همشهری آنلاین: صرافی‌های وابسته به بانک‌ها در حالی امروز شنبه هر دلار آمریکا را 1055 تومان به صرافی‌های مجاز می‌فروشند که از پرداخت دلار به افراد عادی امتناع می‌کنند، در عین حال صرافی‌ها نیز قیمت فروش دلار را 1060 تومان برای مردم اعلام می‌کنند.

صرافی ارز دلار

به گزارش مهر، مهر از صرافی‌های واقع در میدان فردوسی تا چهارراه استانبول که مرکز ارزفروشان تهران است،  امروز شنبه ( 17 مهر) صرافی های وابسته به بانکها هر دلار را با قیمت 1055 تومان به صرافی‌های دارای مجوز از بانک مرکزی می‌فروشند، این در حالی است که صرافی بانکها بر سر درب خود در اطلاعیه هایی اعلام کرده‌اند:" از پرداخت دلار به اشخاص حقیقی (افراد عادی) معذوریم."

 همچنین در اطلاعیه‌هایی دیگری اعلام کرده اند، به افرادی که در روزهای گذشته ارز دریافت کرده اند، ارز فروخته نخواهد شد، ضمن اینکه افراد با کارت ملی شخصا برای دریافت اسکناس (دلار) مراجعه کنند؛ در غیر این صورت پاسخگو نخواهیم بود.

 دلار نیز فقط با کارت شناسایی و در مقابل دریافت ایران چک و چک پول به تعداد 2000 دلار عرضه می‌شود، در عین حال صفهای خرید دلار در مقابل صرافی‌های بانکها و سایر صرافی‌های مجاز همچنان پابرجا است.

 برخی شهروندانی که امروز شنبه برای دریافت دلار در مقابل صرافی بانکها ایستاده بودند، عنوان کردند که امروز به سختی دلار عرضه می‌شود.

 البته مسئولان صرافی‌های دولتی عنوان می کنند: این افرادی که در مقابل صرافی آنها صف کشیده اند، دلالان و سفته بازان و برخی نیز صرافی‌ها هستند که هر روز چندین بار برای خرید دلار این کار را انجام می‌دهند.

 امروز قیمت فروش هر دلار در تابلوی صرافی های مجاز 1060 تومان و قیمت خرید نیز 1055 تومان درج شده است که برخی در مقابل آنها صفهای طولانی برای خرید دلار تشکیل شده است. برخی از صرافی‌ها 2000 دلار و برخی 1000 دلار به مشتریان می‌فروختند.

 البته برخی از صرافی‌ها قیمت فروش دلار را 1062 تومان نیز اعلام کرده اند، همچنین هر دلار در بازار آزاد توسط دلالان و سفته بازها بین 1080 تا 1100 تومان فروخته می‌شود، برخی از صرافی‌ها نیز از فروش دلار امتناع می ورزند. همچنین قیمت فروش هر یورو نیز امروز در بازار 1535 و قیمت خرید 1515 تومان اعلام شد.

 گزارش مهر می‌افزاید: امروز شنبه قیمت انواع سکه بر روی تابلوی اکثر صرافی‌ها درج نشده بود ولی در تابلوی برخی از آنها قیمت فروش سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم بین 360 هزار تومان تا 374 هزارتومان، قیمت سکه طرح امام (ره)342 هزار تومان، نیم سکه 172 هزار تومان تا 173 هزار تومان و ربع سکه نیز 87 هزار تومان تا 88 هزار تومان حک شده است.

کد خبر 117956
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز