جمعه ۷ آبان ۱۳۸۹ - ۱۹:۲۰
۰ نفر

گروه حوادث: داشتن یک اسلحه کمری، چنان وسوسه‌ای به جان 3جوان انداخت که در مدت یک ماه از آنها 3سارق خطرناک ساخت، اما رؤیای شیشه‌ای پولدارشدن، زیاد دوام نیاورد و آنها در کمتر از 30روز به جای رسیدن به کاخ آرزوهایشان از زندان سر درآوردند.

متهمان

ماجرای سارقان جوان از بعدازظهر بیست‌و‌هشتم شهریورماه و وقتی آغاز شد که آنها به سرنشین یک خودروی BMW در خیابان فرشته دستبرد زدند و گردنبند و دستبند او را به سرقت بردند.«چند دقیقه قبل، در خیابان فرشته برای خرید از خودروی BMWپدرم پیاده شدم.ناگهان 2سرنشین یک موتور پولسار قهوه‌ای رنگ به من نزدیک شدند.

تا به‌خودم بیایم یکی از آنها از داخل کیفی که در گردنش بود یک اسلحه کمری کوچک که مجهز به صداخفه‌کن بود بیرون کشید، اسلحه را به سمت من گرفت و با صدای بلند گفت: زود باش گردنبند و دستبندت را باز کن. جانم در خطر بود و به همین خاطر خیلی سریع گردنبند و دستبندم را باز کردم و به مرد مسلح دادم و او و همدستش هم به سرعت با موتورشان دور شدند.»

مرد جوان تند تند و با اضطراب این حرف‌ها را به اپراتور مرکز فوریت‌های پلیس 110 می‌گفت و از پلیس برای دستگیری سارقان موتورسوار کمک می‌خواست.با این گزارش، به سرعت موضوع به ماموران کلانتری 101 تجریش گزارش شد اما هنوز زمان زیادی از این سرقت نگذشته بود که دوباره زنگ تلفن مرکز 110 به صدا درآمد.

این بار 2سرنشین موتورسیکلت پولسار نقره‌ای در خیابان مقدس‌اردبیلی به سراغ فرد دیگری رفته بودند و با تهدید اسلحه از وی یک میلیون تومان سرقت کرده بودند. با گزارش این سرقت، مشخص شد که سارقان احتمالا 2تبهکار تازه‌کار و خشن هستند که عجله بسیار زیادی برای پولدارشدن دارند و به این ترتیب با دستور بازپرس شعبه نهم دادسرای جنایی، تیم بسیار زبده‌ای از کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی تهران، رسیدگی به این پرونده را آغاز کرد.

سارقان عجول

درحالی‌که تحقیقات برای به دام انداختن سارقان جوان آغاز شده بود، گزارش سرقت‌های مسلحانه دیگری نیز در اختیار پلیس قرار گرفت. بررسی این گزارش‌ها نشان می‌داد که 2سارق خشن علاوه بر موتورسیکلت پولسار نقره‌ای در بعضی از سرقت‌ها نیز با موتورسیکلت آپاچی سفید رنگ اقدام به سرقت کرده و از محل فرار می‌کنند.

در جریان یکی از این سرقت‌ها که در فاصله اندکی از 2سرقت اولیه صورت گرفته بود، مردان تبهکار یک کامیون حامل وسایل بهداشتی را در اتوبان آزادگان بعد از بستن دست راننده‌اش سرقت کرده بودند. هنوز تحقیقات ادامه داشت که سارقان به یک مغازه لباس‌فروشی در خیابان پاسداران دستبرد زده و با تهدید اسلحه، میلیون‌ها تومان جنس و پول نقد سرقت کرده و سپس سوار بر موتورسیکلت خود فرار کرده بودند.

شکار در دوربین مداربسته

اشتباه سارقان در سرقت از لباس‌فروشی مهم‌ترین سرنخی بود که در اختیار پلیس قرار گرفت؛ چرا که کارآگاهان پلیس، هنگام بررسی لباس‌فروشی متوجه شدند که این مغازه برای جلوگیری از سرقت لباس‌ها، به دوربین مداربسته مجهز شده است، بنابراین دستور بازبینی دوربین‌های مداربسته صادر شد و به این ترتیب یکی از سارقان که جوان سابقه‌داری به نام افشین بود شناسایی شد.

با به‌دست‌آمدن این اطلاعات، پاتوق‌های جوان تبهکار در میدان قیام و خیابان مولوی شناسایی شده و تحت کنترل قرار گرفت و به این ترتیب وی صبح سومین روز آبان ماه دستگیر شد و در همان بازجویی‌های اولیه لب به اعتراف گشود و خیلی زود همدستانش را لو داد.

دوست بد و مال مفت

افشین در بازجویی‌ها، تمام تقصیرها را به گردن همدستش به نام کریم انداخت و گفت: دوستی با کریم باعث شد من به کار سرقت مسلحانه کشیده شوم. او در توضیح ادعای خود به ماموران گفت: من در زمینه تعمیر موتورسیکلت فعالیت می‌کنم و به‌خاطر کارم با برادر کریم که او هم در همین زمینه کار می‌کرد آشنا شدم. از آنجا که کریم در مغازه برادرش کار می‌کرد برای آوردن و بردن قطعات موتور به مغازه‌ام می‌آمد و به این ترتیب ما با هم آشنا شدیم.

وسوسه سرقت

2ماه قبل بود که کریم در یک دعوای خیابانی از سلاح کمری برای ترساندن دیگران استفاده کرد و از آن به بعد بود که دائم رجز می‌خواند و می‌گفت با داشتن اسلحه کمری می‌شود از هرکسی هر قدر که می‌خواهی پول بگیری. کم‌کم حرف‌های کریم باعث شد تا من هم وسوسه شوم که با همدستی او سرقت‌های مسلحانه را آغاز کنیم.

من در آن زمان از طریق کارکردن در مغازه‌ام مقداری پس‌انداز برای خرید یک خانه جمع کرده بودم اما حرف‌های او باعث شد که من هم به طمع بیفتم و همین طمع و رؤیای ساده‌لوحانه پولدار‌شدن باعث شد تا بعد از یک ماه به اینجا برسم.

دستگیری مرد مسلح باند

با نشانی‌هایی که افشین از همدستش داده بود، مخفیگاه وی در منطقه باغ فیض به محاصره درآمد و ماموران در یک عملیات ضربتی وی را قبل از آنکه بتواند خودش را به متکایش که اسلحه‌اش را زیر آن مخفی کرده بود برساند، دستگیر کردند. با دستگیری جوان تبهکار، علاوه بر کشف اسلحه کمری مجهز به صداخفه‌کن، مقدار زیادی از اموال مسروقه و 3 دستگاه موتور سرقتی، از مخفیگاه مرد جوان کشف شد.

کریم نیز خیلی زودتر از آنکه تصور می‌شد لب به اعتراف گشود و همدست دیگر خود به‌نام پیمان را که در تعدادی از سرقت‌ها و از جمله سرقت کامیون لوازم بهداشتی با وی همدست بود لو داد که سومین دزد مسلح نیز در منطقه فلاح دستگیر شد.

شاکیان بیایند

سرهنگ عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: با تحقیقات انجام شده و شناسایی تعدادی از مالباختگانی که به این شیوه مورد سرقت‌های مسلحانه قرار گرفته‌اند، تاکنون محل ارتکاب تعدادی از سرقت‌های مسلحانه انجام شده توسط متهمان در مناطق تجریش، ولنجک، دربند، نازی‌آباد، پاسداران، فرجام، پل حافظ، میدان بهمن، اتوبان شهید تندگویان و خیابان انقلاب مورد شناسایی قرار گرفته است

که از کلیه مالباختگانی که توسط سرنشینان موتورسیکلت‌های تیزروی نقره‌ای و سفید رنگ مورد سرقت‌های مسلحانه قرار گرفته‌اند دعوت می‌شود جهت طرح شکایت و شناسایی متهمان به اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ یا شعبه نهم بازپرسی دادسرای امور جنایی تهران بزرگ مراجعه کنند.

کد خبر 119407

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز