گروه حوادث: هوشیاری نگهبان، راز باند سرقت از کارگاه‌ها در استان اصفهان را فاش کرد و با دستگیری سارقان، کلکسیونی از اموال مسروقه به ارزش بیش از 50 میلیون تومان از مخفیگاه آنها کشف و ضبط شد.

اموال

مدتی قبل ماموران پلیس شهرستان آران و بیدگل در استان اصفهان، در جریان سرقت از کارگاهی در حاشیه این شهر قرار گرفتند. بررسی‌های اولیه نشان می‌داد سارقان، شبانه وارد کارگاه مورد نظر شده و بعد از انتقال لوازم باارزش به‌خودروی خود، پا به فرار گذاشته‌‌اند.

درحالی‌که هیچ ردی از دزدان شب‌رو وجود نداشت، نگهبان کارگاه سرنخ مهمی را در اختیار پلیس قرار داد. او گفت که از چند روز قبل یک وانت پیکان را در نزدیکی کارگاه مشاهده می‌کرده که به‌نظر می‌رسید سرنشینان آن رفت‌وآمد کارگران به کارگاه را زیرنظر دارند و به همین دلیل به ماجرا مشکوک شده و شماره پلاک این خودرو را یادداشت کرده است.

ماموران با در اختیار داشتن شماره پلاک، تحقیقات خود را شروع کردند و متوجه شدند که خودروی مورد نظر متعلق به یکی از سارقان سابقه‌دار است که تا‌کنون چندین بار به اتهامات مختلف دستگیر و راهی زندان شده است. این مرد که مجتبی نام دارد در یک عملیات ضربتی دستگیر شد اما در بازجویی‌ها مدعی شد که در سرقت از کارگاه نقشی نداشته است.

ادعاهای مجتبی وقتی رنگ باخت که پلیس در بازرسی مخفیگاه او با کلکسیونی از اموال مسروقه از قبیل رایانه، وسایل صوتی و تصویری و قطعات الکترونیک و برقی به ارزش بیش از 50 میلیون تومان روبه‌رو شد. با کشف این اموال، بازجویی از متهم از سر گرفته شد و او که چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت به سرقت از 7 کارگاه با همدستی 2 نفر از دوستانش اعتراف کرد. سرهنگ بابایی، رئیس پلیس شهرستان آران و بیدگل، با بیان این خبر گفت: با شناسایی مخفیگاه همدستان متهم، آنها نیز در یک عملیات ضربتی دستگیر شدند و به جرم خود اعتراف کردند.

وی ادامه داد: متهمان گفتند که بعد از شناسایی کارگاه‌های صنعتی در حومه شهر و زیرنظر گرفتن آنها، شب‌ها که کسی داخل کارگاه نبوده وارد آنجا شده و نقشه سرقت را عملی می‌کرده‌اند. براساس این گزارش بعد از شناسایی مالباختگان، هر سه متهم پرونده برای ادامه تحقیقات در اختیار مرجع قضایی قرار گرفتند.

کد خبر 119509

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز