همشهری آنلاین: گروهی از دانشمندان و کاوشگران چینی به دنبال جلب کمک بین‌المللی برای به راه انداختن یک جستجوی جدید برای پاسخ دادن به معمای وجود یک انسان‌نمای غول‌آسا هستند که در محل به آن "یرن" یا "مرد وحشی" می‌گویند.

Yeren

به گزارش رویترز به نقل از خبرگزاری دولتی شین‌هوا در طول زمان بیش از 400 نفر مدعی شده‌اند این موجود نیمه‌انسان، نیمه‌میمون را در منطقه کوهستانی دورافتاده ایالت مرکزی هوبئی دیده‌اند.

سفرهای اکتشافی در دهه‌های 1970 و 1980 به بدست آمدن مو، جای پا، فضولات و یک محل خواب انجام دید که تصور می‌رفت به یرن تعلق دارد، اما مدرک قانع‌کننده‌ای به دست نیامد.

شاهدان این موجود را که به صورت قائم راه می‌رود، با قدی بیش از 2 متر و با موهای خاکستری، قرمز یا سیاه در همه بدن توصیف کرده‌اند.
اکنون انجمن پژوهشی انسان وحشی هوبئی به دنبال داوطلبانی از سراسر جهان است که در یک سفر اکتشافی دیگر برای جستجوی به به کاوشگران این انجمن بپیوندند.

لو بوشنگ، معاون رئیس این گروه گفت: "ما می‌خواهیم اعضای گروه خود را وقف این کار کنند، چرا در فرایند جستجو مقدار زیادی کار سخت باید انجام شود."

اما این گروه مجبور خواهد بود ابتدا 10 میلیون یوآن (1.5 میلیون دلار) پول جمع کند،‌ و در حال صحبت با شرکت‌ها و سایر سازمان‌ها برای فراهم کردن این مبلغ است، اما هیچ جدول زمانی در مورد شروع این سفر اکتشافی تعیین نشده است.

چین با کاوش برای جانوران غریب (cryptozoology) ناآشنا نیست. داستان‌ها در مورد مخلوقات اسرارآمیزی شبیه هیولای لاک‌نس در دریاچه به همین نام در اسکاتلند، در دریاچه‌هایی در بخش‌های دورافتاده کشور بر سر زبان‌‌هاست.

تبتی‌ها نیز از وجود "یتی" یا "مرد برفی نفرت‌انگیز" در کوه‌های بلند زادگاه پربرف‌شان سخن می‌گویند.

کد خبر 117995
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز