راه لوح تقدیری به هاشم‌زاده یکی از مجریان این طرح اهدا شد.

کد خبر 119772
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز