چهارشنبه ۷ مهر ۱۳۸۹ - ۱۹:۵۳
۰ نفر

معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی کشور از طلافروشان و تمام مودیانی که تاکنون اقدام به ثبت‌نام در سامانه مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی کشور نکرده‌اند خواست تا پایان مهرماه به این وظیفه قانونی خود عمل کنند.

طلا فروشی

به گفته او، این مودیان موظف بوده‌اند از اول مهرماه قوانین مربوط به مالیات بر ارزش افزوده را اجرا کنند تا مشمول جرایم نشوند.از سوی دیگر از مجلس خبر رسید که شمس‌الدین حسینی، وزیر اقتصاد روز گذشته در صحن غیرعلنی مجلس به نمایندگان درباره اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده گزارش داده، هرچند جزئیات آن منتشر نشده است.

خبر دیگر اینکه برخی از زرگرهای معروف تهران به همراه اعضای اتحادیه طلا و جواهر کشور با حضور در کمیسیون اقتصادی مجلس خواهان یافتن راهی برای برون‌رفت از ابهام بر سر ماخذ 3درصد مالیات بر ارزش افزوده شده‌اند.

هشدار سازمان مالیاتی

به گزارش ایسنا، محمدقاسم پناهی با بیان اینکه ما قانون را لازم‌الاجرا می‌دانیم، اظهار کرد: تمام مودیان مشمول قانون مالیات بر ارزش افزوده هستند؛ از جمله طلافروشان چند وظیفه قانونی دارند که باید آن را انجام بدهند.وی گفت: مودیانی که این قوانین را رعایت نکنند مطابق قانون مشمول پرداخت جریمه خواهند شد و ماده22 این قانون این جرایم را مشخص کرده است. او اظهار کرد: اگر مودیان در سایت ثبت‌نام نکنند، مشمول 75درصد مالیات متعلقه به‌عنوان جریمه خواهند شد.

صادر نکردن فاکتور به اندازه‌ مالیات همان فاکتور جریمه دارد و جریمه پرداخت نکردن مالیات در موعد مقرر، به میزان 50درصد بیشتر است. پناهی از طلافروشان و دیگر مودیانی که تاکنون ثبت‌نام نکرده‌اند خواست تا پایان مهرماه این کار را انجام دهند چون تا آن موقع مشمول جرایم عدم‌ثبت‌نام نخواهند شد.

دست‌های پنهان نداریم

اما رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر با اشاره به نتایج مثبت جلسه دیروز با کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: افزایش قیمت طلا ربطی به اتفاقات بازار ندارد و به 2عامل قیمت جهانی طلا و قیمت ارز مربوط می‌شود. محمد کشتی آرای گفت: قرار شد تا در هفته آینده کارشناسان ما در کمیسیون اقتصادی حضور یابند و مسئله را به‌طور کامل تشریح کنند.

وی در پاسخ به این سؤال که گفته می‌شود دست‌های پنهانی در کار است و بازار طلا و جواهر را هدایت می‌کند، اظهار داشت: ما در جریان نیستیم و اگر می‌دانستیم مطمئنا با آن مقابله می‌کردیم.

کد خبر 117284

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز