جدال حساس استقلال و تراکتورسازی در هفته دوازدهم لیگ برتر برنده‌ای نداشت.

فوتبال

این دیدار که در ورزشگاه یادگار امام تبریز برگزار شد با تساوی یک - یک به پایان رسید. این در حالی است که تراکتور، بازی بهتری را نسبت به استقلال به نمایش گذاشت ولی استقلالی‌ها نسبت به چند بازی اخیر کمی افت کرده بودند. استقلال در شرایطی پا به این بازی خارج از خانه گذاشت که پرویز مظلومی مثل دیدار با پاس همدان از سیستم 2-5-3 استفاده کرده بود.

طالب‌لو درون دروازه قرار گرفت و منتظری، عمران‌زاده و صادقی، نفرات خط دفاعی را تشکیل دادند. امیرآبادی و آندره لوئیز به‌عنوان هافبک‌های کناری بازی کردند و جباری، مبعلی و آشوبی هم 3 هافبک مرکزی استقلال بودند. در خط حمله هم میداوودی و مجیدی بازی می‌کردند. تراکتورسازی هم با سیستم 2-4-4 مقابل استقلال قرار گرفت و قابل پیش‌بینی بود که هافبک‌های تخریبی تراکتور از جمله آندرانیک تیموریان جنگ سختی با هافبک‌های فانتزی استقلال داشته باشند.

اولین موقعیت جدی بازی در دقیقه 7 ایجاد شد که شوت جباری با برخورد به دیرک افقی دروازه به اوت رفت. شاگردان مظلومی با استفاده از تکنیک و قدرت بازیسازی جباری و مبعلی، عمق خط دفاع تراکتور را نشانه گرفته بودند و تیم میزبان هم با توجه به نفوذهای آندره لوئیز اکثر حملاتش را از جناح راست استقلال انجام می‌داد.

استقلال در دقیقه 22 توسط میداوودی صاحب یک موقعیت ایده آل شد ولی ضربه اوبه شکلی خطرناک از کنار دروازه بیرون رفت. بازی تا دقیقه 40 از لحاظ کیفیت فنی و خلق موقعیت افت کرد و اکثر جریان مسابقه به درگیری‌های میانه زمین اختصاص داشت. در این دقیقه تراکتور صاحب ضربه ایستگاهی شد که ضربه جاسم کرار از کنار دروازه بیرون رفت. 5 دقیقه بعد تراکتورسازی بهترین موقعیت خود را در نیمه اول از دست داد. در این لحظه ابراهیمی، گوش چپ تراکتور در پشت مدافعان استقلال با طالب‌لو تک به تک شد ولی دروازه‌بان استقلال ضربه این بازیکن را مهار کرد.

درحالی‌که همه در انتظار سوت پایان بازی در نیمه اول بودند، استقلال در دومین دقیقه وقت‌های تلف شده به گل رسید. در این لحظه آبی پوشان روی یک ضربه ایستگاهی از جناح راست با اشتباه دروازه‌بان تراکتور به گل رسیدند چرا که مهدی ثابتی با خروج و دفع توپ اشتباه، میداوودی را در موقعیت گل قرار داد و این بازیکن با ضربه‌ای محکم و دقیق، تور دروازه تراکتور را به لرزه درآورد.

برتری تراکتور در نیمه دوم

نیمه دوم در حالی آغاز شد که تراکتورسازی در دقیقه 50 صاحب ضربه پنالتی شد. در این لحظه ابراهیمی به محوطه جریمه استقلال نفوذ کرد ولی آندره لوئیز با یک خطای بی‌مورد، بازیکن تراکتور را سرنگون کرد تا ترکی نقطه پنالتی را نشان دهد. جاسم کرار پشت ضربه ایستاد و با فریب طالب‌لو که معمولا خوب پنالتی می‌گیرد، توپ را به زیرطاق دروازه فرستاد. این گل برخلاف نیمه اول به بازی هیجان داد تا 2تیم احتیاط را کنار بگذارند و رو به بازی تهاجمی بیاورند.

در این لحظات که حملات تراکتور بیشتر بود و استقلال چشم به ضد‌حملات داشت، رسول خطیبی جایگزین تیموریان شد تا تیم تبریزی چهره‌ای تهاجمی‌تر به‌خود بگیرد. در دقیقه66 تراکتور به گل دوم رسید ولی کمک داور در صحنه‌ای مشکوک این گل را آفساید اعلام کرد. تصاویر آهسته هم نشان داد که علیزاده زمانی که از خط دفاعی استقلال جدا شد در موقعیت آفساید قرار نداشت ولی گل او توسط کمک داور مردود اعلام شد.

تراکتور در نیمه دوم، ابتکار عمل را در میانه میدان در اختیار گرفته بود و همین موضوع باعث شد تا مظلومی با بیرون کشیدن مبعلی در دقیقه77، دسوزا را جایگزین او کند. البته این تعویض هم چندان کارساز نبود و حملات تراکتور ادامه داشت. این تیم در دقیقه 82 می‌توانست به گل برسد ولی ضربه علیزاده که حاصل از سانتر ابراهیمی از جناح چپ بود توسط طالب‌لو به کرنر فرستاده شد تا دروازه آبی‌ها باز نشود.

یک دقیقه بعد باز هم طالب لو مانع از باز شدن دروازه شد و ضربه ابراهیمی را دفع کرد. استقلال در این لحظات، خشن بازی می‌کرد و همین موضوع باعث شد تا آشوبی در دقیقه 90 با کارت قرمز داور از زمین اخراج شود. تراکتور مثل اکثر دقایق نیمه دوم حاکم میدان بود ولی در نهایت موفق به باز کردن دروازه استقلال نشد تا این دیدار با تساوی یک - یک به پایان برسد.
در واقع می‌توان گفت که استقلال با کسب یک امتیاز از شکست فرار کرد.

کد خبر 119112

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز