اگر فصل پیش مسابقه استقلال و سپاهان زمان رویارویی صمد مرفاوی و امیر قلعه نویی بود، حالا مرفاوی سرمربی مس کرمان است و امروز مقابل مردان قلعه نویی قرار می‌گیرد.

این دو مربی که زمانی در کادر فنی استقلال اهواز و استقلال با هم همکار بوده‌اند، بیشتر از یکسال است که با هم اختلاف دارند. اوج این اختلاف‌ها فصل پیش، زمانی بود که مرفاوی در برنامه 90 به داوری‌ بازی‌های سپاهان اشاره کرد و به‌طور غیرمستقیم گفت که داوری‌های لیگ به سود این تیم بوده است. همین موضوع واکنش باشگاه سپاهان و شخص قلعه نویی را برانگیخت تا این دو مربی پس از آن، رابطه خوبی با هم نداشته باشند.

البته رویارویی قلعه نویی و مرفاوی در ابتدای فصل گذشته اتفاق افتاد؛ وقتی که استقلال در ورزشگاه آزادی توانست سپاهان را شکست دهد. در مسابقه برگشت اما قلعه نویی تلافی کرد و در ورزشگاه فولاد شهر سپاهان مقابل استقلال به پیروزی دست یافت. قلعه نویی که سابقه مربیگری در مس را دارد، همچنان سرمربی سپاهان است ولی مرفاوی از استقلال جدا شده و در قامت مربی مس به جنگ قلعه نویی می‌رود.

نکته اینجاست که دیگر خبری از استقلال نیست و این دو مربی با تیم‌های دیگری مقابل هم قرار می‌گیرند. مرفاوی که با مس نتایج ناامید کننده‌ای در ابتدای فصل گرفته بود، خیلی زود به شرایط آرمانی رسید. در روزهای اخیر برخی منابع غیررسمی از احتمال حضور این مربی در کادر فنی تیم ملی خبر داده‌اند؛موضوعی که مرفاوی آن را تکذیب کرد. مدیرعامل مس در این باره اظهار بی‌اطلاعی می‌کند و می‌گوید: «صادقانه باید بگویم تا این لحظه حتی یک کلمه در این مورد به من گفته نشده و حرفی زده نشده است.»

نژادزمانی در ادامه نتیجه مسابقه سپاهان و مس را به این ترتیب پیش‌بینی می‌کند: «در دربی‌های صنعتی معمولا تیم‌های میزبان برنده می‌شوند اما در هفته دوازدهم لیگ مس این رویه را تغییر می‌دهد و ما برنده خواهیم شد.»

البته مس‌ بدون داشتن 6 بازیکن خود مقابل سپاهان به میدان می‌رود. پزشک مس در این باره می‌گوید: «عادل کلاه کج به‌دلیل کشیدگی رباط صلیبی، یک ماه از میادین دور است. مصطفی سیفی نیز 2 هفته قادر به بازی نیست. امیرحسین یوسفی، فرهاد سالاری، کیوان امرایی و ارشاد یوسفی نیز به‌دلیل مصدومیت در مسابقه امروز غایب خواهند بود.»

اما سپاهان وضعیت بهتری نسبت به حریف دارد. این تیم با 19 امتیاز تیم سوم جدول است و با تیم سردرگم هفته‌های اول لیگ تفاوت دارد. مس اما با 16 امتیاز تیم پنجم جدول است. مجید بصیرت، سرپرست سپاهان می‌گوید: «سپاهان 2 بازی قبلی خود را با اقتدار دنبال کرد و تلاش بازیکنان و کادر فنی این است که سومین برد متوالی خود را نیز به‌دست آورند.»

تقابل نفتی‌ها

صنعت نفت آبادان و نفت تهران پیش از این هیچگاه فکر نمی‌کردند در لیگ برتر مقابل هم بازی کنند؛ اتفاقی که در هفته دوازدهم لیگ دهم رخ می‌دهد. این دو تیم در لیگ دهم تا حالا نتایج قابل‌قبولی گرفته اند، به‌خصوص صنعت نفت آبادان که با 16 امتیاز تیم هفتم جدول است. کاسیمیرو، سرمربی صنعت نفت عملکرد قابل‌قبولی در این تیم داشته است.

این مربی البته به‌دلیل تخلفاتی که در مسابقه تیمش مقابل استیل آذین مرتکب شد، دیروز از سوی کمیته انضباطی فدراسیون 5 میلیون تومان جریمه شد. نفت تهران هم عملکرد خوبی در لیگ داشته است. تیمی که برای نخستین‌بار حضور در لیگ برتر را تجربه می‌کند، با 13 امتیاز تیم چهاردهم جدول است.

حسین فرکی، سرمربی نفت تهران در مورد مسابقه هفته دوازدهم می‌گوید: «بیشتر از نفت آبادان به 3 امتیاز این بازی احتیاج داریم. یک بازی به ظاهر خانگی را مقابل نفت در پیش داریم چرا که هر دو تیم هم نام هستند اما هر دو تیم به‌دنبال کسب نتیجه هستند.» او ادامه می‌دهد: «نفت به‌دلیل میزبانی در این دیدار از نقاط مثبتی برخوردار است که مهم‌ترین آن تماشاگران آبادان است که در هر بازی برای نفت اهمیت بالایی دارند اما ما سعی می‌کنیم با ارائه یک فوتبال زیبا و استفاده از نقاط قوت خودمان و همچنین نقطه ضعف‌های آنها پیروز شویم و خود را به رتبه‌های بالاتر جدول برسانیم.»

حضور علیدوستی و جدایی میثاقیان

ملوان در هفته دوازدهم مقابل تیمی قرار می‌گیرد که تنها بالاتر از پیکان در رده هفدهم جدول حضور دارد. البته شهرداری تبریز در هفته گذشته دستخوش تغییر کادر فنی شد تا بتواند از این وضعیت خارج شود و حالا قرار است نخستین مسابقه خود را بدون حضور اکبر میثاقیان مقابل ملوان انجام دهد. این مربی در مدت حضورش در شهرداری 9 امتیاز برای تبریزی‌ها گرفت و در نهایت با اعلام اینکه خونریزی معده‌اش اجازه کارکردن به او را نمی‌دهد، دوباره با لیگ برتر خداحافظی کرد.

ملوان اما پس از یک برد و یک باخت مقابل پرسپولیس و ذوب آهن و همچنین صعود در جام حذفی امید زیادی به کسب 3 امتیاز این بازی دارد. فرهاد پورغلامی، سرمربی ملوان می‌گوید: «از روند فنی تیم کاملا راضی هستم. خوشبختانه تمرین‌هایمان را به‌طور منظم پیگیری کرده‌ایم و خود را برای دیدار با شهرداری آماده می‌کنیم.»

البته پیکان قزوین هم با تغییر در کادرفنی برای نخستین بار با حضور حمید علیدوستی مقابل صبای قم قرار می‌گیرد. پیکان با 7 امتیاز تیم قعرنشین جدول است و مطمئنا مسابقه سختی در قم خواهد داشت. زیرا میزبان با 14 امتیاز در رده یازدهم جدول قرار دارد و در قم خیلی سخت امتیاز از دست می‌دهد. راه‌آهن و پاس یکی دیگر از بازی‌های هفته دوازدهم را برگزار می‌کنند.

مهدی تارتار، سرمربی راه آهن می‌گوید: «با توجه به اینکه صنعت نفت در جام حذفی انصراف داد و ما به مرحله بعد صعود کردیم، فرصت خوبی برای ما به‌وجود آمد تا خود را برای دیدار برابر پاس آماده کنیم و اکنون همه بازیکنان ما از نظر روحی در شرایط بسیار خوبی قرار دارند.» مدیرروستا، سرمربی پاس هم می‌گوید: «متأسفانه شرایط ما پس از بازی مقابل استقلال یک مقدار به هم ریخت چرا که حق ما در آن بازی شکست 4-1 نبود.»

مسابقه سایپا و فولاد نیز می‌تواند یکی از مسابقه‌های جذاب این هفته باشد زیرا روزگاری مجید جلالی دستیار محمد مایلی کهن در سایپا بود و حالا جلالی با مربیگری فولاد به جنگ سایپا می‌رود. فولاد با 14 امتیاز و تفاضل گل بهتر در جایگاه دهم قرار دارد و سایپا با 13 امتیاز سیزدهم است.

کد خبر 119025

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز