دوشنبه ۳ آبان ۱۳۸۹ - ۱۷:۵۹
۰ نفر

‌در دقیقه 66 مسابقه تراکتورسازی و استقلال، هنگامی که بازی 1-1 دنبال می‌شد، علی علیزاده با عبور از مدافعان استقلال از توپ ارسالی نهایت استفاده را کرد و برای دومین بار دروازه وحید طالب لو باز شد.

فوتبال لیگ برتر دهم

شادی علیزاده در این لحظه، نیمه‌کاره ماند، زیرا ‌کمک داور اول مسابقه آفساید اعلام کرد. این موضوع در جریان مسابقه حساسیت خاصی نداشت ولی در تصاویر تلویزیونی، وقتی که مشخص شد‌ رضا سخندان به اشتباه پرچم خود را بالا برده است، خشم باشگاه تراکتورسازی را برانگیخت؛

طوری که مدیرعامل این باشگاه ادعا می‌کند که داوران تصمیم گرفته‌اند با قضاوت خود استقلال را قهرمان لیگ برتر کنند. محمدحسین جعفری ادامه می‌دهد: «قصاص قبل از جنایت نمی‌کنم. همه جای دنیا وقتی می‌خواهند گلی را مردود اعلام کنند 50 -50 را درنظر می‌گیرند اما نمی‌دانم چرا پای استقلال که وسط می‌آید این 50 - 50 باید به نفع این تیم باشد. مقابل پرسپولیس هم همین جریان برای آنها رخ داد.»

در مسابقه پرسپولیس و استقلال گل دقایق ابتدایی محمد نوری توسط مرتضی کریمی، کمک‌داور اول بازی آفساید اعلام شد و جعفری معتقد است: «گل تراکتورسازی نسبت به گل پرسپولیس عادی‌تر بود. نه شکی در آن وجود داشت و نه میلی‌متری بود. وقتی چنین گلی را آفساید اعلام می‌کنند مگر می‌شود 100هزار تماشاگر داخل ورزشگاه و 2، 3 میلیون هوادار پای تلویزیون را قانع کرد و گفت عمدی در کار نبوده است؟»

رضا غیاثی، کارشناس داوری جمله آخر مدیرعامل تراکتورسازی را تایید نمی‌کند و در عین حال می‌گوید: «رضا سخندان درحالی‌که یکی از بهترین‌های ایران است در یک صحنه، اشتباه بزرگی مرتکب شد و گل علیزاده را آفساید اعلام کرد. شاید به‌دلیل تشنجات ایجادشده بعد از دربی و راهنمایی‌های غلط عنایت رئیس کمیته داوران که هنوز هم به سختی حاضر است بپذیرد گل درست پرسپولیس، آفساید اعلام شده، سخندان تحت‌تأثیر قرار گرفته و روی بحث روانی باعث شده این تصمیم را بگیرد.»

از سوی دیگر عضو کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال از احضار مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی خبر می‌دهد و می‌گوید: «قطعا با چنین اظهاراتی کمیته داوران از ایشان به کمیته انضباطی شکایت خواهد کرد و ما هم جعفری را به کمیته انضباطی احضار خواهیم کرد تا بدانیم ایشان براساس چه دلیل و مدرکی چنین حرفی زده است.» حسین عبداللهی ادامه می‌دهد: « گزارش‌های این مسابقه را بعد از ارسال مطالعه خواهیم کرد و درصورتی که مورد ابهامی باشد فیلم را بازبینی می‌کنیم و سپس تصمیم‌گیری خواهیم کرد.»

جنگ‌لفظی

ابهام در مورد آفساید اعلام‌شده در دقیقه 66 مسابقه تراکتورسازی و استقلال تنها ‌ یکی از ماجراهای این مسابقه است. بعد از این بازی، مصاحبه‌های مسئولان 2باشگاه علیه یکدیگر از جمله تبعات حاشیه‌های هفته دوازدهم لیگ است. پرویز مظلومی ادعا می‌کند که تراکتورسازی با به‌دست آوردن یک موقعیت پنالتی از باخت فرار کرده‌است.

مدیرعامل تراکتورسازی نیز چنین پاسخی به سرمربی استقلال می‌دهد: «اگر بچه‌های ما روی غلتک گل‌زدن بودند دروازه استقلال 7بار باز می‌شد و این تیم با گل‌هایی که از ما می‌خورد باید منحل می‌شد.» سرمربی تراکتورسازی هم ادعا می‌کند که اگر این تیم میداوودی را در اختیار داشت، 7 گل به استقلال می‌زد که منصور پورحیدری در مورد این اظهارنظر به طعنه می‌گوید: «ما میداوودی را در اختیار تراکتورسازی قرار می‌دهیم تا این تیم در هر مسابقه 7 گل بزند.»

درگیری آشوبی و علیزاده

‌البته اخراج فرزاد آشوبی در نیمه دوم هم حاشیه‌هایی به همراه داشت. ظاهرا او پس از بازی هم با علیزاده درگیر شده است. آشوبی این موضوع را تایید می‌کند و می‌گوید: «درگیری از طرف علیزاده آغاز شد ولی ما با هم تلفنی صحبت کردیم و همه چیز حل شد. استارت این درگیری هم از داخل زمین زده شد ولی همانطور که گفتم من و علیزاده با هم صحبت کردیم و او عذرخواهی کرد.» در عین حال، مظلومی اخراج آشوبی را مشکوک خوانده است. به هر حال، به‌نظر می‌رسد حاشیه‌های این مسابقه همچنان ادامه داشته باشد.

کد خبر 119171

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز