دوشنبه ۳ آبان ۱۳۸۹ - ۱۸:۰۰
۰ نفر

فقط شکست دادن ذوب‌آهن، فینالیست لیگ قهرمانان آسیا می‌توانست غم حاصل از شکست دربی را از دل پرسپولیسی‌ها بیرون کند تا آنها از یک شرایط بحرانی خارج شوند و درنهایت همین اتفاق افتاد تا علی دایی نفس راحتی بکشد.

فوتبال

این برد با ارزش، سرخ‌ها را 21 امتیازی کرد تا آنها از رده پنجم به رده سوم صعود کنند. پرسپولیس در شرایطی مقابل ذوب‌آهن قرار گرفت که از 5 بازی اخیر فقط 3 امتیاز گرفته بود و از طرفی شکست مقابل استقلال باعث شد تا تعداد طرفداران تیم سرخ پوش تهرانی در ورزشگاه آزادی به 15هزار نفر هم نرسد ولی این برد وضعیت آنها را تغییر خواهد داد.

پرسپولیس در این دیدار دوباره با سیستم 1-3-2-4 به میدان رفت و دایی در ترکیب اصلی از حقیقی، سپهر حیدری، نورمحمدی، محمد، علی عسگر، زارع، بادامکی، فشنگچی، نوروزی، نوری و رضایی استفاده کرد. پرسپولیس در نخستین حمله جدی خود در دقیقه 18 به گل رسید. نفوذ رضایی از جناح راست با پاس عرضی او به درون محوطه جریمه همراه شد. در این لحظه نوری هافبک گلزن پرسپولیس صاحب موقعیت بود ولی با عبور از روی توپ، مدافعان ذوب‌آهن را فریب داد و نوروزی هم با یک بغل پای مطمئن دروازه شهاب گردان را باز کرد تا نخستین گل خود را در لیگ برتر به ثمر برساند.

بعد از این گل انتظار می‌رفت که بازی برخلاف 15 دقیقه ابتدایی هیجان بیشتری داشته باشد ولی باز همه چیز به درگیری‌های میانه میدان و بازی فیزیکی بازیکنان ختم شد. در دقیقه 40 ذوب‌آهن نخستین موقعیت جدی را به دست آورد که فرشید طالبی روی یک سانتر از جناح راست با ضربه سر دروازه پرسپولیس را تهدید کرد ولی توپ به تیر عمودی دروازه اصابت کرد.

در دقیقه 42 این بار بادامکی یک فرصت صددرصد را تبدیل به گل نکرد. او در محوطه جریمه ذوب‌آهن و روی پاس رضایی صاحب توپ شد ولی درحالی‌که یک دروازه 7 متر و 32 سانتی متری را پیش روی خود داشت توپ را به اوت زد تا نیمه اول با برتری یک بر صفر پرسپولیس به پایان برسد.

نیمه دوم

نیمه دوم در شرایطی آغاز شد که بر خلاف دقایق ابتدایی نیمه اول، بازی از سرعت بیشتری برخوردار بود و دو تیم در فکر حمله بودند. ابتدا پرسپولیس بود که در دقیقه 48 یک فرصت را در شلوغی محوطه جریمه حریف از دست داد و2 دقیقه بعد خلعتبری یک پاس دیدنی را به محوطه جریمه پرسپولیس فرستاد ولی توپ از کنار پای شاهین خیری رد شد تا ذوب‌آهن هم یک فرصت مناسب را از دست بدهد.

در ادامه بازیکنان پرسپولیس تا حدودی جریان بازی را در دست گرفتند و در دقیقه 58 بود که سانتر فشنگچی در محوطه جریمه با ضربه سر نورمحمدی همراه شد ولی توپ به تیر عمودی دروازه اصابت کرد. 2 دقیقه بعد هادی نوروزی در میانه میدان توپ را از فرشید طالبی گرفت و با دروازه‌بان ذوب‌آهن تک به تک شد ولی ضربه او را گردان گرفت. نوروزی که تعادلش را از دست داده بود، قصد داشت از زمین بلند شود ولی علی احمدی مدافع ذوب‌آهن تعادل مهاجم پرسپولیس را به‌هم زد تا سعید مظفری‌زاده، داور مسابقه علاوه بر نشان دادن نقطه پنالتی، احمدی را هم اخراج کند.

نکته عجیب اما این بود که فشنگچی پشت ضربه پنالتی ایستاد، این در حالی بود که پرسپولیس پنالتی زن‌هایی مثل مازیار زارع، نوری، رضایی و حتی نوروزی را در ترکیب داشت. فشنگچی هم با یک ضربه ضعیف و بی‌دقت پنالتی را هدر داد و گردان توپ او را گرفت.

چند دقیقه بعد ابراهیم‌زاده که تیمش 10 نفره شده بود، با بیرون کشیدن رجب‌زاده، صلصالی را وارد زمین کرد تا خط دفاعی تیمش را تقویت کند. او همچنین رافخایی را جایگزین ایگور کاسترو کرد که در خط حمله خسته شده بود. دایی هم برای تقویت خط هافبک تیمش بادامکی را بیرون آورد تا تیاگو فراگو وارد زمین شود.

بازی تا دقیقه 80 اتفاق خاصی نداشت و دو تیم برای حمله کردن احتیاط می‌کردند ولی در یک صحنه خلعتبری می‌توانست ذوب‌آهن را به گل برساند که حقیقی ضربه‌اش را گرفت. در دقیقه 84 پرسپولیس به گل دوم رسید تا امید‌های ذوب‌آهن برای تساوی تبدیل به یاس شود.

رضایی با نفوذ از سمت راست 2 مدافع ذوب‌آهن را دریبل کرد و با پاس رو به عقب، نوری را صاحب موقعیت کرد تا این بازیکن دروازه ذوب‌آهن را باز کند. تا پایان بازی اتفاق دیگری نیفتاد و این پرسپولیس بود که بعد از چند هفته ناکامی، توانست صدرنشین لیگ را شکست دهد.

کد خبر 119173

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز