سه‌شنبه ۳۰ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۳:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک گروه از ببرها ظاهرا در مناطقی بسیار مرتفع‌تر از آنچه بیولوژیست‌ها تاکنون تصور می‌کردند، سکونت دارند.

Die Tiger gingen den Filmern in über 4.000 Meter Seehöhe in die Film-Falle

خبرگزاری اتریش از لندن گزارش داد، آلن رابینویتز (Alan Rabinowitz)، فعال حفاظت از طبیعت و گروه فیلم سازی شبکه تلویزیونی بی بی سی موفق شدند با کمک یک دوربین مخفی خودکار از تعداد بسیاری ببر فیلمبرداری کنند که در ارتفاعات 3000 و 4100 متری بوتان، کشور کوچک پادشاهی در هیمالیا سکونت دارند و ظاهرا در وضعیتی هستند که می توانند به مدت طولانی آنجا بمانند و به زندگی ادامه دهند.

این تصاویر گفته‌های را که پیشتر مردم محلی در این باره  مطرح می کردند، اثبات می‌کند.

بوتان؛ حلقه مفقوده

رابینویتز گفت این کشف جدید برای حامیان حیوانات یک خبر خوب است. آنها از پروژه‌ای حمایت می‌کنند که دالانی را برای ببرها به منظور عبور از آسیا ایجاد می‌کند و آنها در این دالان در برابر انسان‌ها محافظت می‌شوند. بوتان حلقه مفقوده بود.

بنا به اعلام صندوق حیات وحش جهانی (WWF) محیط زیست این حیوان همواره بیش از گذشته توسط انسان‌ها مورد حمله قرار می‌گیرد. در قرن گذشته 100 هزار ببر زندگی می‌کردند، اما اکنون فقط حدود 3200 قلاده از این ببرها زنده هستند.

13 کشور که این گربه سانان غول پیکر هنوز در آنها ساکن هستند، در ماه نوامبر در اجلاسی در سن پترزبورگ روسیه درباره طرح‌هایی برای آنکه شمار این حیوانات تا سال 2022 دو برابر شود، رایزنی خواهند کرد.

کد خبر 116548
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز