نتایج پیکان در لیگ دهم به‌قدری ناامید‌کننده بود که مدیران این باشگاه درصدد برکناری محمد احمدزاده بربیایند. با رفتن این مربی، حمید علیدوستی به‌عنوان سرمربی پیکان قزوین انتخاب شد.

مربی فوتبال - علیدوستی

 علیدوستی بازیکن اسبق تیم ملی و سرمربی سابق سایپا که مدت زیادی در لیگ برتر مربیگری نکرده بود، در شرایطی مربیگری پیکان را پذیرفته که به‌نظر می‌رسد ریسک کرده است. نتایج پیکان در 11هفته گذشته لیگ، گویای این موضوع است. این تیم در این مسابقه‌ها 8 بار شکست خورده، یک مساوی داشته و تنها 2بار به‌عنوان تیم پیروز زمین را ترک کرده است. احمدزاده البته یک بار به این نتیجه رسید که از این تیم جدا شود، استعفا کرد و دوباره به پیکان برگشت.

حضور دوباره این مربی شوکی به مجموعه تیم وارد نکرد و مدیران پیکان به این نتیجه رسیدند که به‌دنبال گزینه جدیدی باشند؛ اتفاقی که بعد از باخت 4-2 پیکان به سپاهان رخ داد. در این مسابقه علیدوستی از روی سکوها بازی پیکان را تماشا می‌کرد و بعد از آن سرمربی این تیم شد. پیکان با 7 امتیاز قعرنشین جدول است و بدون تردید علیدوستی کار دشواری در این تیم خواهد داشت. پیکان البته تنها 2 امتیاز با شهرداری تبریز که در جایگاه هفدهم قرار گرفته، فاصله دارد. با این وجود، با تیم شانزدهم جدول 5 امتیاز فاصله دارد. آیا علیدوستی می‌تواند در پیکان همان راهی را برود که با تغییر کادرفنی در راه آهن اتفاق افتاد؟خودش که امیدوار است.

  • آقای علیدوستی، چه شد که در چنین شرایطی با پیکان قرارداد بستید؟

من به واسطه دوستی‌ای که با مسئولان پیکان داشتم این سمت را قبول کردم. بعد از صحبت‌هایی که با من شد، بررسی کردم و با این تیم قرارداد بستم.

  • با توجه به وضعیت نامناسب پیکان در لیگ برتر، فکر نمی‌کنید ریسک کرده‌اید؟

ریسک هم می‌تواند باشد. بالاخره این تیم هم باید توانایی خودش را نشان دهد و من فکر می‌کنم که شرایط این تیم بهتر می‌شود. برای همین پذیرفتم که با این تیم کار کنم.

  • پیش از اینکه با پیکان قرارداد ببندید، از شرایط این تیم با خبر بودید؟

اتفاقا بازی‌های این تیم را دنبال می‌کردم و حتی به ورزشگاه می‌رفتم. آخرین بار مسابقه پیکان مقابل سپاهان را از نزدیک تماشا کردم.

  • به‌نظر می‌رسد مسئولان این باشگاه از مدتی قبل با شما مذاکره داشته‌اند؛ درست است؟

نه، به این شکل نبوده که چون بازی‌های پیکان را دنبال می‌کردم، پس خبری بوده است. قبل از بازی با سپاهان مسئولان باشگاه با من صحبت کردند و گفتند که این تیم را زیرنظر بگیرم. بعد از آن، بازی با سپاهان را از نزدیک تماشا کردم و سپس صحبت‌های نهایی با من شد.

  • در مورد پیکان گفته می‌شود که در لیگ دهم بازیکنان خوبی به خدمت نگرفته و یکی از مشکلات این تیم همین است. ارزیابی شما چیست؟

قصد من کمک به پیکان است. به‌نظر من، مشکل اصلی این تیم مسئله روحی و روانی بازیکنان است. پیکان نتایج قابل‌قبولی نگرفته و در شرایط نامناسبی قرار گرفته است.خیلی سخت است که پیکان از این وضعیت خارج شود. اگر این اتفاق بیفتد، می‌توانیم امیدوار باشیم. البته بازیکنان خوبی داریم.

  • در این شرایط هدفی به غیراز نگه‌داشتن پیکان در لیگ برتر دارید؟

گفتم که دنبال ماندن در لیگ هستیم. باید توان روحی بازیکنان را بالا ببریم و با داشته‌هایمان در لیگ بمانیم. فعلا نمی‌توانیم به هدف دیگری فکر کنیم. البته قبول دارم که پیکان وضعیت خوبی در لیگ ندارد و تلاش بیشتری برای موفقیت این تیم باید کرد.

  • پیکان در هفته دوازدهم در قم به مصاف صبا می‌رود. به‌نظر می‌رسد پیکان بازی سختی پیش‌رو دارد.

این نخستین مسابقه‌ای خواهد بود که روی نیمکت پیکان می‌نشینم. تازه در تمرینات حضور پیدا کرده‌ام. فعلا به جمع‌بندی نرسیده‌ام، ولی امیدوار هستم که در قم موفق باشیم. صبا تیم خوبی است و در قم کمتر شکست می‌خورد. یاوری مربی خوبی است و صبا هم بازیکنان بزرگی دارد. برای ما سخت است که در آنجا صبا را شکست دهیم، ولی تلاش خودمان را می‌کنیم.

  • چند سالی بود که در لیگ برتر مربیگری نمی‌کردید، در این سال‌ها چه کار می‌کردید؟

4 سال در لیگ آزادگان مربیگری کردم و از فوتبال دور نبودم. در فوتبال حضور داشتم.

  • چرا در لیگ برتر مربیگری‌ نمی‌کردید؟

اگر پیشنهاد داشتم، به لیگ برتر می‌آمدم اما چون پیشنهادی از تیم‌های لیگ برتری نداشتم، در لیگ آزادگان مربیگری می‌کردم.

  • در این 4 سال فکر می‌کنید، لیگ برتر چه تفاوتی با گذشته کرده است؟

فکر می‌کنم بهتر از قبل شده است. قبلا بیشتر بازیکنان تیم ملی را لژیونرها تشکیل می‌دادند، ولی الان به این شکل نیست. بیشتر بازیکنان تیم ملی چهره‌های لیگ برتر هستند. این نشان می‌دهد که لیگ برتر پیشرفت خوبی داشته است.

کد خبر 118635

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز