همشهری آنلاین: سرمربی تیم فوتبال استقلال تهران گفت: اشتباهات داوری هیچ‌گاه به سود استقلال نبوده و اگر پرسپولیسی‌ها هم آن را پیش می‌کشند به دلیل این است که هنوز از شکست در داربی عصبانی هستند.

مظلومی و دایی

پرویز مظلومی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: این هجومی که به خاطر اشتباهات داوری علیه استقلال راه انداختند، درست نیست. در دوازده بازی اخیر تنها یک پنالتی به سود ما گرفته شده است، پس چطور همه اشتباهات داوری در بازی‌های استقلال به نفع ماست؟ اگر اشتباهی هم در برخی صحنه‌ها بوده، قطعا سهوی است. هرچند معتقدم کمک‌ داوری مثل رضا سخندان کمترین میزان اشتباهات را داشته و در صحنه‌های بازی ما مقابل تراکتورسازی اصلا اشتباه نکرد. متاسفانه دوربین‌ها در مقابل خطوط نصب نشده بودند که بتوانند صحنه‌های آفساید را به درستی نشان دهند. در تصاویر دور نمی‌توان آفساید را به درستی تشخیص داد.

 وی افزود: آقایانی که در بازی‌های مختلف مرتب به سودشان پنالتی می‌گیرند، چطور این حرف‌ها را می‌زنند. اگر اشتباهات داوری در برخی بازی‌ها به سودشان شود، آیا باز هم چنین می‌گویند؟ ما اعتقاد داریم هیچ گاه اشتباهات داوری به طور مکرر به سود ما نبوده و اصلا نمی‌خواهیم باشد. ما دوست داریم همیشه عدالت در فوتبال رعایت شود. در بازی با تراکتورسازی داور باید در یک صحنه بازیکن حریف را اخراج می‌کرد. اگر این اشتباه را نمی‌کرد، با ده نفره شدن تراکتورسازی، جریان مسابقه چه می‌شد؟

 مظلومی تاکید کرد: برخی بازی‌ها اشتباهات به ضرر ما تمام شده و بعضا نتایجی را هم واگذار کردیم، اما هیچ چنین نکردیم. تیم ما به فولاد در ورزشگاه آزادی باخت، آیا ما برای توجیه کردن شکست بحث داوری را پیش کشیدیم؟ ما هیچ وقت نخواستیم توپ را به زمین داوران بیاندازیم، اما آقایانی که می‌بازند برای توجیه خودشان این مسایل را پیش می‌کشند. اگر اکنون پرسپولیسی‌ها هم این بحث را مطرح کردند، به خاطر این است که هنوز از شکست در داربی عصبانی هستند. عیبی ندارد، ما توجهی نمی‌کنیم و این روزها می‌گذرد.

 سرمربی استقلال درباره شرایط تیمش پیش از بازی جمعه برابر راه‌آهن،گفت: شرایط بد نیست؛ البته ما چند بازیکن مصدوم داریم. این بازی حتی با وجود برگزاری در ورزشگاه آزادی برای ما سخت خواهد بود. چرا که راه‌آهن پنج هفته است نتایج خوبی گرفته که باید به مجموعه این تیم تبریک گفت. ما برای این مسابقه فرزاد آشوبی به دلیل اخراج در بازی قبل، آرش برهانی، مهدی امیرآبادی، کوشکی، یوسفی و بازیکنان مصدوم دیگر را در اختیار نداریم.

 وی افزود: راه‌آهن را کاملا می‌شناسیم؛ آنها فوتبال خوب و هماهنگی را بازی می‌کنند و تیم یکدستی هستند. نظم در عملکرد تمام خطوط آنها وجود دارد که این عامل مهمی در موفقیت‌های اخیرشان بوده است. پیروزی‌های گذشته بازیکنان شان را در شرایط روحی مطلوبی قرار داده است، اما استقلال برای نزدیک شدن به صدر جدول چاره‌ای از پیروزی در این مسابقه خانگی ندارد.

 مظلومی در پاسخ به این سوال که با توجه به نظر برخی کارشناسان، چرا استقلال در نیمه دوم بازی‌هایش عملکرد قابل قبولی ندارد، گفت: همیشه این طور نیست. تیم ما در نیمه دوم بازی با پاس توانست سه گل بزند؛ اما در شرایط کنونی، تیم ما فشار زیادی را تحمل می‌کند. استقلال در چهارده روز، چهار بازی سنگین را پشت سر گذاشت. این چند بازی دیدار با صبا و پاس خارج از خانه بود که مجبور بودیم با اتوبوس به قم و همدان سفر کنیم. بازی دیگر هم مقابل پرسپولیس بود که سنگینی خودش را داشت. در جام حذفی برای همه تیم‌ها مسابقه گذاشتند اما چون برخی از تیم‌ها انصراف دادند، حریفان ما بعضا نه روز استراحت کردند اما استقلال هر چهار روز یک بار بازی داشت. در این شرایط قطعا فرصت کافی برای ریکاوری نبوده و به طور طبیعی تیم ما در نیمه دوم بازی‌ها ناخودآگاه عقب می‌کشید. استقلال در نیمه‌ نخست مسابقاتش آنقدر خوب بود که در مجموع عملکرد قابل قبولی داشته باشد.جانشینی برای "دوسانتوس" که از استقلال جدا شد، اظهار کرد: هنوز بازیکنی را برای جایگزینی او انتخاب نکرده و این کار را به تعطیلات نیم‌فصل موکول کرده‌ایم.

 

 

کد خبر 119312
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز